به گزارش خبرگزاری پلتس، اوپک پلاس که در ماه آوریل عرضه حدود روزانه ۷ میلیون بشکه از نفت خود را همچنان محدود نگه داشته بود، تولید نفت را در ماه مه و با پیش‌بینی بهبود تقاضا در فصل تابستان و بهبود اقتصاد جهانی به‌طور قابل‌توجهی افزایش داد.

۱۳ عضو اوپک در ماه مه ۲۵میلیون و ۷۱۰هزار بشکه در روز نفت تولید کردند که بالاترین مقدار از آوریل سال ۲۰۲۰ بود. ۹ تولیدکننده غیرعضواوپک هم در این ماه ۱۳میلیون و ۲۱۰ هزار بشکه در روز نفت تولید کردند که نسبت به ماه آوریل تغییری نداشت. بر اساس این بررسی، با وجود این افزایش عرضه، سطح پایبندی اوپک پلاس به توافق کاهش تولید در ماه مه ۴۵/ ۱۱۱درصد بود، سطح پایبندی این ائتلاف در ماه آوریل ۱۶/ ۱۱۱درصد بود.

عربستان بیشترین افزایش ماهانه تولید را در ماه مه داشت و ۳۶۰هزار بشکه در روز به تولیدش افزود. این رقم درواقع بخشی از تسهیل کاهش تولید داوطلبانه روزانه یک‌میلیون بشکه‌ای ریاض و افزایش سهمیه تولیدش در توافق کاهش تولید بود. عربستان در ماه ۸میلیون و ۵۰۰هزار بشکه در روز نفت تولید کرد که ۷۳۰هزار بشکه در روز کمتر از سهمیه تولید این کشور در توافق اوپک‌پلاس (۹میلیون و ۲۳۰هزار بشکه در روز) بود. بر اساس محاسبات موسسه پلتس، بدون در نظر گرفتن کاهش تولید داوطلبانه عربستان، سطح پایبندی اوپک‌پلاس به توافق کاهش تولید در ماه مه ۵۱/ ۹۹ درصد بود.