بازار سهام

بورس بازی در زمین کوچک

شاخص کل بورس تهران طی معاملات یکشنبه تنها ۱۰۴ واحد افزایش یافت و در ارتفاع ۲۱۲ هزار و ۸۵۱ واحدی قرار گرفت. به نظر می‌رسد فشار عرضه‌های ناشی از جو مبهم مرتبط با بازار جهانی هفته قبل رفع شده باشد. همزمان در سهم‌های کوچک‌تر شاهد غلبه تقاضا بودیم که همین امر به رشد قابل توجه شاخص هموزن منجر شد. از طرفی افزایش جریان اطلاعات از سمت گزارش عملکردهای شرکت‌های بورسی در اردیبهشت آینده واضح‌تری را از سودآوری نمادهای مختلف به تصویر می‌کشد. دور جدید گزارش اجماع تحلیلگران بورسی به تازگی منتشر شده است. در این گزارش عموم تحلیلگران پیش‌بینی خود را از سودآوری شرکت‌ها نسبت به دور قبل ۲۱ درصد افزایش داده‌اند.

20-01

 

بازار ارز

دلار مقاومت شکن

هر دلار آمریکا طی معاملات دومین روز هفته 200 تومان از ارزش خود را از دست داد و راس ساعت 16 به بهای 14 هزار و 450 تومان به فروش رسید. با افت دیروز دلار تعداد روزهای متوالی کاهشی نرخ ارز به عدد ۴ رسید. پس از شکست مقاومت ۱۴ هزار و ۷۰۰تومانی در معاملات شنبه، دیروز نرخ ارز توانست بر مقاومت ۱۴ هزار و ۵۰۰تومانی غلبه کند. افت نرخ حواله درهم به زیر مرز ۳ هزار و ۹۳۰ تومانی بر انتظار معامله‌گران ارزی اثر گذاشت و افزایش عرضه صرافی‌های بازارساز با افت پلکانی نرخ فروش روند نزولی دلار را حفظ کرد. به اعتقاد برخی تحلیلگران، بازارساز قصد دارد با تمهیدات اخیر مانع ورود افراد عادی به بازار شود و نفوذ نوسان‌گیران را محدودتر کند.

20-02

 

بازار سکه

کف قیمتی سکه در اردیبهشت

هر سکه طرح جدید ساعت 16 روز گذشته به بهای 4 میلیون و 850هزار تومان به فروش رفت و 55 هزار تومان افت قیمت را تجربه کرد. با ثبات اونس طلا، تداوم روند نزولی نرخ ارز سکه را با خود همراه کرد و چهارمین افت متوالی این دارایی ارزشمند را رقم زد. قیمت فعلی کمترین بهای سکه در ماه جاری است و پیش از این به تاریخ 31 فروردین شاهد قیمت‌های پایین‌تر بودیم. بهای دلار در بازار داخلی با دو اهرم درهم و بازارساز کاهش یافت. تنزل نرخ حواله درهم به زیر مرز 4 هزار و 930 تومانی و تقویت عرضه و کاهش کنترل شده قیمت فروش دلار صرافی‌های بازارساز منجر به افت نرخ ارز شد. با نوسان دیروز حباب سکه با احتساب مالیات ارزش افزوده به ارتفاع ۱۰۷ هزار تومان رسید.

20-03