به گزارش بخش ترجمه شرکت‌ها، به نقل از POWER، به نظر می‌رسد اهداف بلندپروازانه که به عنوان بخشی از «برنامه اقدام انرژی پاک» دوک انرژی در ۹ فوریه معرفی شد، این شرکت را در مسیر دستیابی به تعهدات اعلام‌شده آن در سال ۲۰۲۰ برای کاهش حداقل ۵۰ درصدی انتشار گازهای گلخانه‌ای (GHG) تا سال ۲۰۳۰ و رسیدن به انتشار خالص صفر تا سال ۲۰۵۰ نگه می‌دارد. بر اساس این طرح، این شرکت اهداف انتشار کربن صفر تا سال ۲۰۵۰ خود را گسترش خواهد داد که شامل کاهش انتشارات محدوده ۲ و ۳  باشد.

انتشارات محدوده ۲ شامل انتشار غیرمستقیم از برقی است که این شرکت از دیگران خریداری می‌کند تا در تاسیسات خود استفاده کند، در حالی که انتشارات محدوده ۳ شامل انتشارات غیرمستقیمی ‌است که از منابع دیگر در زنجیره ارزش آن ناشی می‌شود. دوک انرژی قبلا انتشار کربن محدوده یک خود را از تولید برق تا ۴۴درصد نسبت به سطوح سال ۲۰۰۵ کاهش داده است. بیشتر این کاهش‌ها از طریق تعطیلی ۵۶ واحد زغال‌سنگی خود از سال ۲۰۱۰ به دست آمده که مجموعا ۵/ ۷ گیگاوات برق تولید می‌کردند.

«هدر داننهاور»، سخنگوی دوک انرژی در گفت‌وگو با وب‌سایت پاور اظهار کرد: تنها در سال ۲۰۲۱، ما پنج واحد زغال‌سنگ، سه واحد در کارولینای شمالی و دو واحد در ایندیانا را بازنشسته کردیم که ۹۵۷ مگاوات انرژی تولید می‌کردند. تا پایان سال ۲۰۲۵، ما قصد داریم سه نیروگاه زغال‌سنگ دیگر خود را بازنشسته کنیم که بالغ بر ۹۶۵ مگاوات برق از زغال‌سنگ تولید می‌کنند و با تعطیلی این واحدها، نیروگاه‌های زغالی ما به حدود یک‌سوم ناوگان زغال‌سنگ سابق ما می‌رسد.

طی دهه آینده، دوک انرژی همچنین به تغییر پرتفوی خود مطابق با اهداف نظارتی ایالتی ادامه خواهد داد. «لین گود»، رئیس هیات‌مدیره و مدیر عامل شرکت دوک انرژی، طی یک فراخوان درآمد سه ماه چهارم سال ۲۰۲۱ گفت: طرحی که ما ارائه می‌کنیم دارای چندین نمونه کار است که هزینه‌ها و منافع، از جمله قابلیت اطمینان و مقرون به صرفه بودن انواع منابع مختلف را می‌سنجد. ما همچنین با سهامداران خود طیف کاملی از خطرات و فرصت‌های بالقوه مربوط به فناوری‌های جدید انرژی پاک را ارزیابی خواهیم کرد. ما انتظار داریم تا پایان سال‌جاری یک سفارش در مورد طرح کربن‌زدایی ارائه شود.

پیش‌بینی می‌شود ارائه یک طرح منابع یکپارچه (IRP) که اخیرا به قانون‌گذاران در ایندیانا ارائه شده است نیز موج چشمگیری از تعطیلی نیروگاه‌های زغال‌سنگ را به همراه خواهد داشت. طبق این سناریو انتشار کربن در نیروگاه‌های ایالت ایندیانا تا سال ۲۰۳۰ به میزان ۶۳ درصد و تا سال ۲۰۴۰ به میزان ۸۸ درصد نسبت به سطوح سال ۲۰۰۵ کاهش می‌یابد. براساس این طرح بیش از ۷ گیگاوات انرژی تجدیدپذیر در افق ۲۰ ساله اضافه خواهد شد و تعطیلی نیروگاه‌های مبتنی بر زغال‌سنگ را تا سال ۲۰۳۵ تسریع می‌بخشد. گود در ادامه اظهار کرد: این طرح همچنین شامل گاز طبیعی و مقدار محتاطانه خرید از بازار برای ظرفیت و انرژی مورد نیاز است. تا سال ۲۰۳۵، تنها یک نیروگاه زغال‌سنگ می‌تواند در فاز عملیاتی وجود داشته باشد که نیروگاه سیکل ترکیبی گازی‌سازی یکپارچه (IGCC) ادوارداسپورت است.

