به گزارش «شانا» متن حکم بیژن زنگنه خطاب به کرباسیان به این شرح است: «با توجه به اینکه در اجرای ماده ۵۰ قانون اساسنامه شرکت ملی نفت ایران، اعضای هیات‌مدیره این شرکت، جنابعالی را برای تصدی مدیریت عامل این شرکت پیشنهاد کرده‎اند، لذا با توجه به تعهد، تجارب و سوابق درخشان مدیریتی جنابعالی در سطوح عالی اجرایی و اقتصادی، بدین‌وسیله با استعانت از خداوند قادر متعال، به استناد اختیارات ناشی از ماده یاد شده از اساسنامه شرکت و همچنین مجوز دریافتی، جنابعالی را برای مدت ۲ سال به‌عنوان مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران و معاون وزیر نفت منصوب می‎کنم. انتظار بر این است که در تعامل سازنده با هیات‌مدیره محترم شرکت و با جلب مشارکت همکاران محترم شرکت، با اتکال به ذات اقدس الهی، در اجرای طرح‎ها و انجام فعالیت‎های بسیار مهمی که برعهده این شرکت به ویژه در شرایط تحریم‎های ظالمانه قرار دارد، موفق باشید.» زنگنه پیش از این نیز در حکمی، کرباسیان را به‌عنوان عضو اصلی هیات‌‌مدیره شرکت ملی نفت ایران منصوب کرده بود.

قدردانی وزیر نفت از علی کاردر

وزیر نفت در پیامی، از خدمات و تلاش‎های علی کاردر در صنعت نفت قدردانی کرد و نوشت: «اینجانب خود را مدیون صداقت، سخت‎کوشی و تلاش بی‎ادعای جنابعالی برای اعتلای صنعت نفت ایران می‌دانم.‌»

به گزارش «شانا» متن پیام بیژن زنگنه به شرح زیر است:

«اکنون که در اجرای قانون جدید ممنوعیت خدمت بازنشستگان در دستگاه‎های دولتی، ادامه خدمت و همکاری تمام‎وقت جنابعالی با شرکت ملی نفت ایران خاتمه می‎یابد، وظیفه خود می‎دانم که از خدمات ارزشمند و موفق جنابعالی در مدتی قریب ۳۰ سال در صنعت نفت، به ویژه در مدت عهده‎داری مدیریت عامل شرکت ملی نفت ایران صمیمانه تقدیر و تشکر کنم.

تامین منابع مالی برای طرح‎های توسعه غرب کارون و پارس جنوبی و ادامه موفقیت‎آمیز توسعه آنها، نهایی شدن مدل جدید قراردادهای نفتی برای توسعه میادین هیدروکربوری و پیگیری مجدانه برای عقد قراردادها و به سرانجام رساندن قراردادهای جمع‎آوری گازهای همراه نفت، از یادگارهای دوران مدیریت موفق جنابعالی در صنعت نفت ایران می‌باشد.

روحیه جنگنده و مقاوم شما در برابر مشکلات، به ویژه فشارهای ناشی از تحریم‎های ظالمانه اخیر، برای همه ما درس‌آموز بود. اینجانب خود را مدیون صداقت، سخت‌کوشی و تلاش بی‌ادعای جنابعالی برای اعتلای صنعت نفت ایران می‎دانم.

قطعا صنعت نفت در آینده نیز از تجارب گرانقدر جنابعالی بهره خواهد گرفت.»