راهبرد جدید یک شرکت داخلی برای صادرات روانکارها

شاعری درباره زمینه آغاز فعالیت این شرکت گفت: پس از خروج یک‌جانبه آمریکا از برجام همکاری مشترک توتال و بهران نیز دچار مشکل جدی شد و شرکت «به توتال» که حاصل سرمایه‌گذاری توتال فرانسه و نفت بهران است نیز با مشکل مواجه شد. رئیس هیات مدیره به «تام روانکار» افزود: با توجه به سرمایه‌گذاری انجام‌شده و اینکه کارخانه و تجهیزات طرف فرانسوی در ایران بود پس از یک دوره مذاکرات بین دو طرف، بهران تصمیم به ادامه کار گرفت و با توجه به تجربیات و آموزش‌هایی که در عرض این چند سال از توتال کسب شده بود به تولید ادامه داد اما تنها تفاوت نسبت به قبل این بود که دیگر از نام توتال نمی‌توانستند استفاده کنند و بهران تصمیم به خلق برند جدیدی با نام «به تام» گرفت.

وی افزود:ما با همان فرمولاسیون و کیفیت و نیروهای کار و تیم مدیریتی (که در عرض این شش سال شرکت توتال اقدام به تولید می‌کرد) فعالیت را ادامه داده‌ایم تا این برند را به جایگاه خود بازگردانیم. وی با اشاره به تجربه اکسون موبیل که ۴۰ سال قبل از ایران رفت، گفت: کارخانه این برند در ایران ماند و بهران از آن متولد شد که در آن زمان شاید ۲۰ هزار تن هم ظرفیت تولید با ۲۰ فرمولاسیون نداشت اما دیدیم که به همت جوانان این مملکت بعد از ۴۰ سال شرکتی به نام بهران بالغ بر هزار فرمولاسیون با ۴۰۰ هزار تن ظرفیت تولید دارد و هم از نظر کیفی و هم از نظر کمی توسعه پیدا کرده است.

شاعری گفت: مساله اکنون برای ما همکاری صنایع و خودروسازهای داخلی است و ما همه جزئی از خانواده ایران هستیم، در کشورهای دیگر هم با همگرایی و کمک به هم باعث رشد یکدیگر شده‌اند، نقش خودروسازها در این زمینه بسیار مهم است،‌کما اینکه می‌بینیم با آمدن رنو و پژو به ایران، توتال و الف هم آمدند. اگر صنایع به هم کمک کنند زنجیره توسعه رخ می‌دهد. ما دست کمک برای خودروسازان دراز می‌کنیم و آمادگی کامل برای کوبرندینگ داریم. شهریار جلی، مدیر فروش و بازاریابی شرکت به تام نیز در زمینه فعالیت این شرکت به «دنیای اقتصاد» گفت: زمینه فعالیت شرکت به‌تام تولید، توزیع، فروش و خدمات پس از فروش و مشاوره و مهندسی در زمینه انتخاب و مصرف انواع روانکارهای خودرویی، صنعتی و گریس است. وی افزود: اگر‌چه خروج آمریکا از برجام ضربه بزرگی به همکاری بهران و توتال وارد آورد اما مدیران شرکت بلافاصله تصمیم استراتژیکی در سطح سازمان گرفته و بر اساس آن ادامه فعالیت شرکت با برند جدید و ملی با نام «به‌تام روانکار» ممکن شد.