وی با بیان اینکه طرح توسعه این نیروگاه جدا از شرح وظایف شرکت مدیریت تولید برق بیستون است، افزود: طرح‌های توسعه‌ای از برنامه‌های بلندمدت کشوری است و تاکنون اقدامات شایسته‌ای صورت گرفته است ما امیدواریم در این زمینه مسوولان امر توجه ویژه‌ای به طرح توسعه نیروگاه بیستون داشته باشند.

عسگری با اشاره به کسب رتبه برتر تولید برق در بین نیروگاه‌های برق کشور در تابستان ۹۶ توسط این شرکت، گفت: موفقیت در تولید انرژی الکتریکی در هر نیروگاهی، علاوه بر برنامه‌ریزی‌های مدیریتی و کار دقیق فنی، نیازمند تجهیزات سالم با راندمان مطلوب است و خوشبختانه در اوج پیک مصرف تابستان و با تلاش شبانه‌روزی کارکنان همگام با نیروگاه‌های جوان، موفق به کسب مطلوب‌ترین نتیجه در تولید شدیم که این موفقیت نقطه عطفی در تاریخ تولید برق در غرب کشور است.

مدیرعامل و رئیس هیات مدیره شرکت مدیریت تولید برق بیستون تصریح کرد: تعمیرات اساسی در نیروگاه‌ها معمولا هر پنج سال یک بار صورت می‌گیرد. البته در طول سال و در صورت لزوم، تعمیرات دوره‌ای نیز انجام می‌شود که به نوعی مکمل این تعمیرات اساسی است. کار در نیروگاه‌ها نیازمند دقت و تخصص حرفه‌ای است که خوشبختانه همکاران من از این تجربه و تخصص کافی برخوردارند و در این تعمیرات با برنامه‌ریزی دقیق فنی به نتیجه مطلوب خواهند رسید. این تعمیرات با هدف افزایش آمادگی واحدهای بخار این نیروگاه در سال ۱۳۹۷، همچنین حضور موثر در تامین انرژی برق غرب کشور آغاز شد. در این دوره از تعمیرات انتظار می‌رود ضمن بررسی شرایط واحدها و شناسایی نقاط بحرانی از بروز خروج‌های اضطراری در آینده جلوگیری شود. این تعمیرات ۹۰ روز زمان می‌برد که شامل تعویض کلیه پره‌های ردیف آخر توربین P، تعویض سیل‌های توربین I.P، اورهال کامل روتور ژنراتور، انجام کلیه تست‌های High Speed Balance روتورهای توربین و ژنراتور، تعویض بخشی از اکسپنشن‌های بویلر، تعویض ورق‌های آسیب‌دیده بدنه بویلر و داکت‌دود و ژونگستروم‌های شماره یک و دو، تعویض بخشی از لوله‌های سوپرهیت و ری هیت بویلر با توجه به خروج‌های مکرر از ناحیه این لوله‌ها و نتایج ضخامت سنجی، سرویس کامل پمپ‌ها و فن‌های ۳۸۰ ولت و ۶ کیلو ولت، سرویس هیترهای فشار قوی و ضعیف، سرویس و بازدید از سیستم‌های ابزار دقیق و نصب و راه‌اندازی سیستم دیتالاگر این واحد، سرویس و بازدید از کلیه تجهیزات الکتریکی و تصفیه فیزیکی و شیمیایی روغن ترانسفورماتورها و انجام کلیه تست‌های حفاظت و انجام کلیه تست‌های مورد نیاز در کلیه گروه‌های کاری است.