این پروژه با مخالفت آمریکا و اوکراین و کشورهای دیگر اروپای‌شرقی روبه‌رو بوده است. واشنگتن اعلام کرده که این خط‌لوله وابستگی اروپا به‌تامین انرژی از سوی روسیه را افزایش می‌دهد. ‌نورد‌استریم۲ قرار بود در سال ۲۰۱۹ راه‌اندازی شود اما در پی تهدیدهای آمریکا برای مجازات شرکت‌هایی که در ساخت آن مشارکت دارند، با تاخیرهای مکرر روبه‌رو شد.

چشم‌انداز تکمیل این خط لوله پس از اینکه جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در‌ماه مه تصمیم گرفت از بعضی تحریم‌ها چشم‌پوشی کند، تغییر کرد. پس از آن دولت آمریکا با آلمان درباره این خط لوله توافق کرد و آلمان هشدار داد اگر روسیه از انرژی به‌عنوان یک سلاح علیه اوکراین استفاده کند، با اقدامات تلافی جویانه روبه‌رو می‌شود.

رگولاتور آلمان باید اطمینان حاصل کند که نورد‌استریم مطابق با مقررات اتحادیه اروپاست و وقتی به ‌آب‌ها و خاک سرزمین آلمان می‌رسد، مالکان آن باید از تامین‌کنندگان گاز جدا باشند.آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان تلاش کرده نگرانی‌ها نسبت به‌این خط لوله را در سفر خداحافظی که آخر هفته گذشته به‌لهستان داشت، تخفیف دهد. وی اظهار کرد که برای مسکو روشن کرده که اوکراین پس از پایان قرارداد پنج ساله در سال ۲۰۲۴، همچنان نیاز دارد کشور ترانزیت برای گاز روسیه بماند.بر اساس گزارش رویترز، نخست‌وزیر لهستان در این دیدار گفته بود که ادامه ترانزیت گاز از طریق اوکراین احتمال استفاده روسیه از گاز به‌عنوان یک سلاح سیاسی را کاهش می‌دهد.این خط لوله می‌تواند از فشار بر بازارهای گاز اروپایی که با کمبود عرضه در آستانه فرا رسیدن فصل سرما و افزایش شدید قیمت‌ها روبه‌رو هستند، کم کند. همچنین یک پیروزی برای آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان به‌شمار خواهد رفت که با وجود فشارهای متحدان شامل آمریکا به‌مدت ۱۰سال از این خط لوله حمایت کرد.