بهترین ماشین‌های لباسشویی موجود در بازار و چند نکته که باید بدانید

بهترین ماشین‌های لباسشویی موجود در بازار

نظر به اینکه ماشین لباسشویی یکی از لوازم خانگی ضروری در خانه محسوب می‌شود لازم است هنگام خرید دقت کنیم که دستگاهی که می‌خریم ویژگی‌های مطلوبی داشته باشد تا به مدت طولانی از مزیت‌های آن برخوردار شویم و نیازی به تعمیر و یا تعویض نباشد. در واقع این یک سرمایه گذاری کوچک نیست که برند و قابلیت‌های دستگاه اهمیت نداشته باشد. در این مقاله که توسط تیم تحلیلی فروشگاه کالاگر تهیه شده است سعی شده است ملاک‌های یک لباسشویی برتر را مورد بررسی قرار دهیم. همچنین ما به شما چند مدل برتر حال حاضر بازار را معرفی خواهیم کرد.

بودجه خود را تعیین کنید

خب ممکن است این پرسش در ذهن تعداد کثیری از کاربران شکل گیرد که برای خرید لباسشویی مناسب تا چقدر هزینه لازم است. توجه فرمایید که خرید ماشین لباسشویی ممکن است بیش از ۱۵ میلیون هم هزینه روی دستتان بگذارد، اما ما به شما اطمینان می‌دهیم که یک دستگاه با کیفیت و کارایی مطلوب را با قیمت کمتری  هم می‌توانید خریداری نمایید. برای مثال با قیمت حدود ۸ میلیون یک لباسشویی مجهز به امکانات روز را دریافت خواهید کرد و حتی اگر بودجه شما کمتر از این مقدار مثلا حدود ۶ میلیون باشد خرید مناسبی خواهید داشت. توصیه می‌کنیم قبل از خرید مطالعه کاملی در مورد مدل‌های مختلف از برندهای مختلف داشته باشید.

مصرف انرژی دستگاه تا چه قدر اهمیت دارد

یکی از ملاک‌های اصلی یک لباسشویی مناسب مصرف انرژی پایین است. برچسب انرژی توسط سازمان‌های دولتی به محصولات تعلق می‌گیرد، این برچسب حاکی از بازدهی بالا یا پایین محصول است. یک ماشین لباسشویی مناسب دارای برچسب انرژی A یا بالاتر یعنی  +A و ++A یا +++A می‌باشد.

کالاگر1

ظرفیت زیاد ماشین لباسشویی ملاک برتری خواهد بود؟

این موضوع که برخی فکر می‌کنند هر چقدر ظرفیت بیشتر باشد ارزش خرید دستگاه بالا می‌رود کاملا اشتباه است چرا که کاربران این موضوع را باید با توجه به نیاز و جمعیت خانواده خود تعیین کنند، هر چه تعداد افراد خانواده بیشتر باشد به یک ظرفیت بزرگتر نیاز خواهید داشت البته اگر از کسانی هستید که هر روز از دستگاه استفاده می‌کنید چون لباس‌ها روی هم انباشته نمی‌شوند نیازی به دیگ بزرگ نخواهید داشت. ظرفیت دیگ ماشین‌های لباسشویی از 5 کیلوگرم تا 18  کیلوگرم متغیر است.

برنامه‌های شستشو

هرچه تعداد برنامه‌های شستشو ماشین لباسشویی بیشتر باشد کاربران تنوع کاربری بیشتری را پیش رو خواهند داشت. برای مثال 14 برنامه‌ی شستشو در لباسشویی‌های پیشرفته خیلی عالی به نظر می‌رسد.

کالاگر2

ماشین لباسشویی درب از بالا بهتر است یا درب از جلو؟

ماشین لباسشویی درب از بالا نیازی به خم شدن برای بارگذاری ندارد، کیفیت شستشوی مطلوب و سر و صدای متوسطی دارد. میزان مصرف آب کمی بیشتر از حالت درب از جلو است ولی قیمت مناسبی دارد.

نوع درب از جلو که رایج‌تر است کیفیت شستشوی بالاتری داشته و همچنین سر و صدای پایین‌تری دارد، اما قیمت بالاتری دارد. اگر بودجه کافی دارید درب از جلو را خریداری نمایید.

نوع موتور دستگاه تا چه حد مهم است؟

اکثر ماشین‌های لباسشویی امروزه مجهز به موتور اینورتر بدون تسمه هستند. موتورهای تسمه‌دار در مدل‌های قدیمی‌تر کاربرد دارند. بنابراین یک ماشین لباسشویی مجهز به موتور بدون تسمه بهتر از مدل تسمه دار است چرا که سر و صدا و مصرف انرژی کمتری دارد. علاوه بر این سرعت چرخش موتور ملاکی برای قیمت بالاتر یا پایین‌تر است اما توجه فرمایید که صرفاً معنی عملکرد بهتر را نمی‌دهد، معمول‌ترین سرعت در بین دستگاه‌ها 1200 تا 1400 دور در دقیقه است هر چند که سرعت چرخش موتور 1600 دور نیز وجود دارد، توصیه ما به شما این است که سرعت چرخش موتور را معیاری برای صرفه هزینه بیشتر قرار ندهید.

کالاگر3

تعدادی از آپشن‌های ماشین لباسشویی

  • شستشوی دستی (Hand wash): این حالت شستشوی با دست را شبیه سازی می‌کند.

