حضور مستمر مسوولان وزارت نیرو و صنعت برق در رسانه‌ها و استفاده مناسب از ظرفیت‌های متنوع و متعدد اطلاع‌رسانی در سراسر کشور، همچنین برگزاری نشست‌های کارشناسی و توجیهی آنها با مسوولان دستگاه‌های مختلف از جمله نمایندگان مجلس و کمیسیون‌های ذی‌ربط، مدیران و سردبیران رسانه‌های گروهی و استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی و شفاف‌سازی در خصوص اهداف، رویکردها و فرآیندهای اجرایی این طرح ملی و تبیین ابعاد پیدا و پنهان آن زمینه افزایش آگاهی و اقناع جامعه را فراهم ساخته‌اند.

این روشنگری‌ها و تنویر افکار عمومی تا حد زیادی موجب شد ابعاد گوناگون این طرح شفاف‌تر و چشم‌انداز آن برای آینده صنعت برق و بهره‌مندی از دستاوردهای آن در بخش تولید و اقتصاد جامعه به خوبی روشن شود.

اجرای این طرح که در واقع تداوم همان سیاست‌ها و برنامه‌های مدیریت تقاضا و بهینه‌سازی مصرف با رویکردی انگیزشی برای مشترکان و مهار روند روبه رشد مصرف و حاصل یک سال کار مطالعاتی است، موجب خواهد شد نیاز به سرمایه‌گذاری برای افزایش ظرفیت تولید برق و تاسیسات جانبی آن کاهش یابد و از انرژی صرفه‌جویی شده ناشی از اجرای این طرح، در بخش‌های مولد برای کمک به صنعت و تولید کشور مورد استفاده قرار گیرد.

به بیان دیگر برق امید در افق پیش‌رو می‌خواهد با استفاده از مولفه‌های انگیزشی و ترغیبی، زمینه‌ساز گسترش فرهنگ مصرف بهینه برق در شاخه‌های غیر مولد و انتقال آن به سمت و سوی صنعت و تولید به عنوان نیاز اساسی کشور برای اشتغال‌زایی و کاهش اثرات تحریم‌های ظالمانه باشد.

ناگفته پیداست که بخش مهمی از تحقق برنامه‌های رونق و جهش تولید به برخورداری صنعت کشور از انرژی برق کافی و مطمئن بستگی دارد. بی‌شک برق امید و چشم‌انداز اجرای آن بسترساز این امر مهم خواهد بود و بارقه‌های امید را برای هموارسازی مسیر توسعه کشور و حفظ سرمایه‌های ملی ایجاد خواهد کرد.

جای خرسندی است که مجموعه صنعت برق کشور و دستگاه‌های ذی‌ربط برای اجرای این طرح ملی اهتمام کافی دارند و امیدواریم با اجرایی شدن آن اهداف مورد نظر محقق شود. در این میان انجمن صنفی کارفرمایی شرکت‌های توزیع نیروی برق با استقبال از عملیاتی شدن این طرح، آمادگی دارد در جهت پیاده‌سازی هرچه مطلوب‌تر آن با ستاد صنعت برق و شرکت‌های توزیع نیروی برق همفکری و همکاری کند.