حقی‌فام ادامه داد: با این نظام سوبسیدی اتفاقا پرمصرف‌ها در حال دریافت بیشتر یارانه‌ها هستند و عملا نقش بیشتری هم در خاموشی دارند، چرا که مشترکانی که الگوی مصرف را رعایت می‌کنند، چوب پرمصرف‌ها را می‌خورند، بنابراین نظام تعرفه‌ای موجود و یارانه بیشتر نتوانسته از رشد مصرف پرمصرف‌ها جلوگیری کند و دلیل آن این بوده است که در سال‌های گذشته با حفظ ساختار تعرفه به‌صورت یکسان تعرفه برق افزایش یافته است.

 سخنگوی صنعت برق اضافه کرد: این حفظ ساختار تعرفه برق هیچ سیگنالی به پرمصرف‌ها نداده است و همان رشد تعرفه برای پله‌های پایین مصرف و پله‌های بالای مصرف اعمال می‌شود، در حالی که به پله‌های پایین مصرف نباید افزایش تعرفه برق اعمال شود و اتفاقا مشترکانی که الگو را رعایت می‌کنند، چرا باید پول بیشتری بدهند و آن مشترکی که پرمصرف است باید سهم بیشتری داشته باشد. وی اضافه کرد: تعرفه مشترکان پرمصرف برق طراحی شده است و امیدوار هستیم مجلس این اجازه را به ما بدهد که ما بتوانیم یک سیاستی را اعمال کنیم که نه به مفهوم اینکه اقتصاد برق را تامین کنیم، بلکه باید سیگنالی به مشترکان پرمصرف بدهیم تا مدیریت مصرف مناسبی داشته باشند.

حقی‌فام در پاسخ به این سوال که چه میزان از مشترکان برق پرمصرف هستند، گفت: به‌طور کلی ۸۴ درصد مشترکان برق وضعیت نرمال دارند، بنابراین ۱۶ درصد باقیمانده وضعیت پرمصرفی دارند که در پله‌های بالای مصرف هستند. وی ادامه داد: مشترکان خانگی به ویژه پله‌ آخر مصرف که به معنای واقعی پرمصرف هستند ۳ درصد مشترکان را تشکیل می‌دهند که سهم قابل توجهی از مصرف برق را به خود اختصاص می‌دهند.