مراکز آموزش IT بین المللی و کرونا

پس از گسترش سریع ویروس کرونا در چین و کشورهای دیگر جهان، بسیاری از کسب‌وکارها تحت تاثیر تبعات منفی آن قرار گرفتند. صنعت آموزش از مدارس و دانشگاه‌ها گرفته تا مراکز آموزشی خصوصی و مهارتی، برای محافظت از جان دانشجویان و دانش‌آموزان مجبور به تعطیل کردن کلاس‌های حضوری شدند. اما بیایید به اقداماتی که مراکز آموزش تخصصی IT در جهان انجام دادند، نگاهی بیندازیم.

آموزش از راه دور و جبران عقب‌ماندگی تحصیلی

توسعه فضای مجازی موجب شد تا با وجود تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها در شرایط شیوع ویروس کرونا، روند آموزش متوقف نشود. آموزش از طریق فضای مجازی کمک کرده تا بخش قابل توجهی از عقب‌ماندگی تحصیلی دانش‌آموزان و دانشجویان جبران شود. با استفاده از بستر شبکه‌های مجازی، ارزیابی ها و حتی حضور و غیاب دانشجویان نیز طبق روال کلاس‌های حضوری انجام شد و اینترنت رایگان برای تسهیل در دسترسی افراد به وب اختصاص یافت؛ به طوری که اگر زیرساخت‌های ارتباطی فراهم نبود، عملا امکان آموزش از راه دور وجود نداشت.

شرکت New Horizions:

شرکت New Horizionsیکی از بزرگ‌ترین مراکز آموزش IT در دنیا با ۳۵ سال سابقه آموزش به بیش از ۲ میلیون دانشجو و دارای شعبه در بیش از ۳۵ کشور است. زمینه فعالیت آموزشی این شرکت بسیار گسترده و شامل تمام زیرشاخه‌های IT از برنامه‌نویسی، مهندسی شبکه‌، امنیت و مدیریت IT می‌باشد.

New Horizions

این شرکت در قسمت وبلاگ خود از توقف کامل دوره‌های حضوری در کشورهای درگیر ویروس کرونا و ارائه خدمات آموزش آنلاین خبر داده است. در قسمتی از این نوشتار با شعار از «خانه آنلاین بیاموزید» سرویس Online LIVE خود را معرفی کرده است.

شرکت Fast Lane:

برای علاقه‌مندان به سیسکو و دوره‌های آموزشی آن، نامflaneیک نام کاملا شناخته شده است. شرکت fast lane هم ضمن برقراری کلاس‌های آنلاین اطلاعیه‌ای منتشر کرده است و در آن با قاطعیت اعلام کرده که تمامی کلاس‌های fast lane از این پس فقط به صورت آنلاین برگزار خواهد شد.

Fast Lane

 

همچنین چون امکان حضور و شرکت در امتحانات بین‌المللی ریسک ابتلا به کرونا را افزایش می‌دهد؛ از تمدید ۶ ماهه اعتبار گواهینامه‌های سیسکو خبر داده است.

در‌ این اطلاعیه آمده است که اعتبار گواهینامه‌های در حال انقضا به طور خودکار تمدید می‌شود.

شرکت SAP:

شرکت SAP یکی از بزرگ‌ترین ارائه‌دهندگان راه‌حل‌های ERP در دنیا است که در سال ۱۹۷۲ در آلمان شروع به فعالیت کرده و اکنون در بسیاری از نقاط دنیا دفتر ارائه خدمت دارد. قسمت آموزش شرکت SAP هم با صدور بیانیه‌ای عنوان کرده که کلیه کلاس‌های حضوری به کلاس‌های آنلاین تبدیل شده و ادامه می‌یابد.

SAP

سماتک

سماتک هم بلافاصله پس از شیوع سریع ویروس کرونا در ایران، کلاس‌های حضوری را متوقف و به سرعت راه‌حل آموزش آنلاین را جایگزین نمود و اجازه نداد در یادگیری دانشجویان و برنامه‌ریزی‌های ایشان خللی ایجاد شود. سماتک توانست تنها ظرف مدت سه روز سیستم آموزش آنلاین خود را راه‌اندازی کرده و تنها ظرف مدت یک هفته ۳۹ کلاس آنلاین توسط ۱۹ استاد در ۷۲۷۸ دقیقه برگزار شد. همچنین، تا پایان روز ۹ فروردین ۲۰۶۵۰ ساعت دوره آنلاین برگزار کرده است. سماتک تصمیم دارد تا عادی شدن شرایط سلامتی کشور عزیزمان ایران، روند برگزاری دوره‌های آنلاین را ادامه دهد.

به همین منظور دوره‌های آنلاین بهاری سماتک اعلام شده است و متخصصین IT ایرانی در هرجای دنیا که باشند، می‌توانند از این آموزش‌ها بهره‌مند شوند. تخفیف ۲۰ درصدی روی کلیه دوره‌های آنلاین در نظر گرفته شده است که برای استفاده از آن می‌بایست از کد تخفیف ONLINE و از طریق صفحه ثبت‌نام آنلاین سماتک اقدام کنید.

ورود به سایت سماتک

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.