10 راهکار فوق العاده برای کسب درآمد عالی از تدریس خصوصی

۱. فعالیت در زمینه تدریس خصوصی با علاقه

برای رسیدن به درآمدهای بالا و خوب پول درآوردن از کار و شغل تدریس خصوصی باید با علاقه به این کار روی آورد. به عنوان مثال چنانچه در رشته مهندسی مکانیک تحصیل کرده اید می توانید وارد صنعت شوید و یا در زمینه آموزش و تدریس خصوصی فعالیت داشته باشید و یا هر کار دیگری به جز این دو مورد را انتخاب نمائید. تنها در صورتی تدریس خصوصی را انتخاب کنید که به این کار علاقه دارید و از انجام کارهای آموزشی لذت می برید. حتی برای دروس تدریسی هم این اصل را در نظر داشته باشید و به عنوان مثال اگر از درس ریاضی خوشتان می آید به عنوان یک معلم خصوصی ریاضی برای امتحان یا کنکور در زمینه تدریس خصوصی فعالیت داشته باشید. یا اگر مثلا از درس شیمی خوشتان نمی آید چه دلیلی دارد در زمینه تدریس خصوصی شیمی فعالیت داشته باشید.

۲. انتخاب دروس پرمتقاضی مورد علاقه خودتان

داشتن علاقه به تدریس و دروس تدریسی مهمترین و اولین اصلی است که باید در نظر داشته باشید. در کنار این مورد باید سعی کنید دروسی را تدریس کنید که متقاضی برای کلاس خصوصی داشته باشد تا بتوانید به درآمد بالا برسید. مثلا اگر از جغرافیا خوشتان می آید دلیل نمی شود بخواهید تدریس خصوصی جغرافیا انجام دهید. برای این درس متقاضی کلاس خصوصی وجود ندارد. از جمله دروسی که متقاضیان زیادی دارد و با فعالیت در زمینه تدریس خصوصی این دروس می توان به درآمدهای خوب و بالا رسید می توان به ریاضی، فیزیک، تدریس خصوصی شیمی، زبان انگلیسی، آیلتس و تافل، دروس رشته های فنی مهندسی، کامپیوتر و انواع نرم افزارهای تخصصی و .... اشاره کرد.

۳. امتحان کردن روش های پربازده جذب شاگرد

برای فعالیت در زمینه تدریس خصوصی و کسب درآمد بالا از این کار باید شاگرد داشته باشید. سعی کنید روش های مختلفی را برای جذب شاگرد امتحان نمائید و اگر در ابتدای کار شاگردهای زیادی نداشتید نا امید نشوید. با آموزشگاهها و موسسات تدریس خصوصی مختلف تماس بگیرید. برای خودتان سایت یا وبلاگی بزنید. از شبکه های اجتماعی استفاده کنید. در سایت های تخصصی تدریس خصوصی مانند سایت ایران مدرس  www.IranModares.com یا سایت های عمومی تبلیغات اینترنتی مانند دیوار و شیپور تبلیغ خودتان را ثبت نمائید، به شاگردهای فعلی خودتان کارت بدهید تا شما را به افراد دیگر معرفی نمایند و ... . باید مداومت داشته باشید و اگر به تدریس خصوصی علاقه داشته باشید حتما این کار را انجام خواهید داد. ابتدای کار ممکن است شاگردهای کمی داشته باشید و قیمت کلاس ها بالا نباشد ولی اگر ادامه دهید پیشرفت می کنید.

استاد ایلتس

4. به نتیجه رساندن شاگردهای فعلی

شاید موثرترین توصیه برای کسب درآمد بالا از تدریس خصوصی این باشد که شاگردهای فعلی خودتان را به بهترین نتیجه ممکن برسانید. به عنوان مثال، اگر شما یک استاد آیلتس برای کلاس خصوصی هستید، وقتی شاگردهای شما نتیجه خوبی بگیرند، شما را به دیگران هم معرفی خواهند کرد و به این ترتیب متقاضیان کلاس های شما هر روز بیشتر شده و در نهایت به درآمدهای عالی خواهید رسید. به هر میزان کلاس های با کیفیت تری داشته باشید و شاگردهای شما بهتر نتیجه بگیرند در نهایت موفق تر خواهید شد. حتی اگر در حال حاضر فقط یک شاگرد دارید همین شاگرد را به بهترین نتیجه ممکن برسانید.

