قیمت لوله مانیسمان و اتصالات آن

قیمت لوله مانیسمان و اتصالات در فارس استیل

یکی از اصلی ترین محصولات فارس استیل لوله های مانیسمان و اتصالات مانیسمان است که از جمله مهم ترین و پرکاربردترین تجهیزات صنعت لوله کشی به خصوص در صنایع نفت، گاز و پالایشگاه های پتروشیمی است. فروش محصول با کیفیت، دارای پشتیبانی و همچنین مقرون به صرفه همواره هدف و خواسته شرکت فارس استیل بوده است. فارس استیل با سابقه درخشان دو دهه فروش و خدمات در زمینه تجهیزات صنعتی با پایه فولاد برای صنایعی همچون نفت، گاز، آب و فاضلاب، نیروگاه ها و پالایشگاه ها خدمت گزار بوده و همچنان نیز در تلاش روزافزون برای ارائه خدمات هرچه بهتر و تخصصی تر به متقاضیان تجهیزات این صنایع است.

مشاوره تخصصی، استعلام گیری و تهیه پیش فاکتور بر اساس قیمت به روز، کلیه امور هماهنگی و بارگیری محصول و ارسال برای مشتری و هم چنین تامین کالای مورد نیاز از خارج کشور از جمله خدمات فارس استیل است که با بالاترین کیفیت توسط متخصصان این مجموعه ارائه می گردد.

لوله مانیسمان

در رابطه با هر محصول نخستین نکته داشتن شناخت کامل از مواد سازنده و کارکرد های آن است. لوله مانیسمان یا لوله بدون درز، لوله ساخته شده از فولاد به وسیله نورد گرم است. کیفیت این لوله ها بسیار بالا و در برابر فشار و تنش بسیار مقاوم هستند. لوله های مانیسمان در صنایع نفت و گاز بسیار پر کاربرد و دارای اهمیت بوده و عمده استفاده از این لوله ها در این صنایع است. ساخت این لوله ها نیاز به هزینه بالایی دارد و تنها تا قطر ۲۴ اینچ تولید می شوند، زیرا لوله های بزرگتر از این قطر از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه نیستند. از لحاظ طولی نیز لوله مانیسمان در دو اندازه ۶ و ۱۲ متر تولید و در بازار موجود است که با توجه به این اندازه ها باید محاسبه و خریداری شوند.

موارد متعددی بر قیمت لوله مانیسمان تاثیر گذار هستند، که اولین مورد می توان به رده این لوله ها اشاره کرد. لوله های مانیسمان دارای رده های گوناگونی هستند. رده به معنای ضحامت دیواره است و ضخامت دیواره در لوله مانیسمان به رده های ۲۰، ۴۰، ۶۰، ۸۰، ۱۲۰ و ۱۶۰ دسته بندی می شوند. بدیهی است هرچه عدد رده یا همان ضخامت لوله بالاتر باشد، لوله دارای دیواره ضخیم تر و در نتیجه مقاوم بیشتر در برابر فشار و تنش های ناشی از جریان سیال درون خود است. پس برای خریداری لوله مانیسمان باید نوع سیال عبوری و میزان فشار را بدانیم تا به درستی رده لوله مورد را انتخاب کنیم. برای مثال کاربرد رده ۲۰ برای لوله کشی گاز داخل ساختمان های مسکونی، رده ۴۰ برای تجهیزات آتش نشانی ها و رده ۴۰ به بالا برای صنایع نفت و گاز مورد استفاده است. از لحاظ قیمت لوله مانیسمان نیز لوله های با رده بالاتر به سبب ضخامت بیشتر گران قیمت تر هستند.

مورد بعدی برای تعیین قیمت لوله مانیسمان جنس لوله است. لوله های مانیسمان غالباً از آلیاژهای مختلف ساخته می شوند. توجه به این که این آلیاژها ترکیب کدام فلزات هستند، خواص و قیمت لوله مانیسمان را تعیین می کند. علت این که لوله های مانیسمان را از آلیاژ های گوناگون می سازند همان تفاوت در خواصی است که هر یک از این آلیاژها دارا هستند. در سیستم های لوله کشی با توجه به فشار، حرارت و دیگر خواص فیزیکی و شیمیایی سیال عبوری، آلیاژ مناسب را انتخاب می کنند.

اتصالات مورد استفاده در لوله مانیسمان

اتصالات این لوله ها اغلب از جنس کربن استیل، آلیاژی و استنلس استیل است. این اتصالات بر خلاف ساختار خودشان که بدون درز هستند، اغلب به وسیله جوشکاری به لوله های مانیسمان متصل می شوند. اتصالات لوله مانیسمان همانند این لوله در برابر فشار بسیار مقاوم بوده و در شرایط فشار و دمای بالا قابل استفاده هستند. برخی از مهم ترین اتصالات لوله های مانیسمان  به شرح زیر است:

زانو ۴۵ درجه: زانو 45 درجه بدون درز برای تغییر مسیر جریان اصلی به اندازه 45 درجه مورد استفاده قرار می گیرد. این قطعه برای فشار های بالا بسیار مناسب است و در اندازه شعاع 2/1 تا 24 اینچ ساخته می شود.

زانو ۹۰ درجه: همانند زانو 45 درجه بوده و دارای کارکرد و اندازه های مشابه آن است. تنها همانطور که بدیهی است تفاوت زانو 90 با زانو 45 در میزان انحرافی است که از مسیر اصلی ایجاد می کند؛ این زانو به اندازه 90 درجه مسیر جریان را تغییر می دهد.

سه راهی مساوی: برای ایجاد انشعاب از لوله اصلی و برابر با قطر خود لوله از سه راهی مساوی بدون درز استفاده می شود. این قطعه از لحاظ تحمل فشار و دما بسیار مقاوم است.

سه راهی نامساوی: همانند سه راهی مساوی برای ایجاد انشعاب از لوله اصلی به کار می رود با این تفاوت که این قطعه می تواند انشعاب های نابرابر با لوله اصلی ایجاد کند. پس اگر لازم باشد از یک لوله مانیسمان لوله هایی با اندازه های متفاوت خارج شود از سه راهی نامساوی برای همسان کردن و اتصال این لوله ها استفاده می کنیم.

کپ مانیسمان: این قطعه به منظور انسداد مسیر جریان در لوله مانیسمان استفاده می شود و دارای دو نوع گود و تخت است. سایز این قطعه از 2/1 تا 24 اینچ تولید و در بازار موجود است.

تبدیل: قطعه ای است که جهت تغییر سایز لوله بکار می رود و به دو صورت هم مرکز و غیر خم مرکز تولید می شود.

به طور کلی از آن جایی که قیمت لوله مانیسمان و اتصالات مانند قیمت فلنج آن با توجه به نوسان بازار مدام تغییر می کند، پیشنهاد می شود شما خریداران محترم برای اطلاع از به روزترین و قطعاً پایین ترین قیمت لوله های مانیسمان با کارشناسان فارس استیل تماس حاصل فرمایید و علاوه بر قیمت از مشاوره های تخصصی کارشناسان ما نیز بهره مند شده تا مطمئن ترین و بهترین محصول را متناسب با نیازتان خریداری کنید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.