جایینو

 

مشاهدۀ قیمت انواع چرخ خیاطی

 

 

انواع چرخ خیاطی

برای خرید بهترین مارک و مدل چرخ خیاطی ابتدا باید با انواع چرخ خیاطی آشنا شوید . به طور معمول سه نوع چرخ خیاطی در بازار موجود است : مکانیکی و دیجیتال و برقی . هر سه نوع آن ها مدل های گوناگونی از ساده تا پیچیده دارند.

چرخ خیاطی مکانیکی

چرخ مکانیکی تمام کارهای پایه ای چرخ خیاطی شامل دوخت های ساده ، رفو و تعمیر لباس را انجام می دهند . اندازه این چرخ ها بزرگ بوده و برای کارگاه ها ساخته شده اند ، می توان با پدال آن ها را کنترل نمود . تنوع این مدل بسیار کم است و برای دوخت های اساسی مناسب هستند . تنظیمات دستگاه به صورت دستی انجام می شود و از دکمه ها و شماره گیر های بزرگ برای تنظیم کردن آن ها بر اساس نیاز خود استفاده کنید .

دستگاه های کامپیوتری مدرن تر هستند و قابلیت های بیشتری دارند . تنظیمات این مدل از دستگاه ها به وسیله کامپیوتر و کاملاً اتوماتیک انجام می شود . برای این تنظیمات نیاز به فشار و قدرت ندارید .

چرخ خیاطی دیجیتال

چرخ های خیاطی دیجیتال از طریق برقراری ارتباط با کامپیوتر و نرم افزار ها به روز رسانی می شوند و خصوصیات زیادی نسبت به دو نوع قبل دارد . از این دستگاه برای آراستگی پارچه و دوخت های متنوع استفاده می شود . تمام دوخت ها را می توان با در نظر گرفتن جنس پارچه به بهترین صورت انجام داد . در این مدل از دستگاه ها کارت های حافظه وجود دارد تا دوخت های جدیدی که خلق می کنید را در آن نگهداری کنید . شما می توانید الگو های موجود در کارت حافظه خود را مورد استفاده قرار دهید . دستگاه های بالا گل دوزی و لحاف دوزی را به صورت خاصی برای شما انجام می دهند .

چرخ خیاطی برقی

چرخ های خیاطی برقی ترکیبی از چرخ های مکانیکی و کامپیوتری می باشند و این دستگاه ها مدار های الکتریکی برای انتخاب نوع دوخت دارند . این چرخ های خیاطی دارای مانیتور بزرگ ال سی دی بوده که نمایانگر تنظیمات فعلی می باشد . شما می توانید تنظیمات دیگر هم روی این دستگاه ها فعال کنید . خیاط های حرفه ای برای آسان شدن روش دوخت های دشوار از این دستگاه ها استفاده می کنند . آماتور ها بهتر است با چرخ های مکانیکی شروع به کار کنند . زیرا قیمت کم تری دارند . اگر توان خرید بالایی دارید بهتر است انواع دیجیتال یا کامپیوتری را انتخاب کنید زیرا قابلیت های بیشتری دارد . هر کدام از دستگاه های گفته شده در انواع ساده و پیشرفته وجود دارد که شما بر اساس نیاز خود آن را خریداری می کنید.

آیا داشتن چرخ خیاطی لازم است؟

استفاده از چرخ خیاطی در مواقع ضروری و حیاتی یکی از فواید داشتن چرخ خیاطی است هنگامی که لباستان پاره می شود ، اگر چرخ خیاطی داشته باشید می توانید به آسانی آن را بدوزید ولی اگر نزد خیاط بروید به طور قطع باید هزینه های زیادی برای دوخت لباس متحمل شوید . این کار شامل هزینه حمل و هزینه دستمزد خیاط است .

یا زمانی که مثلا قبل از رفتن به مهمانی زیپ لباس شما پاره می شود ، با داشتن چرخ خیاطی مناسب می توانید به آسانی آن را درست کنید برای اطلاعات بیشتر درباره این که "چقدر خرید یک چرخ خیاطی ارزش دارد" می توانید به این مطلب مراجعه نمایید

