در ادامه بیانیه آمده است: تجربه مدیریتی محرابیان وزیر پیشنهادی نیروی در دولت دهم به عنوان وزیر صنایع و معادن در سال‌های ۱۳۸۶ تا ۱۳۹۰ بیانگر آن است که وی با شناخت کافی از وضعیت و پتانسیل صنایع در کشور و همچنین دغدغه‌های آنها می‌تواند از نقش پررنگ صنایع در پیشبرد اهداف وزارت نیرو بهره گیرد.

در طول وزارت وی جهش جدی در صنایع کشور از جمله فولاد و سیمان ایجاد شد و امید داریم آن تجربه ارزشمند و با تلفیق و بهره‌مندی از توان متخصصان و پژوهشگران نخبه کشور موجب ایجاد جهش در تولید برق با شیوه‌های کارآمد و مشارکت گسترده بخش خصوصی در این عرصه شود. صنعت برق زیرساخت همه صنایع است و ارتباط دوسویه و تنگاتنگی بین پایداری شبکه برق با پایداری صنایع به‌ویژه صنایع مهم و استراتژیکی نظیر فولاد، سیمان و آلومینیوم وجود دارد.

در ادامه بیانیه تاکید شده: به طور قطع تجربه محرابیان در شناخت و فهم عمیق از وضعیت صنعت کشور و آشنایی با پیچیدگی آن از یک طرف و روحیه تلاشگری و سازندگی ایشان قطعا راهگشای برون‌رفت از مشکلات کنونی خواهد بود. جامعه متخصصان و پژوهشگران خبره صنعت برق کشور ضمن حمایت کامل از برنامه‌های ارائه شده وزیر پیشنهادی معتقد است با عزم جدی و همگانی در کشور، مشارکت حداکثری نخبگان و خبرگان و متخصصان صنعت برق و نیز همراهی مجلس انقلابی در این دوره جدید که اثبات کرده برای بهبود وضعیت کشور و تامین آسایش مردم ایران از هیچ تلاشی فروگذار نبوده بخش گسترده‌ای از این برنامه‌ها قابل دستیابی بوده و می‌توان این صنعت زیر بنایی و حیاتی را از گردنه‌های حساس عبور داد و در آینده نزدیک ضمن رفع محدودیت در تامین برق کشور، کماکان نقش موثر و تعیین‌کننده‌ای در عرصه تجارت و ترانزیت برق در کشورهای همجوار ایفا کند.

تابستان امسال که صنعت برق با چالش ناترازی تولید و مصرف برق روبه‌رو شده، صنایع متاثر از این وضعیت مجبور بودند روزهایی را با محدودیت تولید سپری کنند. اما این یک سوی موضوع است و سمت دیگر این پیکان به سوی صنایع است که باید برای حفظ تولید پایدار خود به فکر چاره بوده و بهترین راه در این میان روی آوردن صنایع به ساخت نیروگاه‌هایی در مقیاس کوچک است تا به این وسیله همواره از برق پایدار برخوردار باشند.

در بخش پایانی این بیانیه آمده است: از این روست که آشنایی محرابیان با زیر و بم صنایع و کمبودها و چالش‌های این حوزه می‌تواند توامان به کمک وزارت نیرو و صنعت آمده و راه را برای دستیابی به اهداف مشترک این دو حوزه جداناپذیر هموار سازد.

حصول اطمینان از تامین آب و برق مطمئن و پایدار در جهت رفع نیازهای متعارف بخش‌های مختلف کشور، ارتقای تاب‌آوری شبکه برق کشور با تمرکز بر توسعه ظرفیت تامین برق پایدار، بهبود اقتصاد آب و برق از مهم‌ترین رئوس برنامه‌های محرابیان برای وزارت نیرو است که می‌تواند به همراه سابقه درخشان وی در ۴ سال مدیریت وزارت صنایع و معادن پشتوانه باارزشی برای چرخاندن همزمان چرخه‌ای این دو بخش باشد تا چالش‌هایی نظیر آن چه که امسال صنعت برق با آن روبه‌رو شد را بدون مشکل پشت سر بگذاریم.

علی‌اکبر محرابیان در سال ۱۳۴۸ به دنیا آمده و مدرک مهندسی عمران خود را از دانشگاه علم و صنعت اخذ کرده است. وی در سال ۱۳۸۶ (دولت نهم) بعد از برکناری علیرضا طهماسبی، سرپرست و سپس، وزیر صنایع و معادن شد. محرابیان در شهریور ۱۳۸۸ به کابینه دولت دهم نیز با عنوان وزیر صنایع و معادن راه یافت و تا سال ۱۳۹۰ که این وزارتخانه با وزارت بازرگانی ادغام شد، عهده‌دار این مسوولیت بود.

برخی از سوابق اجرایی محرابیان شامل مشاور رئیس‌جمهوری و رئیس ستاد طرح‌های ویژه در دولت نهم، طراح لایحه ساماندهی مصرف سوخت و گسترش حمل‌ونقل عمومی و حمایت از صنعت خودروسازی و صنایع جانبی و بسط این لایحه در قالب تبصره ۱۳ قانون بودجه است.