چگونه در سال 1399 با تبلیغات گوگل کسب و کار خود را رونق دهیم؟

وقتی به اطراف خود دقیق‌تر نگاه می‌کنیم، می‌بینیم که دنیا به سمتی می‌رود که بیشتر مشاغل کم کم جای خود را به مشاغل اینترنتی می‌دهند. رشد کسب و کارهای اینترنتی سرعت بیشتری گرفته است. با این حال که این اتفاق به راحتی قابل پیش بینی بود، اما هنوز برخی از مشاغل هستند که کمتر درگیر اینترنت شده اند. اما این را نیز به خوبی می‌دانند که برای جذب مشتری های خود نیاز دارند که در این دنیای مجازی حضور فعالی داشته باشند.

هر کسب و کاری که داشته باشید، بایستی به دنبال جذب مشتری باشید. چرا که ذات دنیای کسب و کار همین است. اگر مشتری وجود نداشته باشد، کسب و کار نیز بی‌معنی است و در حقیقت آن شغل از بین رفته است. مشتری نیز به سبب نیاز است که ایجاد می‌شود. اما عموما نیازها محدود، ارائه کنندگان بسیار و مشتریان نیز محدود هستند. بنابراین رقابتی سخت بین صاحبان مشاغلی صورت می‌گیرد که یک رده نیازی را برطرف می کنند و این اتفاقی است اجتناب ناپذیر.

شما باید بتوانید مشتریان و مخاطبانی که به دنبال محصولات یا خدمات شما هستند را جذب کنید. کاری کنید که به شما رجوع کنند. افزایش کیفیت ارائه محصول و خدمات در تمام کسب و کارها می‌تواند به افزایش تعداد مشتریان شما کمک کند.

مفهوم تبلیغ، چیزی است که می‌تواند راه حل شما باشد. تبلیغ نیز وابسته به مخاطب است و امروزه مخاطبان بیشتر در فضای مجازی هستند تا در خیابان‌های شهر!

پارس ادورز1

گوگل یک مرجع تمام عیار

همانطور که بیان کردیم تبلیغ راهی است که می تواند کاری کند که مخاطبان سمت کسب و کار شما جذب شوند. و این تبلیغ به سبب حضور همه گان در فضای مجازی، در اینترنت می تواند بسیار مفید به فایده تر باشد.

اما تبلیغ در دنیای مجازی نیز قواعد خود را دارد و نمی توان انتظار داشت به راحتی مخاطب مورد نیاز خود را جذب کند. در اینترنت مخاطبانی از همه اقشار وجود دارند. علاوه بر کاربران حقیقی، کاربران حقوقی بسیاری نیز در این فضا وجود دارد. این گستردگی و این تنوع وجود کاربران گرچه یک مزیت بزرگ برای تبلیغات محسوب می‌شود، اما یک سردرگمی عظیمی نیز با خود به همراه دارد. از این رو باید دانست که چگونه و کجا باید تبلیغ کرد. البته همین جا باید گفت که لازم نیست زیاد نگران شوید. برای شروع تبلیغات گوگل می‌توانید از آژانس‌های تبلیغات در گوگل کمک بگیرید.

احتمالا در دنیا کسی نباشد که به نوعی با گوگل سروکار نداشته باشد. این یعنی هر کسی که پا به دنیای اینترنت می گذارد گوگل او را می شناسد. اخلاق و رفتارش را درک می‌کند و می‌تواند بر اساس آن چه که می خواهد به او کمک کند. این شناخت گوگل از مخاطبان خود و داشتن یک دیتابیس قوی از آن ها باعث ایجاد یک فضای به شدت خوب و ایجاد یک موقعیت عالی برای صاحبان مشاغل است. در تبلیغات یوتیوب و تبلیغات بنری گسترده در سایت‌های همکار گوگل کافی است کسب و کارها اعلام کنند که دنبال چه نوع مخاطب هایی و حتی بیشتر در کدام نقطه دنیا هستند. گوگل به راحتی تبلیغات آن ها را با دسته بندی هایی که دارد انجام می‌دهد. شرکت های بزرگی چون اپل، سامسونگ، آمازون و .... همه و همه با تبلیغ در گوگل سعی می‌کنند سهم بازار خود را افزایش دهند.

در تبلیغات موتور جستجوی گوگل هم شما می‌توانید با تعیین کلمات کلیدی مورد نظرتان در نتایج جستجوی آن کلمات کلیدی دیده شوید. برای مثال اگر فروشنده کفش هستید با تبلیغات در گوگل و انتخاب عبارت کلیدی “خرید اینترنتی کفش اسپورت”  تبلیغات سایت خود را برای کاربرانی که این عبارت کلیدی را جستجو می‌کنند نمایش دهید.

پارس ادورز2

آیا تبلیغ در گوگل به درد هر کسب و کاری می خورد؟

زمانی که مسیر تجارت آنلاین خود را مشخص کردید و مخاطبان خود را مشخص کردید، می‌توانید برای رونق کسب و کار خود از تبلیغ گوگل استفاده کنید. فرقی نمی‌کند کسب و کار شما چه باشد، اگر مخاطبان شما در گوگل درباره محصول یا خدمات شما جستوجو می‌کنند، تبلیغات در صفحه نخست گوگل می‌تواند به رشد و رونق کسب و کار شما منجر شود.

تبلیغات شما در گوگل در زمان مناسب و به مخاطب مناسب نمایش داده می‌شود. پس به شما توصیه می‌کنیم در سال 1399 از هدفمندترین نوع تبلیغات، یعنی تبلیغ در گوگل استفاده کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره انواع تبلیغات از طریق پلتفرم گوگل (تبلیغات اپلیکیشن، تبلیغات سرچ، تبلیغات دیسپلی، تبلیغات ویدیویی و ...) به سایت پارس ادوردز مراجعه کنید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.