در همین راستا روح‌الله نوریان، مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات شرکت ملی گاز ایران چندی پیش در این باره اعلام کرد که قبوض کاغذی گاز از اوایل آذرماه امسال حذف می‌شود و زیرساخت‌های لازم برای اجرای این کار آماده شده است. در شرکت‌های گاز استانی، با استفاده از سرویس‌های پیامکی، تلفنی، ایمیل یا مراجعه کنتورخوان، به جمع‌آوری شماره موبایل و ثبت خوداظهاری مشترکان در این باره اقدام شده که تاکنون بیش از ۷میلیون شماره همراه مشترکان جمع‌آوری شده است. وی افزود: در صورت اجرایی شدن طرح حذف قبوض کاغذی برای تمام ۲۳میلیون مشترک گاز، مبلغی حدود ۸۵۰ میلیارد ریال به‌صورت سالانه در هزینه‌های آشکار صرفه‌جویی خواهد شد، همچنین ارتقای کیفیت ارائه خدمات به مشترکان، تسریع در وصول مطالبات و نیز حفظ محیط زیست از دیگر مزایای اجرای این طرح است.

 در این بین، مشترکان می‌توانند به‌راحتی با ثبت شماره تلفن همراه و شماره اشتراک خود اطلاعات قبض گاز مصرفی را دریافت کنند. برای روش‌های ثبت شماره تلفن همراه نیز سه روش در نظر گرفته شده که در اولین روش مشترکان می‌توانند شماره اشتراک درج شده روی قبوض گاز را به همراه یک و ستاره (شماره اشتراک*۱) به شماره پیامکی ۱۰۰۰۱۹۴ ارسال کند. همچنین مشترکان می‌توانند با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی شرکت ملی گاز ایران به آدرس www.nigc.ir و کلیک روی گزینه حذف قبوض یا ثبت تلفن مشترکان برای این منظور اقدام کنند. علاوه‌‌بر این مشترکان می‌توانند با مراجعه به نشانی اینترنتی

 http:/ / ghabz.nigc.ir نسبت به حذف قبوض کاغذی خود اقدام کنند.در این میان این سوال مطرح است که آیا امکان ارسال پیامک برای چند یا تمام مالکانی که دارای کنتور گاز مشترک هستند، وجود دارد؟ بله از طریق دکمه چند تلفن همراه برای یک اشتراک در هر مرحله می‌توان ۵ شماره تلفن همراه را برای شماره اشتراک مورد نظر درج کرد. اما آیا اگر شخصی دارای چند شماره اشتراک گاز باشد امکان درج شماره تلفن همراه برای تمام شماره اشتراک‌ها وجود دارد؟ بله از طریق دکمه یک تلفن همراه برای چند اشتراک می‌تواند تلفن همراه خود را برای چند اشتراک ثبت کنید. در مواردی که آپارتمان در دست مستاجر باشد پیامک قبض برای مالک ارسال می‌شود یا مستاجر؟ در صورتی که مستاجر شماره تلفن همراه خود را از طریق یکی از درگاه‌ها ثبت کند برای مستاجر در غیر این صورت برای تلفن همراه ثبت شده در هنگام اشتراک پذیری ارسال خواهد شد. توجه به این نکته ضروری است که سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۹۴ برای کلیه مشترکان شرکت ملی گاز ایران در تمام نقاط کشور است.