به گزارش بخش ترجمه شرکت‌ها، به نقل از گوگل‌نیوز، علاوه بر این، فروش یک صدم واحد این پروژه‌ها نقطه عطفی در مسیر موفقیت توربین گازی SGT-۸۰۰۰H خواهد بود. شرکت زیمنس توربین گازی SGT-۸۰۰۰H را به‌عنوان یک ماشین با عملکرد بالا که طبق پیش‌بینی‌ها به بازده ۶۱درصد در پیکربندی سیکل ترکیبی خود دست‌ خواهد یافت، طراحی کرده ‌است. این ماشین، به‌عنوان یکی از نخستین توربین‌های گازی کلاس H به صنعت نیروگاهی جهان معرفی شد. زیمنس مدعی است در توسعه این توربین گازی، ملاحظات خاصی برای کاهش زمان نصب و راه‌اندازی در محل استقرار به خرج داده‎‌است.

در این راستا، زیمنس ساختار کلی و تجهیزات این ماشین را به‌صورت کاملا ماژول‌بندی‌‌‌شده طراحی کرده است؛ به‌گونه‌ای‌که می‌توان آن را طی مدت ۱۶ هفته به‌طور کامل نصب کرد. توربین پرقدرت کلاس H زیمنس، با استقبال خوبی در میان مشتریانی از آمریکای شمالی و جنوب شرق آسیا روبه‌رو شده ‌است. بر اساس قرارداد با گوانگدونگ انرژی، زیمنس انرژی یک نیروگاه تولید برق سیکل ترکیبی ۶۷۵ مگاواتی شامل یک توربین گازی SGT۵-۸۰۰۰H، یک توربین بخار، دو ژنراتور و تجهیزات کمکی مرتبط و خدمات نگهداری طولانی‌مدت برای نیروگاه در گوانگژو متعلق به شرکت انرژی  Guangdong Yuehua را ارائه خواهد کرد.

نیروگاه فعلی که با سوخت زغال‌سنگ کار می‌کند به یک نیروگاه گازی مدرن و با راندمان بالاتر تبدیل خواهد شد و این امر انتشار دی‌اکسیدکربن را تا بیش از ۶۰درصد کاهش می‌دهد. این نیروگاه سالانه ۳/ ۲ میلیارد کیلووات ساعت برق تولید می‌کند و انتظار می‌رود در اواسط سال۲۰۲۳ به بهره‌برداری تجاری برسد. قرارداد با شنژن انرژی شامل تامین سه واحد نیروگاه سیکل ترکیبی کلاس H برای فاز دوم پروژه در نیروگاه دانگبو و پروژه ارتقا در نیروگاه ماوان است. این دو پروژه که هر دو در شنژن واقع شده اند، قرار است به ترتیب تا پایان سال ۲۰۲۳ و اواسط سال ۲۰۲۴ به بهره‌برداری برسند. انتظار می‌رود مجموع تولید برق سالانه این دو نیروگاه بیش از ۶میلیارد کیلووات ساعت باشد. منطقه خلیج بزرگ گوانگدونگ هنگ‌کنگ ماکائو (GBA) با جمعیتی بیش از ۷۰‌میلیون نفر، یکی از پویاترین مناطق چین است. هدف مقامات این منطقه تبدیل شدن به یک مرکز جهانی نوآوری فناوری علمی ‌و الگوی توسعه پایدار برای کشور است. در دسامبر ۲۰۱۹، زیمنس انرژی و شنژن انرژی یک مشارکت استراتژیک در زمینه تحقیق و توسعه و انرژی هوشمند و سبز ایجاد کردند.  زیمنس با ۸۸ توربین SGT-۸۰۰۰H در حال کار در چهار قاره و بیش از ۵/ ۲میلیون ساعت کار، رهبر بازار در کلاس خود است. از زمان راه‌اندازی، توان خروجی توربین گازی از ۳۷۵ مگاوات (مگاوات) به ۴۵۰ مگاوات با راندمان بیش از ۶۲ درصد در سیکل ترکیبی افزایش یافته است.

راندمان بالای این توربین سیکل ترکیبی با انتشار NOx کم و انعطاف‌پذیری عملیاتی قابل توجه در صنعت که شامل قابلیت پیگیری بار تا ۸۰ مگاوات در دقیقه است، آن را برای طیف گسترده‌ای از کاربردها، از نیروگاه سیکل ساده، حرارتی و انرژی ترکیبی (CHP) تا نیروگاه‌های بار پایه، ایده‌آل می‌سازد. توربین SGT-۸۰۰۰H همچنین قادر به استفاده از سوخت هیدروژنی است که این امر انتشار CO۲ آن را حتی بیشتر کاهش می‌دهد.