5. فعالیت در زمینه تدریس خصوصی دروس کنکوری

مدرسینی که در زمینه تدریس خصوصی دروس کنکوری فعالیت دارند معمولا به درآمدهای بالاتری هم می رسند. کنکور به نسبت امتحانات از اهمیت بالاتری برخوردار است و اگر بتوانید خیلی عالی عمل کنید به گونه ای که والدین به شما اعتماد نمایند و کلاس های کنکور را با شما برگزار کنند مسلما درآمدهای بالایی در انتظار شما خواهد بود. البته برای فعالیت در زمینه تدریس خصوصی کنکور بهتر است خودتان در کنکور موفق بوده باشید و بتوانید ادعا کنید که می توانید شاگردهای خودتان را هم به موفقیت برسانید.

6. تمرکز بر روی تدریس خصوصی تعداد محدودی درس

ایده آل ترین حالت این است که مثلا فقط فیزیک کنکور را تدریس کنید و بهترین مدرس فیزیک کنکور ایران شوید. در این حالت تعداد متقاضیان کلاس های شما که حاضر خواهند بود نرخ های بالایی را برای هر جلسه پرداخت کنند بسیار زیاد خواهد بود. اگر برای یک درس شناخته شوید و برند شوید بسیار درآمد خوبی خواهید داشت. اگر هم نمی خواهید فقط یک درس را تدریس کنید حداقل دروس محدودی را تدریس نمائید که بتوانید بر همه ی آن دروس مسلط شوید و در کلاس های خصوصی عملکرد عالی داشته باشید.

مدرس ریاضی

7. انتخاب کار تدریس خصوصی به عنوان یک کار تمام وقت

کار تدریس خصوصی را می توان به صورت تمام وقت و یا پاره وقت انجام داد. البته اساتیدی که بر روی انجام این کار متمرکز شده اند و فقط تدریس خصوصی را انجام می دهند درآمدهای بالاتری را بدست می آورند. اگر کار دیگری دارید در کنار انجام آن کار هم می توانید به کار تدریس خصوصی بپردازید اما بهترین حالت این است که به صورت تخصصی و حرفه ای فقط این کار را انجام دهید. وقتی فقط در زمینه تدریس خصوصی فعالیت دارید تمرکز بیشتری دارید و بهتر تدریس می کنید در نتیجه موفق تر خواهید بود.

8. انجام تدریس هم به صورت آنلاین و هم به صورت حضوری

برای اینکه بتوانید تعداد شاگردهای بیشتری را جذب کنید و محدودیت مکانی و زمانی نداشته باشید و از هر جای ایران و حتی از هر جای دنیا شاگرد جذب کنید بهتر است هم به صورت آنلاین و هم به صورت حضوری کار تدریس خصوصی را انجام دهید. اساتیدی که به صورت جدی در زمینه تدریس خصوصی فعالیت دارند نه تنها در شهر محل سکونت خودشان به صورت حضوری کلاس خصوصی برگزار می کنند بلکه از شهرهای دیگر و حتی از کشورهای دیگر هم به صورت آنلاین و غیرحضوری شاگرد جذب می نمایند. این آمادگی را در خودتان ایجاد کنید تا هم به صورت حضوری و هم به صورت آنلاین کلاس برگزار کنید و به این ترتیب درآمد شما سقف بالایی نخواهد داشت.

9. داشتن مداومت و نا امید نشدن در ابتدای کار

مانند هر کار دیگری ممکن است در ابتدای کار تعداد شاگردهای زیادی نداشته باشید و درآمد شما خیلی زیاد نباشد. اگر می خواهید در کار تدریس خصوصی موفق باشید باید مداومت داشته باشید و نا امید نشوید. اگر در ابتدای کار آموزشگاهها نرخ کمی را برای هر جلسه تدریس خصوصی به شما پیشنهاد دادند ایرادی ندارد. تدریس را انجام دهید و تجربه کسب کنید و در مراحل بعد می توانید به درآمدهای بالاتر هم برسید.

10. در نظر گرفتن اهداف مالی برای هر ترم و یا هر سال تدریس خصوصی

به منظور پیشرفت در کار تدریس خصوصی و خوب پول ساختن از این کار باید هر ترم هدف مالی را برای خودتان مشخص نمائید. مثلا اگر ترم گذشته در طول 6 ماه حدود 30 میلیون تومان از تدریس خصوصی درآمد داشته اید، برای این ترم هدف بزرگتری برای خودتان در نظر بگیرید و مثلا هدف کسب درآمد 35 یا 40 میلیون تومان را برای خودتان در نظر بگیرید. توجه کنید که شما با این روش خودتان شرایط را خلق می کنید و می توانید هر ترم پیشرفت نمائید. راهکارهای رسیدن به هدف را جذب خواهید کرد و به سرعت در مسیر رسیدن به درآمدهای عالی و بی نظیر قرار خواهید گرفت.

منبع: سایت تدریس خصوصی ایران مدرس

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.