بهره‌برداری استرالیا از بزرگ‌ترین باتری تسلا

به گزارش بخش ترجمه شرکت‌ها، به نقل از CNBC، غول انرژی‌های تجدیدپذیر مستقر در پاریس، Neoen، این تاسیسات را با کمک شرکای خود شرکت‌های تسلا انرژی و شرکت انرژی استرالیایی AusNet توسعه داد و برخی از ساخت‌وسازها توسط UGL گروه Cimic انجام شد. طبق اطلاعات منتشر شده در وب‌سایت این پروژه، ظرفیت کافی برای تامین برق یک میلیون خانه برای نیم ساعت را دارد.  نئون یک شرکت انرژی تجدیدپذیر است که دفتر مرکزی آن در پاریس، فرانسه قرار دارد. این شرکت دارای ۱۳ مزرعه خورشیدی و بادی در ۱۳ کشور در چهار قاره است.

لیلی دامبروزیو، وزیر انرژی، محیط زیست و تغییرات آب و هوایی استرالیا، روز چهارشنبه گذشته در استرالیا اظهار کرد: هم اکنون باتری بزرگ ویکتوریا اینجاست. این بزرگ‌ترین باتری در نیمکره جنوبی است که از منابع انرژی ما در روزهای گرم محافظت می‌کند، قیمت برق را کاهش می‌دهد و از ساختار عظیم انرژی‌های تجدیدپذیر ما پشتیبانی می‌کند. ما به آن افتخار می‌کنیم. طبق گزارشی که در روزنامه استرالیایی The Age منتشر شد او گفت که ۸۰درصد از ظرفیت سیستم برای لحظاتی که منبع تغذیه ویکتوریا تحت فشار شدید قرار دارد، ذخیره می‌شود. در این شرایط، این باتری بزرگ باید بتواند انرژی بیش از ۶۵۰ هزار خانه را برای یک ساعت تامین کند. اگرچه این مدت زمان خیلی طولانی به نظر نمی‌رسد، اما حتی یک ذخیره کوتاه‌مدت انرژی پشتیبان می‌تواند تفاوت بزرگی را برای شهری با جمعیت بزرگ ایجاد کند.

پس از خرابی، اپراتورهای شبکه معمولا از ژنراتورها برای تامین برق نیروگاه‌ها به صورت اضطراری استفاده می‌کنند تا بتوانند فعالیت‌های خود را مجددا راه‌اندازی کنند و به تامین برق خانه‌ها و مشاغل ادامه دهند. داشتن ذخیره انرژی در یک سیستم ذخیره‌سازی انرژی غول‌پیکر مبتنی بر باتری لیتیوم یونی می‌تواند نیاز خانه‌ها و مشاغل را برآورده کند در حالی که اپراتورهای شبکه با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می‌کنند و سیستم‌های ذخیره‌سازی انرژی می‌توانند خود به عنوان منبع بلک‌استارت عمل کنند. بلک‌استارت به عملیات یا پروسه راه‌اندازی مجدد یک نیروگاه بدون تکیه و استفاده از شبکه انتقال قدرت خارجی گفته می‌شود. به‌طور معمول، توان الکتریکی مورد نیاز یک نیروگاه توسط ژنراتورهای همان نیروگاه تامین می‌شود.

قبل از راه‌اندازی آن در ژوئیه ۲۰۲۱، آتش‌سوزی، دو مگا پک تسلا را که انرژی باتری بزرگ را تامین می‌کردند، تحت تاثیر قرار داد. هیچ تلفات جانی در این حادثه گزارش نشده است، اگرچه این آتش‌سوزی باعث هشدار ایجاد هوای سمی ‌در محله‌های اطراف شد. پس از آن، شرکت نئون گفت تسلا اقدامات جبرانی را بر اساس تجزیه و تحلیل علل ریشه‌ای که به طور مشترک انجام شده است، انجام داد. به عنوان مثال، نئون در آن زمان اعلام کرد، تسلا تغییراتی را در سیستم عامل مگاپک و سیستم‌های نظارتی خود در سایت ایجاد کرده است.

هرچند بخش انرژی تسلا در سال‌های اخیر هیچ‌گاه موتور سودآوری برای این شرکت نبوده است. با این حال، مدیران این شرکت از افزایش تقاضا برای محصولات ذخیره‌سازی انرژی شرکت از جمله Powerwall یک باتری قابل شارژ لیتیوم یونی که برای ذخیره انرژی خانگی استفاده می‌شود، Powerpack برای تاسیسات تجاری و Megapacks در مقیاس کاربردی، طی سه‌ماه سوم سال جاری خبر دادند. در طول این سه ماه، تسلا ۸۰۶ میلیون دلار درآمد از بخش انرژی خود به دست آورد که ترکیبی از محصولات خورشیدی و ذخیره انرژی است. این در حالی است که هزینه‌های تسلا انرژی در سه ماه سوم به ۸۰۳ میلیون دلار افزایش یافت، به این معنی که تسلا انرژی سود ناچیزی را در این زمینه به دست آورد. برای مقایسه بهتر، درآمد این شرکت از بخش خودرو در طول سه ماه به بیش از ۱۲ میلیارد دلار رسید که هزینه این بخش بالغ بر ۴/ ۸ میلیارد دلار شد.  این شرکت در پرونده مالی خود برای آن دوره گفته است: ما همچنان به افزایش تولید محصولات ذخیره‌سازی انرژی خود برای پاسخگویی به سطوح بالای تقاضا ادامه می‌دهیم، از جمله شروع ساخت کارخانه بزرگ خود در لاتروپ، کالیفرنیا، اما چنین پروژه‌ای به محدودیت‌های جهانی قطعات نیز بسیار حساس است. برای سیستم مگاپک، استقرار ذخیره‌سازی انرژی بسته به زمان‌بندی نقاط عطف پروژه می‌تواند به طور معنی‌داری متفاوت باشد. بیگ باتری ویکتوریا اکنون فعال است و برای آن ایالت درآمدزایی خواهد کرد. ویکتوریا ایالتی واقع در جنوب شرق استرالیا است. مرکز ایالت ویکتوریا شهر ملبورن است و ویکتوریا پرتراکم‌ترین ایالت استرالیا و دومین ایالت از نظر تعداد ساکنان است. بیشتر جمعیت ویکتوریا در نواحی مجاور خلیج Port Philip زندگی می‌کنند. این منطقه شامل پایتخت و بزرگ‌ترین شهر این ایالت ملبورن می‌شود.