ما در این دولت با همت ملت نگذاشتیم به هدف خود برسد. دولت در این هشت‌سال و این سه سال جنگ اقتصادی کارهای مهمی کرد. زنگنه گفت: از ابتدای دولت دوازدهم این تعبیر را داشتم که دوره ریاست‌جمهوری یازدهم و دوازدهم، دوره سختی است، اما فکر نمی‌کردم آنقدر سخت باشد؛ خداوند را سپاسگزارم که این دوره را با شرافت به پایان رساندیم.

وزیر نفت خاطرنشان کرد: عملکرد دولت در سه سال اخیر نمونه بارز اقتصاد مقاومتی بود. به‌عنوان مثال، در صادرات نفت اقدام بزرگی انجام شد که اصلا قابل مقایسه با دوره‌های قبل نبود. در دوره قبل از تحریم‌ها بیش از یک‌میلیون بشکه معافیت برای صادرات داشتیم، اما در این دوره برای صادرات حتی یک بشکه معافیت هم نداشتیم.

وی گفت: دولت کارهای بزرگی در این مدت انجام داد، میزان تولید گاز کشور با تمرکز بر پارس‌جنوبی ۵/ ۲برابر شد و از ۲۸۰میلیون مترمکعب به ۸۰۰میلیون مترمکعب افزایش یافت.

ظرفیت تولید ما از میدان مشترک غرب کارون پنج‌برابر شد و از ۷۰هزار بشکه در سال ۹۲ به ۴۰۰هزار بشکه در سال جاری رسید. وی تصریح کرد: ۳۲ طرح پتروشیمی در این مدت اجرا شد. پیشبرد طرح‌های جهش سوم ما را در سال ۱۴۰۴ قادر می‌کند تا ۳۳میلیارد دلار محصولات پتروشیمی تولید کنیم. پوشش گازرسانی کشور به ۹۵درصد کل جمعیت رسید که آثار زیست‌محیطی دارد.

وی همچنین اظهار کرد: ابرپروژه بیدبلند خلیج‌فارس به‌عنوان یکی از طرح‌های بزرگ جمع‌آوری گازهای مشعل در مناطق نفت‌خیز در دولت آغاز شد و خاتمه یافت. در آغاز دولت یازدهم پیشرفت واحدهای پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس ۴۷ درصد بود که تکمیل این طرح باعث شد در تولید بنزین خودکفا شویم؛ ظرفیت نفت و فرآورده‌های ما چهاربرابر شد و از ۹/ ۵میلیون تن در سال ۹۱ به ۲۳میلیون تن در سال ۹۹ رسید.

زنگنه گفت: اکنون در مقطعی خطیر هستیم و همگی برای وحدت ملی باید تلاش کنیم که این موضوع با پرهیز از تندروی، نفرت‌پراکنی و خشونت محقق می‌شود. وزیر نفت یادآور شد: تجربه به ما نشان داده که با تغییر دولت‌ها، تغییری در وضعیت زندگی مردم ایجاد نمی‌شود مگر اینکه در رویه‌ها تغییری حاصل شود.