محمد خدابخشی عنوان کرد: در ادوار گذشته در زمینه زیرساخت‌ها در برخی از استان‌ها پیشرفت خیلی خوبی داشتیم اما در برخی از مناطق و استان‌ها این زیرساخت را متناسب با نیاز آن منطقه و استان نداریم. خدابخشی افزود: در کنار این عدم النفعی که از این طریق برای مردم به وجود می‌آید خاموشی نیز تحمیل شده مخصوصا در مصارف خانگی که کاری غیرمنصفانه بوده و زیبنده جمهوری اسلامی که شعار آن عدالت است، نیست. نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه وزارت نیرو باید تدبیر کرده و کارکرد به گونه‌ای باشد که حداقل نارضایتی را به دنبال داشته باشد، بیان کرد: کما اینکه تاکنون کارهای زیادی در وزارت نیرو انجام شده است اما چون تکالیف و هدف‌گذاری‌ها در حوزه برق در وزارت نیرو انجام نشده ما با مشکل قطعی مواجه شدیم.

وی ادامه داد: در ماده ۴۴ برنامه ششم توسعه ما هدف‌گذاری کردیم که وزارت نیرو نیروگاه‌هایی با راندمان بالای ۵۵ تا ۶۰ درصد را ایجاد کند که در مجموع راندمان نیروگاه‌های کشور افزایش پیدا کند، در حال حاضر راندمان نیروگاه‌ها ۳۹ درصد است که باید به ۴۱‌درصد می‌رسید که انجام نشده است.

خدابخشی ادامه داد: در وزارت نیرو دولت را مکلف کردیم که تا پایان سال اول برنامه ششم توسعه طرح جامع انرژی را در شورای عالی انرژی مصوب کند که انجام نشد و به سال پایانی برنامه که دولت باید گزارش عملکرد می‌داد، موکول شد. وی افزود: همچنین در ماده ۴۸ بند ت دولت را مکلف کردیم که از طریق برنامه‌های VOO و VOT ۵هزار مگاوات نیروگاه ایجاد کند، یعنی هر سال این میزان افزایش ظرفیت داشته باشیم که ظرفیت نیروگاه‌ها از ۷۵ هزار مگاوات به ۱۰۰ هزار مگاوات برسد.