اسدالله قره‌خانی در گفت‌وگو با «ایسنا» درباره طرح گمانه‌زنی‌هایی درباره احتمال تغییر نرخ بنزین در بودجه سال آینده گفت: نمایندگان طرح‌های مختلفی برای تغییر نرخ بنزین یا تک‌نرخی کردن آن دارند؛ برخی‌ بنزین ۲۰۰۰ تومانی و برخی‌ نرخ ۱۶۰۰ تا ۱۸۰۰ را مطرح می‌کنند و همگی هم تاکید بر تک‌نرخی شدن بنزین دارند. البته عده‌ای می‌گویند چون تعیین قیمت بنزین تصمیم سران قوا بوده نمی‌توان در قیمت و مقدار سهمیه تجدیدنظر کرد پیشنهاد بنده آن است که ماهانه ۵۰ لیتر مازاد به‌عنوان هدیه به مردم داده شود.

وی ادامه داد: بعد از اصلاح قیمت بنزین دولت اعلام کرد که تمام درآمدهای حاصل از افزایش قیمت باید به مردم برگردد. با توجه به این موضوع ما هم معتقدیم که باید درآمدهای حاصل از صادرات بنزین به مردم داده شود نه اینکه در بودجه بیاید و در جاهای مختلف توزیع شود. این عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه به‌دنبال تغییر نرخ بنزین هستیم، گفت: اولویت ما تک‌نرخی شدن بنزین است که احتمال رخ دادن این امر هم وجود دارد. علاوه بر این، سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی نیز گفته که پیشنهادی را برای تک‌نرخی کردن بنزین و تعیین قیمت ۱۵۰۰ تومان برای هر لیتر بنزین به کمیسیون تلفیق بودجه سال ٩٩ ارائه داده است.

سهمیه سوخت صیادان ۱۲۰۰ لیتر تعیین شد

در این میان اما دولت همچنان درحال‌تخصیص بنزین سهمیه‌ای است. به گزارش خبرگزاری تسنیم، سرانجام با رایزنی‌های سازمان شیلات ایران با وزارت نفت و وزارت کشور، سهمیه بنزین ۱۲۰۰لیتر در ماه برای قایق‌های صیادی با نرخ ۱۵۰۰ تومان به تصویب رسید. قایق‌های صیادی که از قافله دریافت سهمیه بنزین عقب مانده بودند و بیم آن می‌رفت که معیشت‌شان به کل به خطر بیفتد، حالا  طبق مصوبه سابق سازمان شیلات هرچند به ۱۴۰۰لیتر سهمیه مورد تقاضا دست پیدا نکردند، اما توانستند بیشترین سهم ممکن را از آن خود کنند.

نبی‌الله خون‌میرزایی، معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان شیلات ایران ضمن اعلام این خبر با بیان اینکه در سهمیه‌بندی بنزین دیدگاه سازمان شیلات را جویا نشده بودند، گفت: به همین دلیل نیز وارد رایزنی با شرکت ملی پالایش و پخش ایران به نمایندگی از وزارت نفت و معاونت امنیتی وزارت کشور و سازمان برنامه و بودجه شدیم و مقرر شد در این زمینه بازنگری‌های لازم صورت گیرد که در نتیجه این بازنگری‌ و براساس مصوبه جلسه اخیری که در این زمینه برگزار شد، مقرر شد سهمیه بنزین قایق‌های صیادی کمی کمتر از ۱۴۰۰لیتری که در دور قبلی سهمیه‌بندی در نظر گرفته شده بود، روی رقم ۱۲۰۰لیتر در ماه مصوب شود.افزایش سهمیه معلولان و جانبازان دیگر خبری بود که روز گذشته توسط شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران منتشر شد. براساس اطلاعیه این سازمان، سهمیه تخصیصی به خودروهای سواری دارای پلاک معلولان و جانبازان از ابتدای دی‌ماه امسال ۴۰لیتر افزایش یافته و برای خودروهای بنزین‌سوز به میزان ۱۰۰ لیتر و خودروهای دوگانه‌سوز به میزان ۷۰ لیتر در ماه رسیده است.