بعضی از سهامداران کارزاری را برای رد اهداف سبز توتال به‌دلیل کافی ندانستن آنها راه انداخته بودند که نشان‌دهنده طغیان فزاینده آنها در این بخش است. تقاضا برای سرعت گرفتن تغییر رویکرد شرکت‌های نفت از سوخت‌های فسیلی هفته گذشته به نقطه عطف جدیدی رسید. یک دادگاه هلندی به شرکت رویال داچ شل دستور داد آلایندگی کربن خود را تا سال ۲۰۳۰ نسبت‌به سطح سال ۲۰۱۹ به میزان ۴۵ درصد کاهش دهد و اکسون موبیل با یک سرمایه‌گذار فعال بر سر سابقه خود در زمینه تغییرات اقلیمی به مبارزه پرداخت.

استراتژی اقلیمی توتال که براساس آن تا سال ۲۰۵۰ به سطح کربن خنثی می‌رسید از سوی ۸۸/ ۹۱ درصد سهامداران در نشست سالانه این شرکت حمایت شد.

پاتریک پویانه، مدیرعامل و رئیس هیات‌مدیره توتال گفت: تصور می‌کنم این نتیجه بهترین پاسخ به مفسرانی است که شورش سرمایه‌گذاران علیه این شرکت را پیش‌بینی کرده بودند و همچنین پاسخ به کسانی است که بیشتر به عنوان یک فعال و نه سهامدار عمل می‌کنند. تغییر برند توتال که فورا اجرایی می‌شود با ۸۸/ ۹۹ درصد آرای مثبت حمایت شد. توتال با پروژه‌های خورشیدی و بادی درحال سرمایه‌گذاری در انرژی‌های تجدیدپذیر است. پویانه گفت: می‌خواهد توتال یک غول انرژی سبز شود، اما اظهار کرد یک تغییر رادیکال‌تر مناسب نخواهد بود، زیرا این شرکت به تامین مالی گذار از درآمدهای حاصل از سوخت‌های فسیلی به انرژی‌های تجدیدپذیر نیاز دارد.