آمار شرکت تحلیل داده کایروس که عرضه در حدود ۱۹۰ پایانه را دنبال می‌کند، نشان می‌دهد ذخایر نفت تجاری و استراتژیک چین به پایین‌ترین حد از نوامبر سال ۲۰۱۸ کاهش پیدا کرده است. چین امسال با برداشت از ذخایر نفت، تلاش کرده است رشد قیمت‌ها را کنترل کند اما این اقدام تاثیر‌ اندکی داشته است و تنها افت مستمری که در مجموع ذخایر این کشور وجود داشته را تشدید کرده است.

یونتائو لیو، تحلیلگر شرکت انرژی‌اسپکتس گفت: به‌نظر می‌رسد ذخایر نفت چین به پایین‌ترین سطح ممکن رسیده و پالایشگاه‌ها ممکن است از این به بعد ذخیره‌سازی را شروع کنند.

نفت امسال در پی بهبود تقاضا پس از پاندمی، با کمبود عرضه روبه‌رو شده و قیمت‌ها را به بالاترین رکورد چند سال اخیر رسانده و ذخیره‌سازی مجدد را غیرجذاب کرده است. کمبود عرضه جهانی انرژی، تقاضای بیشتر و رویکرد محتاطانه اوپک‌پلاس در تسهیل محدودیت عرضه، جایی برای آسودگی خاطر برای خریداران نگذاشته است. وزیران این گروه روز پنج‌شنبه برای مذاکره درباره سیاست تولید نفت دیدار می‌کنند. برای چین کاهش سطح ذخایر نفت دردسر دیگری محسوب می‌شود. این کشور در حال‌حاضر با کمبود زغال‌سنگ و گاز طبیعی دست و پنجه نرم می‌کند که باعث سهمیه‌بندی برق و فلج‌شدن تولید اقتصادی شده است.  بعضی از فروشندگان سوخت ناچار شده‌‌اند حجم دیزلی که به مصرف‌کنندگان می‌دهند را جیره‌بندی کنند تا از یک بحران انرژی دیگر اجتناب شود. اداره ملی ذخیره استراتژیک و غذای چین در این راستا برداشت از ذخایر دیزل و بنزین را برای رفع کمبود اعلام کرد.