بیژن زنگنه در حاشیه جلسه با روسای دانشگاه‌ها در جمع خبرنگاران گفت: درحال‌حاضر نیروگاه‌ها حدود ۱۷۰ میلیون واحد معادل مترمکعب یا لیتر سوخت مصرف می‌کنند که ۷۰ میلیون مترمکعب گاز طبیعی و مابقی سوخت مایع است و با توجه به افزایش مصرف گاز در بخش خانگی از وزارت نیرو درخواست کرده‌ایم که در این مدت صادرات برق را نه‌تنها اضافه نکنند، بلکه کاهش دهند.

وزیر نفت در خصوص آخرین وضعیت تحویل گاز به نیروگاه‌ها اظهار کرد: طرحی که ما برای تامین گاز کشور در نظر گرفته‌ایم، این است که برای تامین گاز خانگی مشکلی ایجاد نشود. بنابراین تمام تلاش ما این است که بتوانیم گاز خانگی را بدون ایجاد مشکلی تامین کنیم.وی افزود: پس از آن تامین گاز عمومی، صنایع کوچک و عمده مانند پتروشیمی‌ها و صادرات و بعد از آن نیروگاه‌ها در اولویت قرار دارند. به همین دلیل اولین جایی که با کاهش گاز مواجه می‌شویم، باید برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشیم تا تامین سوخت خانگی با مشکل مواجه نشود، نیروگاه‌ها است.وزیر نفت افزود: با توجه به اینکه نیروگاه‌ها سوخت دوم دارند، در میزان تحویل سوخت گاز به آنها مراعات خواهیم کرد و حتی از دوستان وزارت نیرو نیز درخواست تدبیر در صادرات را داشته‌ایم؛ چراکه در این شرایط انصاف نیست که گازوئیل مصرف کنیم و صادرات داشته باشیم.

وی درباره جایگزینی گاز به‌جای مازوت در نیروگاه‌ها اظهار کرد: درحال‌حاضر تمام گاز تولیدی در بخش خانگی مصرف می‌شود؛ به‌گونه‌ای‌که بیش از ۶۰۰ میلیون متر مکعب در بخش خانگی مصرف گاز داریم. این درحالی است که بیش از ۸۵۰ میلیون مترمکعب گاز به شبکه تزریق و بیشترین میزان آن در منازل مصرف می‌شود.زنگنه با بیان اینکه درحال‌حاضر روند تولید گاز بسیار خوب است و به‌زودی رکورد هزار میلیون مترمکعب را می‌شکنیم، گفت: مراسمی نیز برای اعلام آن برگزار خواهد شد.