قیمت نفت برنت هفته جاری تحت تاثیر انتظارات برای تقاضای قوی‌تر، به ۷۲ دلار و ۹۳ سنت در هر بشکه صعود کرد که بالاترین قیمت در بیش از دو سال گذشته بود.

گلدمن ساکس اعلام کرد افزایش نرخ واکسیناسیون به رفت و آمد بیشتر در آمریکا و اروپا منجر شده است به طوری که تقاضای جهانی برای نفت در ماه میلادی گذشته ۵/ ۱ میلیون بشکه در روز رشد کرد و به ۵/ ۹۶ میلیون بشکه در روز رسید.

گلدمن ساکس که تخصص دیرینه در بخش کالا دارد، انتظار دارد روند بهبود تقاضا برای نفت همچنان ادامه پیدا کند و در اوت به ۹۹ میلیون بشکه در روز صعود کند.

این بانک سرمایه‌گذاری همچنین پیش‌بینی کرد طولانی شدن روند مذاکرات هسته‌ای ایران ممکن است عرضه نفت را محدود نگه داشته و از قیمت‌ها پشتیبانی کند.

رشد قیمت نفت در هفته‌های اخیر با برگزاری مذاکرات میان ایران و قدرت‌های جهانی برای احیای برجام و انتظار بازار برای بازگشت نفت ایران محدود شده بود اما طولانی شدن روند مذاکرات، نگرانی‌ها نسبت به بازگشت نفت ایران به بازار جهانی در آینده نزدیک را تا حدودی کاهش داده است. بر اساس گزارش رویترز، اداره اطلاعات انرژی آمریکا هفته جاری پیش‌بینی کرد مصرف نفت و سوخت‌های مایع در سطح جهانی در سال ۲۰۲۱ به ۷/ ۹۷ میلیون بشکه در روز می‌رسد که ۴/ ۵ میلیون بشکه در روز افزایش نسبت به سال ۲۰۲۰ خواهد داشت و در سال ۲۰۲۲ با ۶/ ۳ میلیون بشکه در روز رشد، به ۳/ ۱۰۱ میلیون بشکه در روز بالغ می‌شود.