موجودی مخزن سد زاینده‌رود و درصد پرشدگی مخزن این سد در سال‌جاری ۳۴ و درصد تغییرات آن نسبت به سال گذشته ۲۳۵ درصد بوده است. سد دوستی و سد شیرین دره واقع در خراسان رضوی و خراسان شمالی به ترتیب ۵۸۰ و ۵۱ میلیون مترمکعب موجودی مخزن دارند که درصد پرشدگی مخزن سد دوستی در سال‌جاری ۴۷ و شیرین دره ۸۳ درصد بوده است. درصد تغییرات این مخازن نیز نسبت به سال گذشته ۲۳۴ و ۴۹ درصد بوده است. سدهای گلپایگان، کوچری و ۱۵ خرداد سدهای حوضه قمرود محسوب می‌شوند که موجودی مخازن آنها به ترتیب ۱۷، ۱۴۳ و ۹۴ میلیون مترمکعب است. درصد پرشدگی مخازن این سدها در سال‌جاری نیز به ترتیب ۴۷، ۶۹ و ۴۹ و همچنین درصد تغییرات آنها نسبت به سال گذشته ۱۷۹، ۳۰۷ و ۱۷۲ درصد بوده است. استان خوزستان مجموعا ۱۰ سد دارد که موجودی مخازن این سدها ۱۳ هزار و ۷۵۴ میلیون مترمکعب بوده و درصد پرشدگی مخازن آنها ۵۶ و درصد تغییرات نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد است. هرمزگان دارای دو سد استقلال و شمیل و نیان است که موجودی مخزن سد استقلال ۵۶ میلیون مترمکعب و موجودی مخزن شمیل و نیان ۳۲ میلیون مترمکعب است.

اما درصد پرشدگی مخزن سد استقلال ۲۳ و درصد تغییرات آن نسبت به سال گذشته ۲۹۱ درصد است. همچنین درصد پرشدگی مخزن سد شمیل و نیان ۳۳ و درصد تغییرات نسبت به سال گذشته ۴۳۲ است. بنا بر اعلام وزارت نیرو، موجود مخزن مجموع پنج سد استان تهران ۷۷۲ میلیون مترمکعب و درصد پرشدگی این مخازن ۴۱ و تغییرات آن نسبت به سال گذشته ۴۰ درصد است. موجودی مخزن سد رئیس‌علی دلواری واقع در استان بوشهر ۲۲۲ میلیون مترمکعب، درصد پرشدگی مخزن این سد در سال‌جاری ۳۲ و درصد تغییرات نسبت به سال گذشته ۲۰۰ میلیون مترمکعب است. موجودی مخزن چاه‌نیمه‌ها (۱، ۲ و ۳) و همچنین چاه‌نیمه‌ ۴ واقع در استان سیستان‌وبلوچستان به ترتیب ۴۷۱ و ۵۶۶ میلیون مترمکعب است. دو سد درود زن و سلمان فارسی واقع در استان فارس به ترتیب ۵۰۱ و ۶۴۵ میلیون مترمکعب موجودی مخزن دارند و درصد پرشدگی مخازن درودزن در سال‌جاری ۵۲ و موجودی مخزن سلمان فارسی در سال‌جاری ۶۸ درصد بوده است که به ترتیب نسبت به سال گذشته ۷۳ و ۲ درصد تغییر داشته‌اند.

موجودی مخزن سد کوثر در استان کهگیلویه و بویراحمد هم ۴۴۷ میلیون مترمکعب بوده که درصد پرشدگی و درصد تغییرات آن به ترتیب ۸۲ و ۱۱۰ بوده است. سد سفیدرود در استان گیلان ۴۶۴ میلیون مترمکعب موجودی دارد و پرشدگی مخزن این سد در سال‌جاری ۴۴ درصد بوده است. موجودی مخزن سد کمال صالح واقع در استان مرکزی ۸۱ میلیون مترمکعب بوده است. درصد پرشدگی مخزن و درصد تغییرات نسبت به سال گذشته این سد نیز به ترتیب ۸۵ و ۶۴ بوده است. میزان خروجی آب از سدهای کشور طی دو ماه اخیر با افزایش ۱۰۰ درصدی نسبت به سال گذشته از مرز هفت میلیارد مترمکعب گذشته و ظرفیت مناسبی از مخزن سدهای کشور به کنترل و تسکین سیلاب‌های احتمالی اختصاص یافته است. به‌طوری‌که طبق آخرین آمار، از میان ۱۹۳ سد بزرگ، حدود ۶۷ سد مهم کمتر از ۴۰ درصد پر هستند و تنها یک درصد سدهای بزرگ کشور بیش از ۹۰ درصد آب دارند.