روسیه در راستای توافق کاهش تولید با اوپک موافقت کرده تولیدش را به میزان ۳۰۰ هزار بشکه در روز از سطح تولید ۲۴/ ۱۱ میلیون بشکه در روز که در اکتبر سال ۲۰۱۶ داشت، کاهش دهد. وزارت انرژی روسیه درباره این خبر حاضر به اظهارنظر نشد. اوپک و سایر تولیدکنندگان نفت جهان شامل روسیه، روزهای ۲۲ و ۲۳ ژوئن برای مذاکره درباره آینده این توافق که قرار است تا پایان امسال ادامه پیدا کند، در وین دیدار خواهند کرد. روسیه و عربستان سعودی پیش از این اعلام کرده بودند که ممکن است برای جلوگیری از هر‌گونه کمبود عرضه لازم باشد سطح تولید به تدریج افزایش پیدا کند. اکثر غول‌های نفتی روسیه از افزایش تولید حمایت کردند، زیرا قیمت‌ها ماه گذشته به بالای ۸۰ دلار در هر بشکه صعود کرد و اکنون بیش از ۷۶ دلار در هر بشکه معامله می‌شود.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، اظهار کرده که قیمت ۶۰ دلار نفت برای این کشور مناسب است.تولید نفت روسیه در ماه مه برای سومین ماه متوالی ثابت بود و روی عدد ۹۷/ ۱۰ میلیون بشکه در روز ایستاد. به گفته الکساندر دیوکوف، مدیر شرکت گازپروم نفت که از نظر تولید، سریع‌ترین نرخ رشد را در میان شرکت‌های نفتی بزرگ روسیه دارد، گفت: این شرکت آماده است برای تسهیل محدودیت‌های تولید جهانی، تولیدش را افزایش دهد.وی پس از یک نشست عمومی سالانه، گفت: اکنون روشن است که در سهمیه تولید باید بازنگری شود. سهمیه‌ها باید افزایش پیدا کنند و این موضوع به نفع مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان است.

وی در ادامه افزود: این شرکت تولید نفت خود را به میزان ۵ هزار تن در روز (۳۶ هزار و ۶۵۰ بشکه) در صورت رفع محدودیت‌ها افزایش می‌دهد. مدیر گازپروم نفت گفت: ما براین باوریم زمان آن فرا رسیده که توافق را حفظ کنیم اما انعطاف بیشتری در سهمیه‌ها صورت بگیرد. وی همچنین عنوان کرد: اگر این توافق ادامه پیدا کند تولید نفت گازپروم نفت امسال در ۳/ ۶۲ میلیون تن (۲۵/ ۱میلیون بشکه) ثابت خواهد بود.به گفته تحلیلگران، در صورت رفع محدودیت‌های تولید، روسنفت که بزرگ‌ترین تولیدکننده نفت روسیه است قادر خواهد بود ۷۰ هزار بشکه در روز تولید خود را در ظرف مدت دو روز افزایش دهد.