  • شستشوی سریع Quick wash)): در مواقعی که عجله دارید انتخاب این برنامه موجب تسریع در روند شستشو می‌شود.

  • چرخش مضاعف (Extended spin): این حالت برای شستشوی لباس‌های پشمی ایده‌آل است. چرخش بیشتر موجب خروج آب از آنها می‌شود.

  • آبکشی اضافه (Extra Rinse): در حالتی که از مواد شوینده زیاد استفاده کرده‌اید آبکشی مجدد مقدار مواد شوینده را کاملا حذف خواهد کرد.

  • حالت لکه‌بر (Stain removal): استفاده از این حالت حذف لکه را ارتقاء می‌دهد.

  • تشخیص اتوماتیک میزان آب (Automatic water levels): در این حالت یکسری سنسورها میزان آب لازم را تشخیص داده و موجب صرفه‌جویی در مصرف آب می‌شوند. برخی از مدل‌ها دارای این ویژگی هستند.

  • شستشوی بهداشتی (Sanitation): این گزینه برای کسانی که حساسیت دارند مناسب است.

  • شستشوی با تاخیر (Delay wash): با این قابلیت می‌توانید زمان شستشو را به تعویق بیندازید.

  • شسشتوی نیم بار (Half Load): در این حالت زمانی که دستگاه به صورت نیمه پر شده آب و انرژی کمتری مصرف خواهد شد.

  • پیش شست وشو Pre-wash)): در این حالت قبل از آغاز چرخه شستشو لباس‌ها خیس می‌شوند.

  • منطق فازی (Fuzzy logic): این سیستم به صورت اتومات دما، آب و مواد شوینده را بر اساس درجه کثیفی تعیین می‌کند.

  • بازکننده‌ی چروک (Wrinkle release or refresh): این حالت در برخی دستگاه‌ها با جرخش اضافی موجب رفع چروک می‌شود.

  • اضافه کردن لباس حین شستشو (AddWash): این ویژگی مناسب زمانی است که لباسی را فراموش کرده‌اید. فقط در برخی از دستگاه‌های پیشرفته وجود دارد.

تنظیمات مربوط به شستشو انوع البسه

هرچه یک ماشین لباسشویی تعداد بیشتری از موارد بالا را دارا باشد بهتر است. در ادامه می‌خواهیم چند مدل برتر از برندهای شناخته شده بازار را که در حال حاضر در لیست پرفروش‌ترین‌ها هستند به شما معرفی کنیم:

کالاگر4

ماشین لباسشویی ال‌جی مدل 2J3

این دستگاه با برخورداری از ظرفیت دیگ 7 کیلوگرم، سرعت چرخش موتور 1200 دور در دقیقه، نمایشگر LED، 13 برنامه شستشو، سیستم عیب یابی هوشمند و موتور Direct Drive، رده مصرف انرژی +++A و نمایشگر لمسی یکی از پرفروش‌ترین ‌های حال حاضر با قیمت مناسب و  ارزانترین مدل ال جی در بازار است.

ماشین لباسشویی ال‌جی V5

لباسشویی ال جی مدل V۵ با ظرفیت 9 کیلوگرم، سرعت چرخش موتور 1400 دور در دقیقه، صفحه نمایش LED، 14 برنامه شستشو، قابلیت بخارشوی، سیستم عیب یابی هوشمند، موتور Direct Drive، رده مصرف انرژی +++A، سیستم تشخیص وزن لباس، برنامه ضد آلرژی و ضد چروک از برترین و پیشرفته‌ترین‌های حال حاضر بازار است که تمام نیازهای شما را رفع می‌کند و قیمت متوسطی دارد.

ماشین لباسشویی سامسونگ W80

این مدل با برخورداری از ظرفیت دیگ 8 کیلوگرم، سرعت چرخش موتور 1200 دور در دقیقه، نمایشگر LED، تکنولوژی حباب ساز ECO، برنامه پایان با تاخیر، قفل کودک، سیستم عیب یابی هوشمند، موتور اینورتر و 14 برنامه شستشو یکی از بهترین‌های بازار با قیمت مطلوب است.

ماشین لباسشویی سامسونگ ادواش Ww80

این ماشین لباسشویی با برخورداری از ظرفیت دیگ 8 کیلوگرم، سرعت چرخش موتور 1200 دور در دقیقه، صفحه نمایش LED، درب ADD WASH، تکنولوژی حباب ساز ECO، پایان با تاخیر و سیستم لکه‌بری سریع یکی دیگر از برترین‌های حال حاضر بازار با قیمت نسبتا بالا است. البته قیمت آن به نسبت امکاناتی که دارد مطلوب است.

ماشین لباسشویی بوش WAW32560GC

این دستگاه یکی دیگر از ماشین لباسشویی‌های برتر بازار است که با برخورداری از ظرفیت 9 کیلوگرم، سرعت چرخش موتور 1600 دور، نمایشگر LED، قابلیت DrumClean، موتور EcoSilence Drive، قابلیت ضد آلرژی و دیگر امکانات خود محبوبیت پیدا کرده است.

تیم پشتیبانی فروش محصولات فروشگاه کالاگر سعی دارد به روزترین و پرفروش‌ترین ماشین لباسشویی‌های بازار از برندهای مختلف را به شما معرفی کند با این امید که خرید رضایت بخشی را تجربه نمایید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.