ایران از واردات دکل برق بی‌نیاز شد

وی با اشاره به کیفیت محصولات تولید شده افزود: تمامی محصولات تولیدی مجموعه آریان‌فولاد براساس استانداردهای ایزو ۱۰۰۱، ۹۰۰۱ و OHSAS ۱۸۰۰۱ است. مدیرعامل شرکت آریان فولاد با بیان اینکه این شرکت درحال‌حاضر دارای چهار خط نورد، شامل خط تولید مقاطع سنگین به ظرفیت ۳۰۰هزار تن، خط مقاطع ۲ به ظرفیت ۲۰۰هزار تن، خط تولید میلگرد ۳و۴ هر یک به ظرفیت ۵۰۰ هزار تن است، گفت: یک خط میلگرد ۵۰۰ هزار تنی دیگر نیز درحال نصب بوده که تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد. قاسمی در ادامه به وجود برخی مشکلات پیش روی صنعت اشاره کرد و گفت: واردات ۲ میلیون تن ورق به‌صورت قاچاق در سال‌های اخیر، سکوت و عدم پیگیری جدی سازمان‌ها، سندیکاها و انجمن‌های مسوول، دور‌ زدن قانون به طرق مختلف توسط برخی و ضرورت برخورد جدی با متخلفان و فریبکاران و لزوم جلوگیری از مداخله دولت در مکانیزم قیمت‌گذاری و همچنین تاکید بر جدیت در ممانعت از لابی‌گری‌های رانت‌خواران از جمله مهم‌ترین چالش‌های صنعت در ایران است. وی افزود: امروز بازار به یک سیستم یعنی عدم مداخله دولت و حاکم‌شدن مکانیزم عرضه و تقاضا در تعیین قیمت‌ها که براساس آن فروشنده بیلت و فولاد می‌توانند محصولات خود را برپایه قیمت‌های جهانی عرضه و به فروش برسانند، نیاز دارد.

مدیرعامل شرکت آریان فولاد با ارائه پیشنهاد به منظور مقابله با فساد اقتصادی گفت: برای رهایی از فساد نیاز به الگو قرار دادن اقتصاد کشوری مانند ترکیه داریم که در آن همه قیمت‌ها آزاد و مبلغ دستمزدها نیز براساس یک ارز قوی مدیریت می‌‌شود. قاسمی با تاکید بر حذف کامل یارانه‌ها و جلوگیری از افزایش نقدینگی توسط دولت، کاهش نرخ بهره درحد صفر و ممانعت جدی از دور زدن قانون توسط برخی افراد سودجو را راهکارهایی برای اصلاح وضعیت اقتصاد کشور عنوان کرد. وی نبود آمارهای دقیق از بنگاه‌های تولیدی و عدم بازنشر آن توسط سازمان‌ها و ارگان‌های مسوول را از دیگر مواردی دانست که با توجه به دسترسی برخی افراد به آنها زمینه فساد در جامعه را مهیا می‌کند. مدیرعامل شرکت آریان فولاد تصریح کرد: طبق آمارها هرساله به رقم نقدینگی اضافه می‌شود. طبیعی است، ادامه چنین روندی به جز ایجاد تورم، نابرابری اجتماعی و رانت، عواید دیگری نخواهد داشت.

قاسمی همچنین با اعلام اینکه قیمت در بورس‌کالا واقعی نبوده و ضروری است تا اصلاحات اساسی در این حوزه صورت گیرد، گفت: درحالی در بورس کالا پایه قیمت شمش را ۳ هزار و ۲۰۰ تومان اعلام می‌کنند که ماه‌ها است در بازار ۴ هزار تومان معامله می‌شود. به هر حال عرضه ۵ درصد محصول برای کشف قیمت و تعیین قیمت برای ۹۵ درصد باقی‌مانده زیان‌های فراوانی به تولیدکنندگان مقاطع فولادی وارد می‌سازد. براساس این گزارش، شرکت آریان فولاد در زمینی به مساحت ۴۰۰هزار مترمربع و با ۱۲۰هزار متر سالن سرپوشیده و ۶۵مگاوات برق، برای ۶۵۰نفر ایجاد اشتغال کرده است. این شرکت دارای یک کوره ذوب‌القایی ۲۰تنی است و دیگری هم درحال نصب است. همچنین کوره الکتریکی ۲۰تنی ذوب آلیاژی شرکت نیز که مدتی متوقف شده بود، در آستانه راه‌اندازی است.