همچنین مطابق با توافقات صورت‌گرفته مبلغ ۵میلیارد یورو وام اعتباری با نرخ سود کم و بدون هرگونه هزینه‌ دیگر برای اجرای طرح‌های زیربنایی در اختیار دولت ایران قرار خواهد گرفت و پروژه مذکور اولین طرحی است که با استفاده از منابع این وام اجرایی شده است. موضوع اخذ این وام در لایحه قانون بودجه سال۱۳۹۵ لحاظ شد و مورد تصویب مجلس شورای اسلامی قرار گرفت و پس از اخذ مجوزهای قانونی از تمام مراجع مربوطه از جمله هیات‌وزیران، شورای اقتصاد و... به‌منظور اجرای توافقات بین دو دولت، قرارداد مربوطه با پیمانکار معرفی‌شده از سوی دولت روسیه منعقد شده است. اهمیت موضوع و امکان تامین منابع مورد نیاز اجرای این پروژه در شرایط تحریم همه‌جانبه ج.ا.ایران از سوی آمریکا و مسدود بودن کلیه مسیرهای تامین مالی خارجی معنا می‌یابد. لازم به ذکر است از کل نیروگاه‌های نصب‌شده در جهان با بیش از ۶هزار گیگاوات، بیش از ۴هزار و ۲۰۰گیگاوات نیروگاه حرارتی و عمدتا نیروگاه‌های بخاری، به‌خصوص نیروگاه‌های زغال‌سنگ‌سوز (بیش از ۴۲درصد انرژی جهان) است و اطلاق فناوری نیروگاه‌های بخاری به فناوری منسوخ صحت ندارد. مشخصات فنی و قراردادی این طرح پس از کارشناسی دقیق با حضور خبرگان صنعت برق و رعایت کلیه جوانب فنی بررسی و نهایی شده و در تمامی بخش‌ها از آخرین ویرایش‌های استانداردهای بین‌المللی استفاده خواهد شد. همچنین با توجه به اینکه امکان طراحی و ساخت تجهیزات اصلی چنین واحدهای نیروگاهی در کشور وجود ندارد، در اجرای طرح، در سایر بخش‌ها از توانمندی‌های شرکت‌های ایرانی استفاده خواهد شد، به نحوی که در قرارداد در کنار اکثر شرکت‌های تامین‌کننده تجهیزات مورد تایید خارجی، پیمانکاران و شرکت‌های ذیصلاح ایرانی نیز مد نظر خواهند بود.

نیروگاه بخاری در شرایط محیطی منطقه سیریک در گرم‌ترین ساعات سال (با ۴۸درجه سانتی‌گراد) و زمان پیک مصرف برق کشور توان تولید ۱۴۰۰مگاوات برق را دارد. همچنین با توجه به قیمت قرارداد پس از کسر مبلغ قیمت پست GIS و لوازم و قطعات یدکی، قیمت احداث این نیروگاه حدود ۹۶۵یورو به ازای هر کیلووات است.

قیمت نیروگاه‌های چرخه ترکیبی براساس ظرفیت اسمی آنها در شرایط ISO تعریف می‌شود. بدیهی است با شرایط آب‌وهوایی منطقه این نیروگاه، در صورت بهره‌برداری با گازوئیل و گاز واحد ۳۰۷مگاواتی به ترتیب حدود ۲۰۰ و ۲۴۰مگاوات تولید می‌کند. با این فرضیه‌ها برای داشتن ۱۴۰۰مگاوات قدرت عملی در شرایط محیطی ذکرشده باید ۲هزار و ۱۴۹مگاوات نیروگاه کلاس F احداث شود که با فرض قیمت هر کیلووات حدود ۶۰۰یورو برابر ۲۹/ ۱میلیارد یورو خواهد بود.

از طرفی عمر نیروگاه‌های بخاری ۳۵ تا ۴۰ سال و عمر نیروگاه‌های گازی حدود ۱۵ سال و در بعضی ساختگاه‌ها بسته به شرایط محیطی ۲۰سال در نظر گرفته می‌شود. برای مقایسه دو نوع نیروگاه لازم است هزینه جایگزینی تجهیزات اصلی بخش گاز نیروگاه چرخه ترکیبی بعد از عمر مفید محاسبه شود. معمولا ۶۰ تا ۶۵درصد از قیمت احداث برای جایگزینی این بخش مد نظر قرار می‌گیرد که در اینجا ۵۰درصد لحاظ می‌شود. در نتیجه قیمت کل ۶۴/ ۱میلیارد یورو برای ظرفیت معادل ۱۴۰۰مگاوات نیروگاه بخاری خواهد بود. در این صورت قیمت هر کیلووات نیروگاه کلاسF معادل نیروگاه بخاری برابر با حدود ۱۱۷۰یورو خواهد بود. از طرفی با شروع فصل سرما محدودیت تامین گاز طبیعی در کشور وجود دارد که در این ایام باید برای تامین برق توسط نیروگاه‌های حرارتی سوخت جایگزین تامین کرد. سوخت جایگزین نیروگاه‌های بخاری مازوت با قیمت نزدیک به قیمت گاز طبیعی است، اما سوخت جایگزین نیروگاه چرخه ترکیبی گازوییل بوده که به میزان قابل ملاحظه‌ای گران‌تر از سوخت گاز است. در کنار مقایسه قیمت احداث، این مابه‌التفاوت نیز باید در نظر گرفته شود. تفاوت قیمت سوخت به‌شدت تفاوت راندمان برای این نیروگاه را تهدید کرده و احتمالا مقایسه قیمت سوخت مصرفی بیشتر از نیروگاه‌های بخاری معادل خواهد شد. بنابراین امکان بهره‌برداری نیروگاه‌های بخاری با استفاده از سوخت‌های سنگین مزیت بسیار مهمی محسوب می‌شود. در پایان ضمن تاکید بر اینکه تجهیزات اصلی مشابه این نیروگاه بخاری در کشور طراحی و ساخته نشده و نمی‌شود، توجه به این نکته ضروری است که برای انتخاب تکنولوژی مورد استفاده در هر ساختگاه باید براساس پارامترهای فنی از جمله شرایط آب‌وهوایی ساختگاه‌ها، شرایط تامین زیرساخت‌ها از جمله آب، سوخت و... و با توجه به نیاز شبکه برق و دور از جهت‌گیری‌های غیرفنی تصمیم‌گیری کرد، نه اینکه شعار داد.