دارمندرا پرادهان روز پنج شنبه در تماسی تلفنی با همتای سعودی خود در مورد جزئیات طرح عرضه نفت عربستان پس از حملات شدید به تاسیسات نفتی این کشور صحبت کرد. این حملات حدود ۵ میلیون بشکه در روز تولید نفت عربستان را کاهش داد. پرادهان در توییتر خود نوشت: «من یک تماس تلفنی با شاهزاده عبدالعزیز بن‌سلمان وزیر نفت عربستان داشتم. هفته گذشته هم پس از انتصاب وی به این سمت، با او دیدار کرده بودم. وزیر عربستان به من در مورد عرضه ثابت نفت خام و ال‌پی‌جی به هند طبق برنامه قبلی اطمینان داد».

 وی گفت وزیر نفت عربستان اظهار کرد شرکت آرامکو تا پایان سپتامبر به ظرفیت کامل تولید ۱۱ میلیون بشکه در روز باز می‌گردد و تا پایان نوامبر تولید خود را تا ۱۲ میلیون بشکه در روز افزایش می‌دهد. وزیر نفت هند اظهار کرد: «عبدالعزیز گفت عربستان سعودی همچنان یک شریک قابل اطمینان برای هند باقی می‌ماند و نیازهای طولانی مدت هیدروکربن هند را تامین می‌کند.»

 عربستان سعودی که دومین عرضه‌کننده بزرگ نفت به هند است، ماهانه نزدیک به ۲‌میلیون تن نفت خام به این کشور می‌فروشد. از این مقدار ۲/ ۱ تا ۳/ ۱ میلیون تن در ماه سپتامبر دریافت شده و عربستان قول داده بقیه آن را هم تامین کند. عرضه محموله‌های ال‌پی‌جی عربستان به هند با تاخیر مواجه شده، ولی عبدالعزیز اطمینان داد تمام تعهدات خود را عملی می‌کند و هرگونه کمبودش را از قطر جبران خواهد کرد. هند ماهانه حدود ۲۰۰ هزار تن ال‌پی‌جی از عربستان می‌خرد. منابع صنعتی می‌گویند عربستان سعودی پالایش نفت در پالایشگاه‌هایش را کاهش داده تا بتواند به تعهدات خود در عرضه نفت خام عمل کند.

پرادهان همچنین گفت با یک نماینده ارشد از آژانس بین‌المللی انرژی در مورد بازارهای انرژی و امنیت آن و تاثیر حملات اخیر عربستان بر بازارهای جهانی نفت و گاز صحبت کرده است. پرادهان در همین هفته اعلام کرده بود که سومین مصرف‌کننده نفت جهان از نزدیک شرایط را بررسی می‌کند. وی گفت شرکت‌های نفت هند به همراه دولت با آرامکو و مقامات عربستان در تماس هستند. هند ۸۳ درصد نیاز نفتی خود را وارد می‌کند و یک پنجم این مقدار را عربستان تامین می‌کند. عربستان پس از عراق دومین تامین‌کننده بزرگ نفت هند است.