طرح IRP ایندیانا شرایط عملیاتی متعددی را برای این نیروگاه که جدیدترین کارخانه زغال‌سنگ در ناوگان شرکت است، از جمله تغییر کامل آن به استفاده از گاز طبیعی یا تجهیز آن به جذب کربن بررسی می‌کند. با این حال، تغییر کامل سوخت این نیروگاه به گاز طبیعی عملا یک تصمیم دائمی‌ و بسیار دشوار خواهد بود. طرح منابع یکپارچه استدلال می‌کند که تولید برق در ادوارداسپورت حداقل تا سال ۲۰۳۵ بهترین گزینه است، زیرا با تکیه بر منبع سوخت قابل ارسال و در محل خود یک قابلیت اطمینان را برای تامین برق در منطقه ارائه می‌دهد.

دوک انرژی ایندیانا در ۱۷ فوریه برای تقویت چشم‌انداز خود در راستای یک انتقال مسوولانه به انرژی پاک، مناقصه‌ای را برای حداکثر ۱/ ۱ گیگاوات تولید متناوب، از جمله باتری‌های هیبریدی تجدیدپذیر و ۳/ ۱ گیگاوات قدرت قابل انتقال، از جمله توربین‌های احتراق گاز طبیعی، واحدهای سیکل ترکیبی و واحدهای باتری مستقل اعلام کرد. در حالی که دوک انرژی در حال حاضر تنها ۷درصد از کل تولید خود را از انرژی‌های تجدیدپذیر و ۳۶درصد از انرژی گاز طبیعی به‌دست می‌آورد، تا سال ۲۰۳۰، انتظار دارد سهم گاز در تولید برق این شرکت به ۴۰درصد افزایش یابد در حالی که انرژی‌های تجدیدپذیر به ۲۵درصد افزایش خواهد یافت.

بنابر ادعای گود، دوک انرژی یکی از ۱۰ شرکت برتر انرژی تجدیدپذیر ایالات متحده است. او مدعی است این شرکت اکنون بیش از ۱۰ هزار مگاوات برق از انرژی خورشیدی و بادی تولید می‌کند و  قصد دارد تا سال ۲۰۲۵ این میزان را به ۱۶ هزار مگاوات و تا سال ۲۰۳۰ به ۲۴ هزار مگاوات برساند. همچنین در بلندمدت، دوک انرژی در حال بررسی این موضوع است که چگونه فناوری‌های جایگزین را می‌توانند در مجموعه خود استفاده کنند. در حال حاضر، این شرکت با زیمنس و دانشگاه کلمسون در یک مطالعه تحت حمایت دپارتمان انرژی ایالات متحده برای ارزیابی ادغام و استفاده از هیدروژن در نیروگاه ترکیبی حرارتی و برق دوک انرژی، همکاری می‌کند. از طرف دیگر فناوری‌های هسته‌ای پیشرفته نیز می‌تواند در آینده تولید برق آن نقش داشته باشد.

تحت یک پروژه دیگر، دوک انرژی در حال آزمایش فناوری جدید باتری جریان شرکت Honeywell است که می‌تواند برق را تا ۱۲ ساعت ذخیره و تخلیه کند که بیشتر از مدت زمان باتری‌های لیتیوم یونی چهار ساعته است. انتظار می‌رود ‌هانیول امسال یک واحد ۴۰۰ کیلووات ساعتی را به مرکز فناوری و نوآوری نوظهور دوک انرژی در کارولینای شمالی تحویل دهد.

گود گفت: با فناوری‌های موجود شرایط دستیابی به اکثر آرزوهایمان در مورد انتقال به انرژی پاک طی پنج سال آینده یا بیشتر مهیا است. این فناوری‌ها می‌توانند در دهه ۲۰۳۰ رشد قابل‌توجهی را آغاز کنند، به طور حتم در آن زمان رسیدن به انتشار صفر خالص و بخش بعدی کاهش کربن، مهم‌تر خواهد بود. گود همچنین به بودجه زیرساختی فدرال که برای توسعه این فناوری‌ها و گسترش آنها اختصاص داده شده، اشاره کرد و گفت: ممکن است این تغییرات با سرعت بیشتری رخ دهد، اما ما قبل از شروع معرفی هر یک از این فناوری‌ها، با ذی‌نفعان و قانون‌گذاران خود مشورت می‌کنیم تا به دیدگاه مشترکی درباره آنچه می‌خواهیم به دست آوریم و روی آن سرمایه‌گذاری کنیم، برسیم.