آرامکوی سعودی قیمت فروش گریدهای نفتی مدیوم و سنگین به آسیا برای سپتامبر را به میزان ۲۰ تا ۳۰ سنت در هر بشکه افزایش داد و به بالاترین میزان در چهار ماه گذشته رساند. اگرچه این قیمت اختلاف چندانی با قیمت پایه د‌بی که مبنای قیمت‌گذاری آرامکوست ندارد، اما تقاضا برای گریدهای نفتی مدیوم و سنگین ترش ممکن است ضعیف شود زیرا چین با شیوع نوع شدیدا مسری کرونای دلتا دست و پنجه نرم می‌کند. از سوی دیگر گریدهای نفتی آمریکایی مانند مارس که کیفیت مدیوم مشابهی دارند، ماه گذشته با نرخ پایین‌تری عرضه شدند. همزمان معامله‌گران می‌گویند نفت اورال‌روسیه ارزان‌تر شده است. قیمت پریمیوم نفت برنت نسبت به نفت د‌بی روز جمعه سه دلار و ۵۱ سنت در مقایسه با چهار دلار و ۳۶ سنت در ماه پیش بود.

این وضعیت ممکن است پالایشگاه‌های آسیایی را ترغیب کند میزان کمتری نفت از آرامکو خریداری کنند. همچنین بازار محموله‌های تک که وضعیت چندان پرفروغی در ژوئیه نداشت، ممکن است راکد بماند. محموله‌های بعضی از گریدهای نفتی مدیوم و سنگین‌ترش خاورمیانه‌ای نسبت به قیمت فروش رسمی آنها تخفیف پیدا کرده‌اند.

بازار همچنان با عرضه محموله‌های فوری در پی تصویب برنامه افزایش تولید اوپک و متحدانش روبه‌رو شده است. گروه اوپک‌پلاس که در راس آن عربستان‌سعودی و روسیه قرار دارند ماه میلادی گذشته با افزایش تولید ماهانه تا پایان سال ۲۰۲۱ موافقت کردند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، شرکت ملی نفت چین پیش‌بینی می‌کند که جدیدترین موج شیوع کرونا ممکن است پنج درصد از تقاضای چین برای نفت در کوتاه‌مدت کم کند. دولت‌های محلی بعضی از شهرها را قرنطینه کرده‌اند و ترافیک در نقاط آلوده کاهش پیدا کرده است.