بازار سهام

بازار سهام آرام اما محتاط

دیروز شاخص کل بورس با رشد ۶۵/ ۰ درصدی به کانال ۳۰۴ هزار واحد رسید. سه‌شنبه فضای روانی مثبت‌تری در بازار سهام جریان داشت و تغییرات شاخص عموم صنایع بورسی به رنگ سبز درآمد. گروه‌های کوچک‌تر بورسی نیز که طی ریزش‌های چند روز اخیر با شدت بیشتری افت کرده بودند، دیروز بار دیگر مورد اقبال سهامداران قرار گرفتند و از این رو شاخص کل هموزن با رشد ۸۵/ ۱ درصدی صعود بیشتری را نسبت به شاخص کل تجربه کرد. روز گذشته قطعی اینترنت در کشور تاثیر خود را روی ارزش معاملات خرد نشان داد و این رقم را به حدود ۷۶۰ میلیارد تومان تقلیل داد. این مساله همچنین منجر به رفتار محتاطانه معامله‌گران در سهام کالایی مرتبط با بازار جهانی شد.

20-01

 

بازار ارز

فروکش هیجانات در بازار ارز

نرخ دلار تا ساعت ۱۶ روز سه‌شنبه به ۱۲ هزار تومان رسید و ۲۰۰تومان افت کرد. به‌نظر می‌رسد شناسایی سود معامله‌گران در سطوح بالای کانال ۱۲ هزار تومان موجب شد نرخ ارز از روز دوشنبه روند نزولی را در پیش بگیرد. عده‌ای معتقدند با فروکش التهابات ناشی از افزایش قیمت بنزین، دلار دلیلی برای باقی ماندن در کانال ۱۲ هزار تومان ندارد؛ اما عده دیگری این افت را زمانی برای سوخت‌گیری دوباره نوسان‌گیران دانسته و معتقدند شماری از معامله‌گران که در نرخ‌‌های بالاتر اقدام به فروش ارز خود کرده‌اند، اکنون ریال مورد نیاز برای خرید در نرخ‌های پایین‌تر را در اختیار دارند. از سوی دیگر افزایش تقاضای دلار در پاییز می‌تواند همچنان به تحرکات این بازار دامن بزند.

20-02

 

بازار سکه

احتیاط سکه در مسیر رفت و بازگشت

هر سکه طرح جدید تا ساعت 16 سه‌شنبه 4 میلیون و 150 هزار تومان قیمت خورد و افت 45 هزار تومانی را تجربه کرد. نرخ دلار در بازار تهران پس از یک هفته هیجانی دیروز دومین افت متوالی را تجربه کرد و تا کف کانال ۱۲ هزار تومان نزول کرد. به این ترتیب قیمت سکه در پی افت ۶/ ۱ درصدی دلار ۱/ ۱ درصد کاهش یافت. از سوی دیگر طلا در بازار جهانی از شامگاه دوشنبه پس از انتشار گزارشی که حاکی از بدبینی چینی‌ها به مذاکرات تجاری با آمریکا بود با افزایش نسبی مواجه شد. با وجود این طلا دیروز کم نوسان بود و حتی افت اندکی را تجربه کرد. به نظر می‌رسد نگاه سکه‌بازان طی روزهای آینده بیش از هر چیز به سمت دلار و مشخص شدن کف قیمتی آن خواهد بود.

20-03