نصب توربین‌های جنرال‌الکتریک در بزرگ‌ترین نیروگاه سیکل ترکیبی مالزی

توربین‌های جنرال الکتریک در حال حاضر در نیروگاه سیکل ترکیبی ادرا انرژی، آلورگاجا، مالاکا واقع در مالزی در حال عملیات هستند. بزرگ‌ترین نیروگاه سیکل ترکیبی در این کشور بیش از ۲/ ۲ گیگاوات برق به شبکه برق مالزی اضافه می‌کند که نشان‌دهنده مقدار تقریبی مورد نیاز برای تامین برق تا ۱۰ درصد از تقاضای فعلی کشور است. نیروگاه ادرا دومین تولیدکننده مستقل برق مالزی است.  نیروگاه جدید شامل سه بلوک عملیاتی است که قادر به تولید بیش از ۷۴۵ مگاوات در هر بلوک خواهد بود. هرکدام شامل یک توربین گازی مدل ۹HA.۰۲ جنرال الکتریک، یک توربین بخار STF-D۶۵۰، یک ژنراتور W۸۸ و یک ژنراتور بخار بازیابی حرارت (HRSG) هستند. این نیروگاه توسط سیستم کنترل یکپارچه کارخانه Mark VIe جنرال‌الکتریک کنترل می‌شود. جنرال‌الکتریک همچنین راه‌حل‌های دیجیتالی مدیریت عملکرد دارایی (APM) خود را به این نیروگاه ارائه می‌دهد و تمام جنبه‌های چرخه عمر پروژه را مدیریت می‌کند.

تجهیزات کارخانه آلورگاجا، بخشی از ناوگانی است که توسط مرکز نظارت و تشخیص جنرال‌الکتریک (M&D) در کوالالامپور نظارت می‌شود. جنرال‌الکتریک نزدیک به ۴۰ سال است که در بازار انرژی مالزی فعال است. این شرکت اخیرا رابطه‌ای با Edra برقرار کرده است و توربین‌های گازی نصب شده در نیروگاه‌های Telok Gong ۱، تانجونگ کلینگ و کوالا لانگت را نگهداری و سرویس می‌کند. مجموعا، این تاسیسات دارای ظرفیت خروجی ترکیبی ۴/ ۱گیگاوات هستند که از فناوری کلاس E جنرال الکتریک استفاده می‌کنند.

در ماه فوریه ۲۰۲۱، نیروگاه ۱۴۴۰ مگاواتی Track ۴A در پاسیر گودانگ شروع به تولید کرد. این نیروگاه دارای اولین نیروگاه‌های توربین گازی سیکل ترکیبی مدل ۹HA.۰۲ جنرال الکتریک در یک عملیات تجاری بود. این تاسیسات شامل دو بلوک نیروگاهی است که هرکدام به توربین گازی، توربین بخار، یک ژنراتور و یک HRSG ساخت جنرال الکتریک مجهز هستند.

به گفته جنرال الکتریک، توربین ۹HA.۰۲ آن اکنون می‌تواند با بازده خالص ۱/ ۶۴درصد در شرایط مشخص با خروجی کل ۸۳۸ مگاوات فعالیت کند. این شرکت همچنین گفت که توربین‌های ۹HA آن قادر به مصرف هیدروژن به‌عنوان سوخت در یک ترکیب ۵۰درصدی هستند. بر اساس پیش‌بینی‌های فعلی دیده‌بان انرژی، انتظار می‌رود میزان تقاضای برق مالزی از حدود ۸/ ۱۸گیگاوات در سال۲۰۲۰ به بیش از ۲۴گیگاوات تا سال۲۰۳۹ افزایش یابد.

طبق گزارش IHS Markit Research، اهداف انتقال به انرژی‌های پاک در مالزی شامل برنامه‌هایی برای حذف تدریجی تولید برق با سوخت زغال‌سنگ است و انتظار می‌رود تا سال۲۰۳۳ بالغ بر ۷ گیگاوات برق تولیدشده در نیروگاه‌های زغال‌سنگ بازنشسته شود که منجر به افزایش قابل‌توجه در مصرف سایر منابع انرژی از جمله گاز می‌شود.