مدیر بازاریابی شرکت سافت، ایران را بازار مناسبی برای شرکتش دانست و گفت: ما در ایران شرکایی داریم که از ما پشتیبانی می‌کنند، به دلیل وجود فرصت‌های متعدد فعالیت، ما نه تنها در صنعت نفت و گاز بلکه در واحدهای تولیدی متعددی در ایران فعالیت می‌کنیم. این شرکت سوئدی که زیر مجموعه‌ای از شرکت فرانسوی توتال است در حوزه طراحی و تولید باتری‌های صنعتی فعالیت می‌کند.

آمیل با بیان اینکه این شرکت در نمایشگاه امسال از فناوری جدید نیکل-کادمیوم در تولید باتری رونمایی می‌کند، افزود: این فناوری هم‌اکنون در ایران نیز استفاده می‌شود، زیرا در دمای بالا نیز قدرتمند است. طول عمر این محصول حداقل ۲۰ سال است. به گفته مدیر بازاریابی شرکت سافت، فناوری دیگر این شرکت که در سال ۲۰۱۷ رونمایی شده Flexion نام دارد و برای مشتریانی مناسب است که خواهان صرفه‌جویی در فضا و وزن هستند. این شرکت در سال‌های اخیر توافقنامه‌های متعددی برای همکاری با شرکت‌های ایرانی امضا کرده است که ارزش آنها به چند میلیون‌ یورو می‌رسد.

او‌ام‌وی اتریش به‌دنبال سرمایه‌گذاری در ایران

مدیرعامل دفتر ایران شرکت اتریشی او‌ام‌وی، نمایشگاه نفت را فرصتی مناسب برای کسب‌وکار دانست، زیرا نه تنها می‌توان با شرکت‌های ایرانی، بلکه با مقام‌ها و شرکت‌های خارجی دیگر نیز ملاقات و گفت‌وگو کرد. کورت واگنر در حاشیه بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی نفت ایران گفت: معتقدم نمایشگاه بین‌المللی نفت تهران فرصتی جذاب برای کسب‌وکار است، این شرکت اتریشی از سال‌های پیش در ایران حضور داشته و برای مطالعه یک میدان نفتی یادداشت تفاهم امضا کرده است. وی درباره تاریخچه همکاری شرکت خود با ایران می‌گوید: ما پیش از این اکتشافاتی در ایران انجام داده‌ایم، اما متاسفانه نتوانستیم آن را توسعه دهیم. در حال حاضر مشغول مذاکره با شرکت ملی نفت هستیم. واگنر در ادامه درباره همکاری با شرکت‌های ایرانی گفت: هنگامی که بتوانیم درباره قراردادهای جدید نفتی مذاکره کنیم، بالطبع کار را توسعه خواهیم داد و با شرکت‌های ایرانی ملاقات می‌کنیم. به همین منظور خیلی مهم است که بدانیم کدام شرکت‌ها آماده همکاری هستند، پارسال نیز من اینجا بودم و امسال به نظرم از سال گذشته بهتر است.

حضور ۷۰ شرکت آلمانی در نمایشگاه نفت ایران

به گفته معاون بخش خاورمیانه و آفریقا در سازمان تجارت و سرمایه‌گذاری آلمان (GTAI) امسال حدود ۷۰ شرکت آلمانی برای ارائه تازه‌ترین فناوری‌های خود در بیست‌وسومین نمایشگاه نفت ایران حضور دارند. مانفرد تیلز گفت: این شرکت‌ها در حوزه‌های مختلف از تولید تجهیزات الکترونیک گرفته تا دستگاه‌های مختلف تخصصی در صنعت نفت و گاز فعالیت می‌کنند، البته برخی از این شرکت‌ها در ایران دفتر دارند.

وی افزود: آلمان یکی از کشورهایی است که همیشه در صنعت نفت و گاز ایران حضور پررنگی داشته و این نمایشگاه فرصتی ایده‌آل برای کشور ما است تا با شرکت‌های ایرانی همکاری کنیم، ما در این نمایشگاه تازه‌ترین فناوری‌های خود را به نمایش گذاشته‌ایم، همه این فناوری‌ها در آلمان تولید شده‌اند. تیلز همچنین با اشاره به نقش دولت آلمان در این روند تصریح کرد: وزارت اقتصاد آلمان نیز از حضور شرکت‌ها در ایران حمایت می‌کند. این بزرگ‌ترین نمایشگاه صنعت نفت و گاز در خاورمیانه است، بنابراین فرصتی ایده‌آل برای برقراری ارتباط با شرکت‌های ایرانی است.

 امضای قراردادهای میلیون دلاری ایران و هلند

مسوول پاویون هلند در نمایشگاه بین‌المللی نفت اعلام کرد که در پی تقویت روابط، شرکت‌های هلندی چند قرارداد در صنعت نفت و گاز ایران امضا کرده‌اند. پیر بارتولوموس، مدیر مؤسسه مشاوره پی‌ام‌جی و مسوول پاویون هلند در بیست‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی نفت اعلام کرد «مذاکرات و توافق‌های بسیاری میان شرکت‌های هلندی و ایرانی در زمینه نفت و گاز در جریان است، ما از یک سال گذشته برنامه توسعه را آغاز کردیم و هدف ما ایجاد رابطه بود، اما در این مدت شاهد امضای قراردادها نیز بودیم و این یک قدم بسیار خوب رو به جلو است.»

این مسوول هلندی افزود: در هفته جاری نیز یک قرارداد میان یک شرکت هلندی با یک شریک ایرانی امضا می‌شود و این تنها یک نمونه است؛ باور دارم در مجموع قراردادهایی به ارزش چندین میلیون دلار امضا خواهد شد و این یک شروع خوب است و انتظار دارم در آینده بیشتر شود. وی همچنین ابراز امیدواری کرد که حتی در صورت تغییر شرایط سیاسی، شرکت‌های هلندی به حضور خود در ایران ادامه دهند، گفت: ما اکنون روابطی ایجاد کرده‌ایم و قراردادهایی داریم و اگر بتوانیم این وضع را حفظ کنیم و راهی برای دور زدن چالش‌های سیاسی بیابیم، می‌توانیم مسائل را حل کنیم.

برنامه نمایندگان اوپک در نمایشگاه نفت

طبق برنامه‌ریزی انجام شده، قرار است نمایندگان اوپک، بعدازظهر روز چهارشنبه (۱۹ اردیبهشت‌ماه) در حاشیه نمایشگاه نفت، چشم‌انداز میان‌مدت و بلندمدت بازار جهانی نفت را بررسی کنند. این همایش در سالن ۳۵، نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی، روز چهارشنبه، ۱۹ اردیبهشت‌ماه از ساعت ۱۴:۳۰ تا ۱۵:۳۰ برگزار خواهد شد.در بیست‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی بیش از ۴ هزار شرکت داخلی و خارجی حضور دارند و در فضایی به وسعت حدود ٨٠ هزار متر مربع توانمندی‌های خود را ارائه می‌دهند. در این نمایشگاه، یک هزار و ۵۳ غرفه داخلی و ۶۰۰ غرفه خارجی به نمایندگی شرکت‌های داخلی و خارجی اختصاص یافته است. بیست‌وسومین نمایشگاه بین‎المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی، ۱۶ تا ۱۹ اردیبهشت ماه امسال در محل دائمی نمایشگاه‎های بین‎المللی تهران دایر خواهد بود.