به گزارش رویترز، انقلاب شیل مدیون تگزاس است اما با آشکار شدن نخستین کاهش تولید این حوزه نفتی در یک سال اخیر، این نگرانی ایجاد شده است که رهبری انقلاب شیل از دست این منطقه نفت‌خیز خارج شود. این افت تولید در میدان نفتی پرمیان اتفاق افتاده است. پرمیان که در منطقه تگزاس واقع شده، بزرگ‌ترین‌ میدان نفتی آمریکا است و در حالی دچار افت تولید شده است که تعداد دکل‌های حفاری فعال در آمریکا (پیش از رشد هفته گذشته) برای شش هفته مداوم دچار افت بودند. موسسه مطالعاتی Evercore پیش از این میزان رشد دکل‌های زمینی تولید نفت در آمریکا در سال ۲۰۱۹ را ۶ درصد پیش‌بینی کرده بود اما هفته گذشته با بازنگری در این پیش‌بینی، آن را به یک درصد کاهش داد. نشانه‌هایی که از آنها به‌عنوان دلایلی برای افول انقلاب شیل یاد می‌شود، در حالی از سمت کارشناسان و موسسات مطالعاتی مطرح می‌شود که پیش از این پیش‌بینی‌ها با اشاره به توسعه خطوط لوله انتقال نفت در حوزه‌های نفت شیل آمریکا، انتظار رشد تولید این نوع نفت خام را در نیمه دوم سال جاری مطرح می‌کردند. به این ترتیب ممکن است نشانه‌های جدید نه به معنای افول تولید شیل، بلکه به معنای کند شدن رشد تولید این نوع نفت باشد. به گزارش رویترز، اینها همه چشم‌اندازی از تولید آینده آمریکا هستند و نشان می‌دهند افزایش شدید تولید نفت که طی دو سال گذشته شاهد بودیم، نمی‌تواند ادامه یابد و در کوتاه‌مدت ثابت می‌ماند.

تجدید نظر EIA

 اداره اطلاعات انرژی آمریکا در ماه مارس پیش‌بینی‌اش از تولید نفت خام را پایین آورد و به میانگین ۳/ ۱۲میلیون بشکه در روز در ۲۰۱۹ رساند که ۱۰۰هزار بشکه از تولید فعلی بیشتر است. پیش‌بینی قبلی این سازمان ۴/ ۱۲ میلیون بشکه در روز بود. این نخستین بار از سپتامبر بود که EIA پیش‌بینی خود را کاهش می‌داد.مورگان استنلی نیز روز پنج‌شنبه پیش‌بینی رشد تولید نفت خام آمریکا را ۱۰۰ هزار بشکه در روز برای سال جاری پایین آورد که دلیل آن به کند شدن روند بهبود بهره‌وری و کاهش تعداد دکل‌های حفاری بازمی‌گشت. عرضه نفت خام آمریکا در ۲۰۱۸ با افزایش ۷/ ۱ میلیون بشکه‌ای تولید جهشی بی‌سابقه داشت و به رکورد ۹/ ۱۰ میلیون بشکه در روز رسید. به گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا، این بیشترین افزایش تولید سالانه این کشور از ۱۸۵۹ به این سو بوده است.

پیش‌بینی کاهش فعالیت دکل‌های حفاری

تعداد دکل‌های حفاری نفت خام پس از کاهش قیمت داخلی نفت در آمریکا به ۴۲ دلار در بشکه در دسامبر نسبت به اوج ۷۶ دلاری در اکتبر، شروع به کاهش کرد. پس از آن قیمت نفت بهبود یافت و حالا قیمت نفت خام آمریکا ۶۲ دلار در هر بشکه است. با این حال تعداد دکل‌های حفاری در کمترین حد سالانه قرار دارد. معمولا حدود ۶ ماه میان کاهش تعداد چاه‌های نفت و تاثیر آن بر سطح تولید فاصله وجود دارد. به این معنا که تاثیر نهایی کاهش تعداد دکل‌های حفاری آمریکا تا چند ماه نشان داده نمی‌شود. انتظار می‌رود حتی اگر قیمت نفت بالا برود، شرکت‌های مستقل هزینه‌هایشان را پایین نگه دارند. با این حال شرکت‌های بزرگ همچون اکسون موبیل و شورون قصد دارند میدان نفتی پرمیان را توسعه ‌دهند. شرکت‌های بزرگ نفتی قصد دارند در سال جاری میلادی نسبت به سال گذشته حدود ۱۶ درصد بیشتر در حفاری و تکمیل دکل‌های نفتی آمریکا هزینه کنند در حالی‌که انتظار می‌رود شرکت‌های مستقل اکتشافی و تولیدی (E&P) هزینه‌هایشان را حدود ۱۱ درصد کاهش دهند.