مهمترین نکات در انتخاب چرخ خیاطی

 جایینو1

سرعت چرخ خیاطی

سرعت دوخت و دوز دستگاه در زمان خرید عامل مهمی می باشد که باید به آن توجه کنید . اگر چرخ خیاطی را برای کار های تجاری می خواهید باید به فکر خرید چرخ خیاطی با سرعت خوب باشید . میانگین سرعت دستگاه های صنعتی باید بین هزار تا پنج هزار کوک در دقیقه باشد . شما به وسیله دکمه کنترل سرعت روی چرخ خیاطی می توانید سرعت آن را چند برابر بیشتر کنید ولی توجه کنید برخی از انواع پارچه به سرعت بالا نیاز ندارند و بهتر است دوخت ها را با دقت انجام دهید . برای نمونه در زمان دوخت پارچه های چرمی سرعت را بالا ببرید و مراقب باشید سوزن نشکند . اگر از پارچه های پرده ای استفاده می کنید لازم نیست هزینه آن چنانی پرداخت کنید زیرا یک چرخ خیاطی با سرعت میانگین نیاز شما را به آسانی بر آورده می کند .

میزان صدا

بعضی از چرخ های خیاطی به دلیل وجود دینام ، دارای صدای زیادی می باشند . در کارگاه های خیاطی مقدار صدای دستگاه مهم نیست ولی برای مصارف خانگی به طور قطع بهتر است دستگاه دارای سطح صدا باشد . به دستگاه های بدون دینام ، چرخ های ماکو گرد هم می گویند و تا وقتی که شما دوخت را شروع نکرده اید از انرژی برق استفاده نمی کنند اما دستگاه های دینام دار بعد از روشن شدن دستگاه مصرف برق را شروع می کنند .

انواع متنوع دوخت ها

قابلیت دوخت یکی از ویژگی هایی است که دستگاه ها را از یکدیگر متمایز می کند شما در زمان خرید به این قابلیت دقت کنید . با توجه به نوع چرخ خیاطی برخی از دستگاه ها دوخت های زیادی دارند و برخی دیگر تنها چند دوخت ساده دارند . این قابلیت به شما امکان می دهد که کار هایی مثل تزیین لباس یا دوخت حاشیه لباس را به آسانی انجام دهید . اگر از کاربران آماتور هستید بهتر است انواع کوچک را تهیه کنید زیرا به ماشین های با تنوع دوخت بیشتر نیاز ندارید . اگر حرفه ای هستید در انتخاب خود دقت فرمایید .

اندازه و وزن چرخ خیاطی و پایه آن

از نکات با اهمیت در زمان خرید اندازه و وزن دستگاه می باشد . پایه چرخ خیاطی در زمان خرید هم یکی از گزینه های مهم می باشد . در صورت کوچک بودن منزل بهتر است دنبال خرید چرخ خیاطی کوچک باشید . چرخ خیاطی های بزرگ برای قرار گیری درست در منزل نیاز به فضای زیادی دارند و برای منازل کوچک مناسب نیست . بعضی از دستگاه ها با میز تاشو تولید شده اند و جمع می شوند . چرخ های خیاطی کم وزن به آسانی جا به جا می شوند ولی دستگاه های سنگین با نخ های ضخیم برای دوزندگی بهتر هستند . ماشین های صنعتی دارای پایه های چوبی مناسب می باشند و این قابلیت در چرخ های خانگی وجود ندارد اما شما می توانید به آسانی از بازار تهیه کنید . دقت کنید برای کارگاه صنعتی چرخ های خیاطی با پایه ی پهن را خریداری کنید تا فضای زیادی در اختیار داشته باشید .

بودجه خرید چرخ خیاطی

در ابتدا بودجه خود را برای تهیه چرخ خیاطی بسنجید . دستگاه های دارای قابلیت متفاوت قطعاً دارای قیمت بیشتری هستند . باید ببینید به تمام قابلیت های چرخ خیاطی نیاز دارید یا خیر . چرخ های خیاطی مکانیکی نسبت به چرخ های الکترونیکی قیمت پایین تری دارند و چرخ های الکترونیکی نسبت به چرخ های کامپیوتری ارزان تر می باشند . به دنبال خرید یک دستگاه پیشرفته برای واحد تجاری خود باشید تا برای دوخت و دوز های گوناگون به دستگاه های دیگر احتیاج نداشته باشید . در زمان خرید دستگاهی را انتخاب کنید که هر سال مجبور به تعویض آن نباشید .

ضمانت

ضمانت نامه یک کاغذ معتبر است تا با خیال آسوده خرید کنید . هنگامی که احساس کردید چرخ خیاطی به خوبی کار نمی کند باید از اعتبار گارانتی استفاده کنید آن را نزد نماینده ببرید تا مشکلاتش را بر طرف کند .

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.