سعید خوشرو، دانش‌آموخته اقتصاد در مقطع کارشناسی ارشد است که تحصیلات دانشگاهی خود را در دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران و دانشگاه اصفهان گذرانده است. بیش از ۲۰ سال در بخش‎های مختلف صنعت نفت اشتغال داشته و طی ۱۰ سال گذشته در امور بین‌الملل شرکت ملی نفت ایران، سمت‎هایی از جمله معاونت بازاریابی فرآورده‎های نفتی، مسوولیت فرآورده‎های نفتی و میعانات گازی در دفتر امور بین‌الملل در چین، ریاست واحد فروش داخلی میعانات گازی و ریاست واحد بررسی قیمت فرآورده را به عهده داشته است. خوشرو ضمن عضویت در هیات‌مدیره انجمن اقتصاددانان انرژی و تالیف و تدوین کتاب‎هایی نظیر «اوپک، دیدگاه‎ها و موقعیت»، «کالبدشکافی سرمایه‌گذاری‌های صنعت نفت»، در طرح‎ها و پروژه‌های مطالعات اقتصادی و بین‌المللی حوزه انرژی مشارکت فعال داشته است.

برای نخستین بار یک خانم عضو هیات‌مدیره شرکت ملی نفت ایران شد

وزیر نفت همچنین با صدور حکمی، زهرا گودرزی را به‌عنوان عضو اصلی هیات‌مدیره شرکت ملی نفت ایران منصوب کرد.

مطابق با اساسنامه شرکت ملی نفت ایران، هیات‌مدیره این شرکت از جایگاه ویژه‎ای برخوردار است و مسوولیت‎های سنگینی از جمله تدوین خط مشی، راهبردها، سیاست‎ها و برنامه‎های کلان برای تصویب مجمع عمومی، تصویب برنامه‎های عملیاتی، تایید بودجه تفصیلی و ارقام منابع و مصارف آن، بررسی و صدور مجوز عقد قراردادهای شرکت و رفع اختلافات مربوط به قراردادها و... را بر عهده دارد.

گودرزی، کارشناس قراردادها و دعاوی خارجی مدیریت امور حقوقی شرکت ملی نفت ایران، دارای مدرک کارشناسی حقوق از دانشگاه تهران، کارشناسی ارشد حقوق تجارت بین‎الملل از دانشگاه شهیدبهشتی، کارشناسی ارشد حقوق نفت و گاز از دانشگاه داندی (اسکاتلند) و دکترای حقوق نفت و گاز از دانشگاه تهران است و در سوابق و فعالیت‎های اجرایی وی، می‎توان به عضویت در کمیته تهیه و تنظیم قراردادهای جدید نفتی در شرکت ملی نفت ایران، مذاکره‎کننده ارشد حقوقی در قراردادهای بالادستی، مشاور حقوقی کمیته بازنگری قراردادهای نفتی، دبیر هیات تطبیق قراردادهای نفتی، تدریس در دانشگاه و داوری در مجلات علمی پژوهشی تخصصی اشاره کرد.

۷ انتصاب در شرکت ملی‌حفاری ایران

 همچنین مدیرعامل شرکت ملی‌حفاری ایران در احکام جداگانه‎ای، قائم‎مقام، سرپرست معاونت عملیات حفاری، سرپرست معاونت امور فنی و مهندسی، سرپرست معاونت پروژه‎های حفاری، سرپرست مدیریت منابع انسانی، مشاور عالی و مشاور منابع انسانی و ساختار مدیرعامل را منصوب کرد.

به گزارش شرکت ملی‌حفاری ایران، سپهر سپهری، مدیرعامل و رئیس هیات‌مدیره شرکت ملی‌حفاری ایران، حمیدرضا خوشایند را به‌عنوان قائم‌مقام مدیرعامل منصوب کرد و محمدرضا تاکایدی را که تا پیش از این عهده‎دار این سمت بود، به‌عنوان مشاور عالی خود برگزید.

سپهری در احکام دیگری، محمد آل‎خمیس را به‌عنوان سرپرست معاونت عملیات حفاری، مهران مکوندی را به‌عنوان سرپرست معاونت امور فنی و مهندسی، علیرضا لایجی را به‌عنوان سرپرست معاونت پروژه‎های حفاری و علیرضا زاهدزاده را به‌عنوان سرپرست مدیریت منابع انسانی شرکت ملی‌حفاری ایران منصوب کرد.وی همچنین یونس بنی‌سعید را که پیش‎تر مدیریت منابع انسانی این شرکت را بر عهده داشت، به‌عنوان مشاور خود در امور منابع انسانی و ساختار شرکت انتخاب کرد.