راهنمای حمل و نقل ریلی و زمینی

در اکثر کشور ها حمل و نقل ریلی و زمینی از محبوبیت بیشتری برخوردار است. سایر روش های حمل و نقل بین المللی که شامل حمل نقل دریایی و یا حمل و نقل هوایی می‌باشد دارای هزینه های زیادی هستند. به همین دلیل مورد استقبال قرار گرفته نمی‌شود. در این جا قصد داریم به بررسی حمل و نقل ریلی و زمینی بپردازیم:

آشنایی با حمل و نقل زمینی

قدیمی ترین راه برای جابه جایی کالا به کشورهای دیگر، حمل و نقل  بار به صورت زمینی می‌باشد. با این وجود امروزه بخش عمده ای از حمل و نقل به حوزه حمل بار زمینی مربوط می‌شود. درروش حمل زمینی، حمل کالا از طریق مسیرهای جاده ای انجام می شود  مشتریان که قصد حمل و نقل زمینی و ترانزیت را داشته باشند می‌توانند از این روش و خدمات ارائه شده توسط شرکت های حمل و نقل بین المللی استفاده نمایند. حمل و نقل زمینی با دو شیوه ریلی و جاده ای انجام می‌شود.

در حمل و نقل بار به صورت جاده ای، محموله از طریق کامیون و یا ماشین‌های باری از نقطه ای به نقطه ای دیگر ارسال می‌شود.

نکته ای که در این روش حائز اهمیت است این است که در این روش نیز مانند انواع روش­های حمل و نقل، بارنامه صادر می شود.

حال با توجه به شرایط پیش آمده و با توجه به شیوع ویروس کرونا مرز ها به حالت بسته و یا نیمه بسته درآمده‌اند. اما برخی از شرکت های حمل و نقل مثل شرکت آرتا لجستیک راه حل هایی برای این مسئله دارند و هنوز به فعالیت های حمل و نقلی بین المللی خود در زمینه حمل و نقل زمینی و ریلی ادامه می‌دهند. تجارت‌هایی که فعالیتشان وابسته به حمل و نقل زمینی است مثل حمل بار به ترکیه یا بالعکس حمل بار از ترکیه می‌توانند از این شرکت ها و خدماتشان بهره‌مند شوند.

راه آهن نیز گزینه بسیار خوبی است اگر حمل و نقل شما بیش از ۲۰۰۰ کیلومتر در حرکت باشد و وابسته به زمان نباشد، در اینصورت خدمات حمل و نقل ریلی می‌تواند گزینه بسیار مناسبی برای شما باشد.

 مزایای حمل و نقل زمینی

 با وجود قدیمی بودن، این روش دارای مزیت های بسیاری می‌باشد.  حمل و نقل زمینی از کشوری به کشور دیگر، دارای کمترین نرخ حمل بار است و قیمت بسیار مناسبی دارد. دلیل مناسب بودن قیمت این است که در این روش حجم بیشتری از کالا در مسافت های بیشتری جابه جا می‌شود که این روش را اقتصادی تر می‌کند. 

در روش حمل و نقل، کالا ها و محموله ها سریعتر و مطمئن‌تر به مقصد می‌رسد زیرا حداقل شرایط آب و هوایی و ترافیکی بر روند انجام کار و انتقال، تاثیر می‌گذارد. شما می‌توانید حمل و نقل را متناسب با شرایط خودتان برنامه ریزی کنید و همچنین امکان ردیابی کالا را نیز دارید که این خود باعث می‌شود محموله ها امن و خصوصی به مقصد برسند.

حمل و نقل بین المللی

در روش حمل و نقل جاده ای امکان تعیین مقصد نهایی که کالا باید به آن منتقل شود وجود دارد. حمل و نقل جاده ای می تواند انعطاف پذیرترین گزینه برای تجارت بین المللی شما، به ویژه در داخل اتحادیه اروپا باشد و این ویژگی جزء ویژگی های منحصر به فرد این روش می‌باشد. حمل و نقل جاده ای 24 ساعته در دسترس است.

استثنا در روش حمل و نقل ریلی یک  نقطه ضعف وجود دارد و آن  هم  این است که در روش حمل و نقل ریلی، انعطاف پذیری و راحتی وجود ندارد زیرا مسیرها و زمانها قابل تنظیم نیستند. عدم برنامه ریزی در حمل و نقل ریلی ناخوشایند است و خدمات درب به درب را نیز ارائه نمی‌دهد، و آن هم به این دلیل است که حمل و نقل ریلی به یک مسیر خاصی گره خورده است.

بنابراین ، بهترین انتخاب برای چگونگی حمل و نقل بسیار مهم است. قبل از انتخاب خود، الزامات خود را با دقت در نظر بگیرید و سپس روش حمل و نقل را انتخاب کنید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.