نمایندگان در نشست علنی شامگاه دوشنبه (ششم اسفندماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال ۹۸ با بند (ی) تبصره (۵) این لایحه موافقت کردند. بر‌اساس این بند، وزارت نفت از طریق شرکت‌های دولتی تابعه ذی‌ربط اجازه خواهد داشت تا سقف معادل ۳ میلیارد دلار اوراق مالی اسلامی (ریالی یا ارزی) با تصویب هیات‌‌‌وزیران منتشر کند.

این اوراق برای بازپرداخت اصل و سود اوراق ارزی، ریالی سررسید شده تسهیلات بانکی و تضامین سررسید شده و همچنین بازپرداخت بدهی‌های سررسیدشده به پیمانکاران قراردادهای بیع‌متقابل طرح‌های بالا دستی نفت تعلق می‌گیرد و شرکت‌های مذکور موظفند اصل و سود اوراق منتشرشده را حداکثر تا پنج ‌سال از محل منابع داخلی خود تسویه کنند. اوراق فروش‌‌نرفته این بند با تایید وزارت نفت و سازمان برنامه و بـودجه کشـور قابل واگذاری به پیمانکاران و طلبکاران طرح‌هاست.  نمایندگان در ادامه بررسی بودجه سال ۹۸ کل کشور، با بند (الف) تبصره (۴) ماده واحده این لایحه موافقت کردند. در بند (الف) تبصره (۴) آمده است: به بانک‌های عامل اجازه داده می‌شود در سال ۱۳۹۸ از محل منابع در اختیار نسبت به اعطای تسهیلات ارزی، ریالی به موارد زیر اقدام کنند:

۱- سرمایه‌گذاران بخش‌های خصوصی، تعاونی و نهادهای عمومی غیردولتی برای طرح‌های توسعه‌ای بالادستی نفت و گاز با اولویت میدان‌های مشترک و جمع‌آوری گازهای همراه همسو با افزایش ضریب بازیافت مخازن و احیای چاه‌های قدیمی دارای ذخایر نفتی درجا بدون انتقال مالکیت نفت و گاز موجود در مخازن و تولیدی از آنها.

۲- طرح‌های توسعه‌ای و زیربنایی سازمان‌های توسعه‌ای بخش صنعت و معدن با مشارکت حداقل ۵۱ درصد بخش خصوصی و تعاونی با اولویت مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته بر اساس مزیت‌های منطقه‌ای.