در ادامه جلسه به این مساله اشاره شد که اخیرا بانک مرکزی به دلیل اینکه برخی از شرکت‌ها اقساط تسهیلات بانک توسعه اسلامی را پرداخت نکرده‌اند، پول همه شرکت‌هایی را که مطابق روال معمول، درآمدهای صادراتی خود را از طریق بانک توسعه اسلامی به بانک مرکزی منتقل می‌کنند، بلوکه کرده است. بر همین اساس مقرر شد پیگیری‌های لازم در این خصوص انجام شود.

ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در حوزه تامین اجتماعی توسط رئیس کمیته حقوقی سندیکا دستور کار بعدی جلسه بود و به این مساله اشاره شد که براساس مذاکرات صورت گرفته با سازمان تامین اجتماعی تغییراتی در نحوه اجرای ماده ۶ بخشنامه که علاوه بر تعیین ضرایب، الزام بازرسی از پروژه را نیز در خود جای داده بود، محقق شده و از این پس قراردادهایی که ضرایب حق بیمه برای آنها تعیین می‌شود، نیازی به بازرسی ندارند. در ادامه اشاره شد که با هماهنگی بخش خصوصی از جمله سندیکا و اتاق تهران، قراردادهای دستمزدی همچنان مشمول شرایط قراردادهای عمرانی با پایه فهارس بها و بودجه‌های عمرانی باقی ماندند و از خروج آنها از این شمولیت جلوگیری شده است. اشاره شد که قرار است درخصوص نحوه تعیین حق بیمه قراردادهای غیرعمرانی نشستی بین سازمان تامین اجتماعی، توانیر و سندیکا برگزار شود که این جلسه می‌تواند به هماهنگ کردن متون قراردادهای صنعت برق با الزامات سازمان تامین اجتماعی منجر شود.

 با توجه به اینکه سندیکا در طول مدت سه ماهه تنفس اعلام شده برای قراردادها، مذاکرات مستمر با وزارت نیرو و توانیر را در دستور کار خود قرار داده، مقرر شد موضوع رسیدن به یک رویکرد مشترک برای تعیین تکلیف قراردادها و همچنین ابلاغ و اجرایی شدن قرارداد تیپ از سوی شرکت‌های کارفرمایی به شکل جدی از توانیر و وزارت نیرو پیگیری شود. مقرر شد برگزاری جلسه با سازمان بازرسی کل کشور پیگیری و جلسه مقدماتی با قوه‌قضائیه نیز در دستور کار دبیرخانه قرار گیرد. همچنین بنا شد سندیکا طی مکاتبه‌ای با کمیسیون انرژی مجلس ضمن تاکید بر لزوم استمرار تعاملات و جلسات مشترک، خواستار همکاری و پیگیری مجلس برای تعیین تکلیف قراردادهای صنعت برق در دوره تنفس شود.