واردات نفت هند در ژوئن به پایین‌ترین حد در ۹ ماه گذشته کاهش یافت زیرا پالایشگاه‌ها خریدشان را در بحبوحه ذخایر بالاتر به دلیل مصرف اندک و تجدید محدودیت‌های ویروس کرونا کمتر کردند.

آمار ورود نفتکش‌ها که از منابع تجاری تهیه شده است، نشان داد هند که سومین واردکننده و مصرف کننده بزرگ نفت در جهان است، ماه میلادی گذشته حدود ۹/ ۳ میلیون بشکه در روز نفت وارد کرد که حدود هفت درصد در مقایسه با ماه مه کاهش داشت اما ۲۲ درصد بالاتر از مدت مشابه سال گذشته بود.

هند دومین واردکننده بزرگ نفت در آسیا پس از چین است و وارداتش در ماه میلادی گذشته کاهش داشت.

یک مقام پالایشگاهی هندی در این باره گفت: پس از رشد تقاضا برای سوخت در فوریه و مارس، پالایشگاه‌های هند پالایش نفت و واردات نفت خام را افزایش دادند. اما تقاضا برای سوخت در آوریل و مه به‌دنبال وضع محدودیت‌های دولت جهت مقابله با موج دوم شیوع ویروس کرونا، کاهش یافت و پالایشگاه‌ها را با ذخایر فراوان سوخت روبه‌رو کرد.

با این حال واردات نفت هند بین آوریل و ژوئن که قرنطینه به شدت سال گذشته نبود، بر مبنای سالانه ۷/ ۱۱ درصد رشد کرد و به ۱/ ۴میلیون بشکه در روز رسید.

بر اساس گزارش رویترز، عراق در ژوئن بزرگ‌ترین صادرکننده نفت به هند ماند و پس از این کشور، عربستان سعودی، امارات متحده عربی، نیجریه، آمریکا و کانادا در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند.