در زمان تنظیم این گزارش (ساعت ۱۵:۲۵ به وقت تهران)، بهای نفت خام آمریکا با ۶۴/ ۲دلار کاهش معادل ۸۷/ ۳درصد به ۶۴/ ۶۵دلار در هر بشکه رسید. قیمت برنت هم ۶۱/ ۲دلار معادل ۶۹/ ۳درصد پایین آمد و به ۰۹/ ۶۸دلار بر بشکه رسید.

به گزارش بلومبرگ، موج جدید شیوع کرونا باعث شد بانک گلدمن‌ساکس برآورد خود از رشد اقتصاد چین را از ۶/ ۸درصد به ۳/ ۸درصد کاهش دهد. این کشور به تازگی یک برنامه تست‌گیری همگانی در ووهان به عنوان مرکز شیوع ویروس کرونا را کامل کرد چراکه موارد جدیدی از ابتلا به این ویروس در این منطقه گزارش شد. شمار مبتلایان در آمریکا و تایلند هم افزایش شدیدی داشته است. موارد جدید ابتلا به کرونا در ایالات متحده به بیش از ۱۰۰ هزار نفر در روز به طور متوسط رسیده است.

به گفته خبرگزاری رویترز، یک پنل تخصصی در سازمان ملل هم هشدار شدیدی در مورد تغییرات اقلیمی داده که به فضای تیره و تار این روزها پس از آتش‌سوزی گسترده در یونان و ترکیه و سیل ماه گذشته، افزود. در عین حال، شاخص دلار که در سطح بالایی است، جذابیت کامودیتی‌هایی مانند نفت و طلا را کاهش داد. این ارز پس از جهش روز جمعه که به دلیل گزارش قوی آمار اشتغال در آمریکا و به تبع آن بالا رفتن احتمال اینکه فدرال‌رزرو شروع به تسهیل محرک‌های اقتصادی کند اتفاق افتاد، باثبات بوده است.

گوردون رمزی، کارشناس آر‌بی‌سی در یک یادداشت در این مورد نوشت: «نگرانی‌ها درباره کاهش تقاضای جهانی نفت با تسریع نرخ ابتلای سویه دلتا ظهور پیدا کرده است.» در عین حال، جفری هالی، تحلیلگر ارشد بازار در OANDA نیز گفت: «هر دو شاخص نفتی نسبت به اخبار بد در جبهه ویروس کرونا با تمرکز بر سرزمین اصلی چین آسیب‌پذیر به نظر می‌رسند.» نفت در ماه میلادی جاری (آگوست) به موانعی برخورد کرده چراکه ویروس دلتای کرونا به سرعت در اطراف جهان شیوع پیدا می‌کند و منجر به وضع محدودیت‌های عبور و مرور شده و همزمان اوپک و متحدانش برای افزایش تولید نفت توافق کرده‌اند. گزارش ماهانه تازه آژانس بین‌المللی انرژی قرار است پنج‌شنبه منتشر شود.

اوپک‌پلاس طبق توافق جدید هر ماه ۴۰۰ هزار بشکه به تولید خود می‌افزاید و این روند را تا زمانی که همه محدودیت تولیدش از بین برود، ادامه خواهد داد. به گزارش بلومبرگ، با وجود ظهور موج جدید شیوع که چشم‌انداز را تیره می‌کند، انتظار می‌رود بازار بتواند همزمان با رشد تقاضا، بشکه‌های جدید را جذب کند.