بیت کوین؛ تلفیق تکنولوژی و پول در دنیای مدرن

اما در کنار این معضل بزرگ؛ مشکلی با نام دوبار خرج کردن (Double spending) در تمام ارزهای فیات وجود دارد که تا امروز قادر به حل کردن آن نیستند و همین نقص باعث ضربه های شدیدی به بدنه اقتصاد سنتی شده است. دوبار خرج کردن این اجازه را به متخلف می دهد تا یک مقدار پول را برای دو ارزش جداگانه خرج کند. معضلی که در ارز دیجیتال بیت کوین حل شده است و باعث شد همه جهان این سوال برایشان پیش بیاید که بیت کوین چیست ؟

نقص های ارز فیات و سیستم های سنتی منجر به ایجاد تورم شدید شد و در نهایت در سال ۲۰۰۸ بحران اقتصادی معروف دنیا را گرفت. اکثر بانک های بزرگ اروپا و آمریکا ورشکسته شدند و اعتبار خود را از دست دادند. اعتماد مردم به این سیستم ها کاهش پیدا کرد و امروزه علاقه به نگهداری پول در بانک و موسسات مالی بسیار کاهش پیدا کرده است.

۱۱ سال پیش درست زمانیکه کل دنیا در این بحران اقتصادی سنگین به سر میبرد؛ مقاله ای ۸ صفحه ای به منظور اینکه بیت کوین چیست تحت عنوان ارز رمزنگاری شده با نام بیت کوین به دنیا معرفی شد. ارز دیجیتالی که منطبق بر علوم رمزنگاری پایه ریزی شده است و نیازی به مدیریت مرکزی ندارد. بیت کوین در سالهای اولیه جدی گرفته نشد اما بعد از چند سال و بررسی زیرساخت قوی و بدون نقص این ارز؛ علاقه جهانی به این ارز افزایش پیدا کرده است؛ تا جاییکه امروزه آن را با نام طلای دیجیتال میشناسند.

خرید و فروش بیت کوین

در سالهای ابتدایی شبکه بیت کوین؛ این ارز با ارزش نزدیک به صفر دلار شروع  به فعالیت کرد و کم کم با افزایش میزان تقاضا برای آن ارزش آن بیشتر و بیشتر شد. اگر در سال ۲۰۱۲ میلادی قصد خرید بیت کوین را داشتید میتوانستید با ۲۰ دلار یک واحد بیت کوین خریداری کنید. اما امروزه این رقم به ۷۰۰۰ دلار رسیده است و خرید بیت کوین به واحد پولی خودمان بیش از ۱۰۰ میلیون پول نیاز دارد. البته لازم به ذکر است امروزه بسترهای خرید و فروش ارز دیجیتال زیاد تر شده و به راحتی میتوان این ارز را خرید و فروش کرد.

بیت کوین با تمام فراز و نشیب هایی که در این سالها طی کرده است؛ همچنان در ابتدای راه خود به سر میبرد و با نگاهی به تاریخچه این ارز؛ میتوان گفت آینده درخشانی پیش رو دارد.

در نهایت باید به نکته نیز توجه کنیم که بیت کوین آنطور که همه از آن تعریف میکنند؛ سرمایه گذاری امن و مطمئنی محسوب نمیشود. بازار بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال در دسته سرمایه گذاری های پر ریسک محسوب می شوند و قبل از ورود به آنها باید تمام جوانب آن را مورد بررسی قرار داد. خطراتی که بازار بیت کوین به همراه دارد؛ برای بسیاری از مردم ناشناخته است و بدون مطالعه و بالا بردن دانش نمیتوان از این خطرات جلوگیری کرد.

در میهن بلاکچین میتوانید با چیستی بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال که بعد از آن وارد عرصه شدند اطلاعات کسب کنید؛ با بسترهای خرید و فروش در ایران و  خارج از ایران آشنا می شوید؛ راه های کسب درآمد از این طریق را بیاموزید و درنهایت خطرات و ریسک های این سرمایه گذاری را یاد میگیرید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.