معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی با بیان اینکه جهش دوم صنعت پتروشیمی قابلیت تعریف در چهار حوزه را دارد، ادامه داد: شرکت ملی صنایع پتروشیمی هم‌اکنون مانند گذشته سکان‌دار این صنعت نیست، اما می‌تواند محرکی بسیار خوب برای توسعه و پیشرفت صنعت پتروشیمی باشد. نخستین گام در جهت جهش دوم صنعت پتروشیمی تهیه نقشه راه این صنعت است و شرکت ملی صنایع پتروشیمی در این میان نقش راهبردی دارد و می‌تواند نقش جدید این شرکت را پس از واگذاری پتروشیمی‌ها به بخش خصوصی در صنعت به خوبی نشان دهد.

وی بازتعریف و بازآفرینی جایگاه شرکت ملی صنایع پتروشیمی در توسعه صنعت پتروشیمی کشور را دومین گام برای جهش دوم این صنعت عنوان و اظهار کرد: به سرانجام رساندن طرح‌های نیمه‌کاره و در دست اجرای پتروشیمی است که باید نگاه ویژه‌ای به آنها داشت. مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی تاکید کرد: در سومین گام، ما در این شرکت وظیفه داریم راه را برای تکمیل و انجام طرح‌های نیمه‌کاره پتروشیمی باز کنیم.

محمدی گفت: شرکت ملی صنایع پتروشیمی برای کمک به رفع بخشی از مشکلات مالی طرح‌های نیمه‌کاره پتروشیمی در حال تهیه پیش‌نویس اولیه برای دریافت مصوبه دولت برای فروش اوراق مشارکت ارزی و ریالی است. نشست‌های مختلفی در این باره در وزارت نفت انجام شده و در حال رسیدن به جمع‌بندی هستیم.معاون وزیر نفت، چهارمین گام از جهش دوم صنعت پتروشیمی را افزایش انرژی سازمانی و شوق سازمانی در مجموعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی برشمرد و افزود: سطح انرژی سازمان باید رشد کند و نگاه‌ها مانند هلدینگ‌های پتروشیمی، عملیاتی‌تر و اجرایی‌تر شود که این مهم با افزایش روابط دوطرفه میان مدیریت و همکاران شرکت محقق می‌شود.

محمدی با اشاره به اینکه صنعت پتروشیمی ایران اولویت اقتصاد کشور است، تصریح کرد: حدود ۷۶ هزار میلیارد تومان گردش مالی صنعت پتروشیمی کشور در سال ۹۵ است که نسبت به فرآورده‌های نفتی، خودرو و صنایع دیگر رتبه نخست را در بحث توسعه اقتصادی کشور دارد. مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی به ۶۴ میلیون تن ظرفیت نصب شده صنعت پتروشیمی در سال ۹۶ اشاره و اظهار کرد: از این میزان ظرفیت، ۶/ ۵۳ میلیون تن به تولید رسید که معادل ۸۴ درصد عملکرد تولید این صنعت در سال ۹۶ بوده است. به گفته معاون وزیر نفت، پارسال ۴/ ۲۲ میلیون تن محصول پتروشیمی صادر شد که از این میزان ۱۲ میلیارد دلار ارز وارد کشور شده است. ۳/ ۸میلیون تن محصول پتروشیمی به ارزش ۵ میلیارد دلار نیز در بازار داخلی به فروش رسیده است.وی با اشاره به اینکه با تکمیل طرح‎های نیمه‌کاره پتروشیمی، در پایان سال ۱۴۰۰ تولید ۶/ ۵۳ میلیون تنی در سال ۹۶ به ۸۰ میلیون تن خواهد رسید، تصریح کرد: در صورت تحقق این هدف، بیش از ۲۴ میلیارد دلار از فروش این مقدار تولید کسب خواهد شد.