نقش سالن CIP فرودگاهها در پیشگیری از ویروس کرونا

فرودگاهها به دلیل ترددهای زیاد یکی از مکانهای شلوغ و مستعد شیوع این بیماری است هرچند کارکنان کلیه ی فرودگاههای کشور هر روزه با ضد عفونی کردن محیط فرودگاهها و رعایت نکات بهداشتی سعی در کمک به جلوگیری از شیوع این ویروس دارند، لکن این نگرانی در مسافران وجود دارد که ازدحام جمعیت در بخش های مختلف از بازرسی و کانتر کارت پرواز تا تحویل بار و انتظار در سالن عمومی سلامت آنان را تهدید کند اما یکی از بخشهای فرودگاه که شاید کمتر برای عموم مسافران آشنا باشد قسمت CIP یا بخش مسافران ویژه است.

در این بخش از فرودگاه امکانات و شرایط مناسبی از هر جهت برای مسافران فراهم می شود که با کمترین تماس و حداقل تردد در بخشهای فرودگاه بتوانند ایمن تر سفر کنند، از جمله امکاناتی که در قسمت CIP وجود دارد که خصوصا در این ایام می تواند در جلوگیری از شیوع ویروس کرونا کمک کند و مسافران با آرامش بیشتری پا در فرودگاه بگذارند به موارد زیر می توان اشاره کرد:

  • مسافر در هنگام تردد در فرودگاه از گیت های مجزای بازرسی و پلیس عبور می کنند و این قسمتها بدلیل اختصاصی بودن خلوت و فاقد ازدحام جمعیت است.

  • مسافر شخصا اقدام به دریافت کارت پرواز و تحویل بار نمی کند و این کار توسط پرسنل CIP انجام می شود بنابراین نیازی به مراجعه مسافر به کانتر پرواز نیست همچنین اختصاصی صندلی مناسب به مسافران بخش سی آی پی در اولویت می باشد.

  • مسافر در مدت زمانی که پرسنل این بخش اقدام به انجام امور پروازی آنان می کنند تا زمان سوار شدن به هواپیما در سالن اختصاصی با امکانات رفاهی و پذیرایی ساکن هستند این سالنها به طور مداوم ضد عفونی می شود.

  • در زمان اعلام سوار شدن به هواپیما مسافر از قسمت بازرسی اختصاصی و بدون صف عبور می کند.

  • در باند پرواز مسافر با خودروی اختصاصی توسط پرسنل تا پای هواپیما همراهی می شود و دیگر نیازی به استفاده از اتوبوس و ازدحام جمعیت معمول نیست.

  • در پروازهای ورودی نیز به محض پیاده شدن مسافر از پلکان هواپیما یک خودروی اختصاصی مسافر را تا سالن CIP همراهی می کند و از مسیر اختصاصی به سالن cip وارد می شوند.

واران1

  • دریافت چمدان مسافر توسط پرسنل CIP انجام می شود و مسافر به محل دریافت چمدان مراجعه نمی کند.

  • در مدت زمان انتظار برای دریافت چمدان مسافر در سالن اختصاصی استراحت می کند و می تواند از امکاناتی نظیر اینترنت رایگان، انواع نوشیدنی و غذا، اتاق سیگار و سایر امکانات استفاده کند.

  • در کنار خدمات فوق که برای هر مسافری قابل دسترس است خدمات خودروی اختصاصی از درب منزل تا فرودگاه و یا بالعکس موجود است و مسافر می تواند از خدمات ترانسفر در کنار سرویس سی آی پی استفاده کند. Door To Door Services

واران2

در تعدادی از فرودگاههای مهم کشور سرویس سی آی پی آماده خدمات رسانی به مسافران عزیز است از جمله در فرودگاههای امام خمینی (ره)، مهرآباد، مشهد، اصفهان، کیش، اهواز، تبریز، کرمانشاه، رشت و اردبیل.

خدمات مشابه این سرویسها در فرودگاههای سایر کشورها نیز ارائه می شود و هموطنان گرامی در صورت سفر به کشورهای دیگر نیز می توانند از بخش لانج و سالن اختصاصی استفاده کنند.

یکی از کارهای خوبی که انجام شده تهیه اپلیکیشن رزرو CIP است که این امکان را فراهم آورده است تمامی مسافران به سهولت از این امکانات بهره مند شوند. با کمک این خدمات مسافر از درب منزل تا درب هواپیما و بالعکس در نهایت آرامش و بدور از مراحل و پروسه های معمول پروازی می تواند سفر کند و از سفر خود لذت ببرد.

همچنین این ذهنیت که خدمات تشریفات CIP فقط برای تعداد خاصی از مسافران یا به عنوان مثال مسافران دولتی و سیاسی قابل استفاده است صحت ندارد و مسافران کلیه ی شرکتهای هواپیمایی فارغ از کلاس پروازی امکان استفاده از CIP را دارند.

لازم به ذکر است روزانه بخش CIP ضدعفونی و گندزدایی می شود همچنین مواد ضد غفونی کننده جهت استفاده مسافران در این بخش وجود دارد. از این رو پسشنهاد می شود هموطنانی که مجبور به سفر هستند از این بخش ها با رعایت نکات بهداشتی استفاده کنند، مشخصات، لیست کامل و شرایط رزرو این سالنها را اینجا مشاهده کنید.

نگارش: هاشم درویشی

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.