این مراسم با حضور قائم‌مقام و معاونان وزیر نفت، اعضای کمیسیون انرژی مجلس، استاندار هرمزگان، اعضای هیات مدیره بانک سپه و گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید و خبرنگاران رسانه‎ها در باشگاه کوشک وزارت نفت برگزار شد. مهندس احمد ابراهیمی، مدیرعامل گروه سرمایه‎گذاری امید  به تشریح دلایل تصمیم‎گیری و مشارکت در این طرح بزرگ پرداخت و گفت: در سند راهبردی این شرکت مادر، سرمایه‎گذاری در طرح‎های زیرساختی، توسعه‎ای و ارزش‎افزا مد‌نظر قرارگرفته است. کسب سود بیشتر به هر قیمت در هدف‎گذاری هلدینگ امید نیست. از این‌رو ما تاکید فراوان داریم که این ظرفیت عظیم هرگز نباید به دام دلال‎بازی، بورس‌‎بازی و سفته‎بازی بیفتد. وی در ادامه گفت: کمک به اقتصاد ملی، حمایت از تولید داخلی، سرمایه‌گذاری در طرح‎های استراتژیک و توسعه جنوب‎شرق ایران و اشتغالزایی در این منطقه که مورد تاکید مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری است، از دلایل ورود مجموعه امید به موضوع سرمایه‎گذاری در جاسک استان هرمزگان است.

وی افزود: احداث مخازن ذخیره‎سازی نفت خام در بندرجاسک در مدت ۳ سال انجام خواهد شد و برای ذخیره‎سازی ۱۰ میلیون بشکه انواع نفت خام سبک و صادراتی ایران در فاز اول برنامه‎ریزی شده است. فازهای ۲ و ۳، ظرفیت مخازن را به ۲۰ و ۳۰ میلیون بشکه نفت در سواحل دریای عمان خواهد رساند. وی نزدیکی به آب‎های اقیانوسی، نزدیکی به کشورهای چین و هند قرارگرفتن در نقطه اتصال کریدور شمال و جنوب و همچنین ایجاد بسترهای پایدار برای امنیت انرژی در کشور را از مزایای این سرمایه‎گذاری ذکر کرد و گفت: بر اساس توافق صورت گرفته با شرکت ملی نفت ایران، شرکت گروه مدیریت سرمایه‎گذاری امید از طریق پتروامیدآسیا که از شرکت‌های زیر‌مجموعه این هلدینگ است، به‌دنبال تجربه موفق مشارکت در سرمایه‎گذاری طرح مشابهی در گناوه، وارد این طرح بسیار استراتژیک شده است. ابراهیمی افزود: مطابق شرایط پیمان، سرمایه‎گذار در مدت ۳ سال نسبت به تامین سرمایه، طراحی، تامین کالا و تجهیزات، ساخت و راه‌اندازی مخزن اقدام و طی مدت ۱۵ سال نسبت به تعمیر، نگهداری و بهره‎برداری از آن اقدام می‌کند و مالکیت آن در پایان دوره ۱۵‌ساله به شرکت ملی نفت ایران منتقل می‎شود.

دکتر بهزاد شیری، عضو هیات مدیره شرکت نیز گفت: صد‌در‌صد سهام پتروامیدآسیا متعلق به گروه مدیریت سرمایه‎گذاری امید است و ماموریت تعریف شده برای شرکت به‌طور تخصصی در حوزه نفت و انرژی است. وی با اشاره به برنامه‎های توسعه‎ای در این حوزه گفت: رسیدن به سهم ۴۰ درصدی در مخازن نگهداری نفت از برنامه‎های مورد نظر این هلدینگ برای شرکت پتروامید در حوزه انرژی است. برای انجام تعهدات شرکت در بازه زمانی مورد توافق، کمیته نظارت بر پروژه را شکل داده‎ایم که وظیفه‎اش نظارت منظم بر روند پیشرفت کار و گزارش دقیق به شرکت پتروامید و شرکت مهندسی و توسعه نفت(متن) است تا دغدغه‎ها به‌طور کامل رفع شده و زمان‎بندی رعایت شود.

وی رقم سرمایه‎گذاری در طرح ایجاد مخازن که دریافت‎کننده نفت گوره خواهد بود را ۲۰۰ میلیون یورو ذکر کرد.