اکنون مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران می‌گوید: مخازن سوخت نفت و گاز ما در حال حاضر بیش از ۷۱ درصد پر هستند که نسبت به سال گذشته حدود ۴۰۰ میلیون لیتر مخازن بیشتری را داریم. مصطفی رجبی مشهدی در مورد احتمال اعمال محدودیت‌های برقی در زمستان‌ گفت: در حال حاضر با هماهنگی وزارت نفت تدارک خوبی در این باره انجام‌ شده است که این اقدام‌ها باید استمرار یابد. وی ادامه داد: آمادگی رایزنی با وزارت صمت در بخش‌های تامین انرژی صنایع را داریم تا با اقدام‌هایی که صورت می‌گیرد تامین انرژی این بخش را هم داشته باشیم.

سخنگوی صنعت برق افزود: با توجه به محدودیت‌هایی که در اثر افزایش گاز در مصارف خانگی و تجاری و صنایع کوچک اتفاق‌ می‌افتد و حجم مصرف گاز افزایش‌ می‌یابد، قطعا سوخت گاز نیروگاه کاهش‌ می‌یابد، بنابراین ما مجبور هستیم از سوخت پشتیبان استفاده کنیم.

رجبی مشهدی بیان کرد: تا زمانی که روند سوخت‌رسانی در کشور مطلوب باشد در روزهای سرد زمستان مشکلی نخواهیم داشت.

سخنگوی صنعت برق افزود: امیدواریم این هماهنگی‌ها منجر به این شود که در زمستان پیش‌رو و هوای سردی که برای ۲ تا ۳ ماه آینده پیش‌بینی‌شده، در تامین برق مشترکان مشکلی نداشته باشیم. سبد سوخت نیروگاه‌ها متشکل از ۸۰ درصد گاز طبیعی، کمتر از هشت درصد مازوت و بقیه گازوئیل است.