ثبت‌نام شد‌گان

گروه اول یعنی آن دسته از صاحبان خودرو که کارت هوشمند سوخت خود را گم کرده و بر اساس فراخوان قبلی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران نسبت به درج اطلاعات خود در سامانه دولت همراه اقدام و با طی کردن فرآیند لازم، شماره حساب کارت اعتباری خود را ثبت کرده‌اند، نیازی به ثبت نام مجدد نداشته و کارت هوشمند سوخت آنها بر اساس ثبت‌نام انجام شده قبلی صادر شده است. بر اساس اطلاعیه شرکت پست که در روزهای اخیر منتشر شد، متقاضیان می‌توانند آدرس کارت سوخت خود را از سایت پست پیدا کنند. به این معنا که کافی است به قسمت رهگیری مرسولات سایت شرکت ملی پست به آدرس ww.post.ir مراجعه کنند و با وارد کردن کد رهگیری ۲۰ رقمی ثبت شده در قسمت مشخص شده، می‌توانند از محل دقیق نگهداری کارت سوخت خود مطلع و با در دست داشتن مدارک شناسایی خودرو و مالک خودرو، به آدرس ذکر شده مراجعه و کارت سوخت خود را دریافت کنند. هنگام دریافت کارت سوخت، مبلغ ۱۰ هزار تومان از متقاضیان دریافت و به حساب شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی واریز خواهد شد.

  ثبت‌نام نشده‌ها

اما گروه دوم یعنی مالکان خودرو که کارت سوخت خود را گم کرده‌ و برای دریافت کارت سوخت المثنی نیز در سامانه دولت همراه ثبت‎نام نکرده‌اند با در دست داشتن مدارک هویتی مالک خودرو و وسیله نقلیه به یکی از مراکز پلیس+۱۰ مراجعه کنند و با پر کردن فرم‎های لازم و واریز مبلغ ۱۰۰ هزارریال(۱۰ هزار تومان) در پایانه‌های POS بانک ملت مستقر در دفاتر پلیس+۱۰ برای درخواست کارت المثنی اقدام کنند. تاکید می‌شود که حضور مالک خودرو یا وکیل قانونی او الزامی است.

 مدارک هویتی مالک برای اشخاص حقیقی شامل یکی از مدارک شناسایی معتبر مالک وسیله نقلیه شامل اصل شناسنامه یا کارت ملی هوشمند یا گذرنامه است. اما اشخاص حقوقی برای دریافت کارت سوخت باید معرفی‌نامه رسمی از سازمان یا شرکت مربوطه را با امضا و مهر مجاز به همراه اصل شناسنامه یا کارت ملی هوشمند یا گذرنامه نماینده به همراه داشته باشند. در مورد خودروهای لیزینگی(خودروهای اجاره به شرط تملیک) نیز اسناد و مدارک در اختیار استفاده‌کننده خودرو شامل کارت خودرو ملاک عمل است. مدارک شناسایی وسیله نقلیه نیز شامل کارت شناسایی خودرو یا شناسنامه مالکیت وسیله نقلیه یا بنچاق محضری به همراه بیمه‌نامه شخص ثالث معتبر است. در نهایت تاکید می‌شود کسانی که پیش از این در سایت دولت همراه ثبت‌نام کرده‌اند نیازی به ارائه درخواست المثنی ندارند.

افرادی که با کارت سوخت خود مشکل دارند

اما دسته سوم یعنی کسانی که دارای کارت سوخت هستند اما به هر دلیلی با رمز کارت سوخت خود مشکل دارند باید به یکی از نواحی یا مناطق شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در سراسر کشور مراجعه کنند. تاکید می‌شود که کارت سوخت تنها باید با مشخصات خودرو مطابقت داشته باشد و کسانی که کارت سوخت آنها به نام مالک قبلی خودرو است نیازی به تعویض آن ندارند و تنها کافی است که با مراجعه به نواحی و مناطق شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران نسبت به تغییر رمز خود اقدام کنند. افرادی نیز ممکن است هنگام استفاده از کارت با پیام ابطال کارت سوخت مواجه شوند، آنها نیز کافی است برای احیای رمزکارت خود که به مراکز شرکت ملی پخش مراجع کنند.

 مدارک هویتی مالک برای حذف رمز کارت برای اشخاص حقیقی شامل یکی از مدارک شناسایی مالک وسیله نقلیه (شناسنامه، کارت ملی، گذرنامه) و برای اشخاص حقوقی شامل معرفی‎نامه رسمی سازمان مربوطه با درج شماره ملی به همراه کارت ملی نماینده معرفی شده است. علاوه بر مدارک هویتی مالک مدارک شناسایی وسیله نقلیه شامل کارت شناسایی خودرو یا شناسنامه مالکیت وسیله نقلیه و بیمه‌نامه معتبر به همراه اصل کارت هوشمند سوخت الزامی است. همچنین تاکید می‌شود که برای حذف رمز کارت هوشمند سوخت حضور مالک یا وکیل قانونی او الزامی است. در صورت هر گونه ابهام و پرسش ضروری با شماره تلفن ۰۹۶۲۷ مرکز پاسخگویی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی تماس بگیرید.