بازار سهام

15-01 copy

رشد قیمت سهام در اکثر نمادها

در معاملات روز سه‌شنبه بازار سهام، بورس تهران تغییر مسیر داد و صعودی شد و با رشد 8هزار واحدی شاخص کل (6/ 0درصد) آن را در ارتفاع یک میلیون و ۴۴۴هزار واحدی قرار گرفت. شاخص کل هموزن با رشد قیمت‌ها در سهام کوچک‌تر روند صعودی خود را حفظ کرد و این شاخص در ارتفاع روزانه رشد 8/ 1درصدی را به ثبت رساند و در سکوی 460 هزارو 388 واحدی ایستاد. در جریان معاملات روز گذشته سهامداران خرد پس از دو روز در نقش خریدار ظاهر شدند و خالص خرید 536 میلیارد تومانی رقم زدند. ارزش معاملات خرد بورس رشد نزدیک به 14 درصدی نسبت به روز دوشنبه داشت، به‌طوری که شاهد گردش 11 هزار و 260 میلیارد تومان میان سهامداران بودیم. از مجموع کل بورس و فرابورس حدود 74درصد از نمادها قیمت پایانی مثبت و 23 درصد از نمادها با قیمت پایانی منفی معامله را پایان دادند.

 

بازار سکه

15-03 copy

آرامش در بازار سکه 

در معاملات روز سه‌شنبه قیمت طلا و سکه همزمان با نوسانات کمرنگ قیمت دلار، کاهش یافت. از طرفی کاهش بهای اونس طلا در بازار جهانی نیز روند کاهشی سکه را تشدید کرده و سبب کاهش 20هزار تومانی سکه در مقایسه با روز گذشته شده است. هر قطعه سکه تمام آزادی طرح جدید روز سه‌شنبه به قیمت 11 میلیون و830 تومان فروخته شد. نیم‌سکه بهار آزادی 6 میلیون و 250هزار تومان، ربع‌سکه بهار آزادی 4 میلیون و 150هزار تومان و سکه گرمی 2 میلیون و 300 هزار تومان به فروش می‌رسد که نوسانات اندکی را  نشان می‌دهد. بنابراین بازار روز گذشته در آرامش و با کمترین نوسان بوده، به‌طوری‌که با کاهش تقاضا حباب سکه نیز به 650 هزار تومان رسیده است.

 

بازار طلای جهانی

15-04 copy

تغییر روند طلا

در روز‌های گذشته قیمت طلا پس از هفته‌ها توقف و نوسان شروع به رشد کرده و قیمت آن افزایش یافته بود. اما در روز گذشته طلا نتوانست به صعود خود ادامه دهد و به اوج‌های جدیدی دست یابد و با فشار فروش مواجه شد. بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با 1/ 0 درصد کاهش، به ۱۸74 دلار و 10 سنت (تا ساعت 18 به وقت تهران) رسید. در حالی که در ساعات ابتدایی روز روند بهتری را دنبال می‌کرد. پس از اخبار جدید در مورد انتشار گونه جهش یافته جدیدی از ویروس کرونا در انگلستان خوش‌بینی‌ها نسبت به تصویب بسته محرک مالی 900 میلیارد دلاری توسط کنگره کاهش یافت. به نظر می‌رسد که در حال حاضر طلا توان چندانی برای باقی ماندن در سطوح بالا را نداشته و قیمت آن در زیر سطح 1900 دلار به نوسان خواهد پرداخت. 

 

بازار اوراق مسکن

15-06 copy

تسه 9710 در قیمت ابتدای سال

در معاملات روز سه‌شنبه اوراق تسهیلات مسکن همچنان روند کاهشی خود را ادامه داد و درصدی از ارزش این اوراق کاسته شد. اوراق تسهیلات بانک مسکن که اوراق منتشره در دی‌ماه 97  با نماد تسه 9710 در فرابورس معامله می‌شود مدتی است که روند نزولی به خود گرفته و هیچ چیزی جلو‌دارش نیست و هر روز این اوراق در سراشیبی قیمت قرار گرفته و روز به روز ارزش آن سقوط می‌کند، تا جایی که روز گذشته هر فقره از تسه 9710 افت 7/ 4 درصد را در قیمت پایانی ثبت کرد و در قیمت 48 هزار و 263 تومان بسته شد که این رقم از نیمه دوم اردیبهشت‌ماه بی‌سابقه بوده است. قیمت خرید این اوراق همانند روز‌های اخیر در کف قرار داشت.

 

بازار نفت

15-07 copy

تداوم عقب‌نشینی نفت

قیمت نفت در دومین روز معاملاتی هفته گذشته در ادامه کاهش روز دوشنبه بار دیگر افت کرد و به کاهش شدید روز گذشته که تحت تاثیر شیوع نوع جدیدی از ویروس کرونا در انگلیس و تجدید نگرانی‌ها نسبت به احیای تقاضا برای سوخت روی داد، اضافه کرد. بهای معاملات آتی نفت برنت ۵۴ سنت معادل 1/ 1 درصد کاهش یافت و به ۵۰ دلار و ۳۷ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدییت آمریکا نیز ۵۹ سنت معادل 2/ 1 درصد کاهش یافت و به ۴۷ دلار و 20سنت در هر بشکه رسید. با رشد دلار آمریکا به‌عنوان ارز مطمئن، نفت که به دلار قیمت‌گذاری می‌شود، جذابیت کمتری برای خریداران غیرآمریکایی پیدا کرده و این امر به فشارهای کاهشی بر قیمت‌های نفت افزوده است. هر دو شاخص روز دوشنبه 3درصد سقوط کرده بودند و رشد چشمگیر روزهای قبل را از دست دادند.