لیست بزرگ‌ترین نیروگاه‌های خورشیدی جهان

پارک خورشیدی یانچی در چین: این نیروگاه ظرفیت تولید ۸۲۰ مگاوات نیرو دارد و از سال ۲۰۱۶ در حال فعالیت بوده است.

نیروگاه فرونت رانر داتونگ چین: در بخش شرقی چین در استان شنکسی یک پروژه ۸۰۰ مگاواتی در منطقه داتونگ نصب شده است. این مجموعه در منطقه وسیعی توزیع شده که مشاهده آن را از طریق تصاویر ماهواره‌ای دشوار می‌کند.

نیروگاه خورشیدی-آبی لونگ یانگشیا در چین: این نیروگاه که در استان کینگای قرار دارد، ۶۹۷ مگاوات ظرفیت نیرو دارد و زمانی که فاز دوم آن در سال ۲۰۱۴ متصل شد، بزرگ‌ترین نیروگاه خورشیدی جهان شده بود.

پروژه انرژی خورشیدی کاموتی هند: این نیروگاه که در سال ۲۰۱۶ از سوی شرکت آدانی در تامیل نادو ساخته شد، بزرگ‌ترین نیروگاه خورشیدی هند است که در منطقه‌ای به وسعت ۱۲۰۰ هکتار گسترده شده و ۶۴۸ مگاوات ظرفیت تولید نیرو دارد.

نیروگاه ویلانوئوای مکزیک: نیروگاه ویلانوئوای مکزیک ۶۴۰ مگاوات ظرفیت عملیاتی دارد و فاز سوم آن در نوامبر سال گذشته تکمیل شد و همچنان از سوی شرکت انل گرین پاور ایتالیا در دست توسعه است.

سولار استار آمریکا: بزرگ‌ترین نیروگاه خورشیدی آمریکا ۵۹۷ مگاوات ظرفیت تولید نیرو دارد و به گروه برکشایر هاتاوی وارن بافت تعلق دارد.

هونگ شاگانگ چین: این نیروگاه چند فازی در استان گانسو توسط چاینا سینگ یس ساخته شد و ظرفیت عملیاتی ۵۷۴ مگاوات دارد که قرار است تا ۸۲۰ مگاوات توسعه پیدا کند.

توپاز آمریکا: این پروژه ۵۵۰ مگاوات ظرفیت دارد و در دشت کاریزو پلین در مرکز کالیفرنیا ساخته شده است.

یین چوان شینگ کینگ چین: این پروژه بیش از ۵۰۰ مگاوات ظرفیت دارد و در اواسط سال ۲۰۱۸ نصب شد.

ان پی کونتا گرینکوی هند: این نیروگاه که در اندهرا پرادش قرار دارد، در سال ۲۰۱۷ برای گرینکو انرژی در پارک خورشیدی آنانتاپور با ظرفیت ۵۰۰ مگاوات بود.

یک نیروگاه خورشیدی دیگر که قابل ذکر است، پروژه خورشیدی مستقل Sweihan در ابوظبی امارات متحده عربی است که همچنان در دست ساخت است و قرار است ۹۳۸ مگاوات ظرفیت تولید نیرو داشته باشد و انتظار می‌رود پس از راه‌اندازی، به بزرگ‌ترین نیروگاه خورشیدی جهان تبدیل شود.