قیمت انواع ارتودنسی (مرئی و نامرئی) در اردیبهشت 99

دکتر سعید قریشی متخصص ارتودنسی، تمام سعی خود را کرده‌اند تا با تجهیز هر ۴ کلینیک خود در تهران و قم، محیطی ایمن برای شما، خانواده و فرزندان‌تان در این روزها فراهم کنند. در ادامه، توضیحی در ارتباط با تخصص دکتر قریشی و یکی از مرسوم‌ترین ارتودنسی‌های این روزها، یعنی ارتودنسی نامرئی، داده شده است.

فرق دندانپزشک و ارتودنتیست چیست؟

دندانپزشک (به انگلیسی: Dentist) به فردی گفته می‌شود که تمامی مدارج عمومی مرتبط به دندانپزشکی را گذرانده است. متخصص ارتودنسی یا ارتودنتیست (به انگلیسی: Orthodontist) فردی است که مثل دندانپزشک، مدارج دندانپزشکی را کسب کرده؛ اما بعد از آن به صورت تخصصی، به رشته ارتودنسی گرایش پیدا کرده است. در کنار دندانپزشک و متخصص ارتودنسی، دندانپزشک زیبایی (به انگلیسی: Cosmetic Dentist) هم هست که به صورت تخصصی فعالیت‌های مربوط به زیبایی دندان و لثه مثل اصلاح طرح لبخند را انجام می‌دهد.

البته برخی هم به متخصصین ارتودنسی، متخصص دندانپزشک ارتودنسی می‌گویند.

ارتودنسی1

برای انجام ارتودنسی به پیش کی مراجعه کنم؟

اگر این سوال را دارید که برای انجام ارتودنسی به پیش کدام متخصص مراجعه کنید، به دو مورد توجه کنید:

  • مدارج فرد

  • تخصص او در ارتودنسی؛ برخی به صورت تخصصی ارتودنسی نامرئی یا ثابت یا ... انجام می‌دهند.

  • دارای کلینیک بودن: دیگر نیازی نیست برای انجام کوچکترین موردی مثل گرفتن عکس از فک و دهان خود، به یک مرکز عکس برداری رجوع کنید. در صورت مراجعه‌تان به کلینیک متخصص ارتودنسی، نیازی به مراجعه به جاهای دیگر نخواهید داشت.

هزینه ارتودنسی چقدر است؟

در کنار این که یک دکتر خوب ارتودنسی انتخاب کنید، طبیعتا در این روزها که هزینه دلار به حدود 16 تومان نزدیک شده، باید به فکر جیب‌تان هم باشید. در نتیجه هزینه ارتودنسی یکی از مواردی است که هر فردی به آن فکر می‌کند.

در این بین هزینه ارتودنسی سریع، معمولا از انواع دیگر ارتودنسی گران‌تر است. این موضوع را فراموش نکنید که چینش دندان‌های هر فرد و همچین فک او، با دیگران متفاوت هست. شاید فردی را دیده‌اید که توانسته ارتودنسی سریع انجام دهد و شما هم به فکر آن افتاده‌اید، در صورتی که این چنین نیست.

کیفیت نهایی انجام ارتودنسی، مهمتر از سرعت انجام است.

همان طور که می‌دانید، ارتودنسی انواع مختلفی دارد که هر فرد متناسب با بودجه مدنظر خودش و همچنین تشخیص متخصص ارتودنسی، می‌تواند یکی از آن‌ها را انتخاب کند. در ادامه ابتدا کمی درباره انواع ارتودنسی می‌گوییم و بعد هزینه هر کدام از آن‌ها را خواهیم گفت. همچنین این مورد را در نظر بگیرید که هزینه ارتودنسی فک پایین یا بالا، کمی بیش از 50 درصد هزینه ارتودنسی هر دو فک بالا و پایین است.

چند نوع ارتودنسی داریم؟

انواع مختلفی ارتودنسی داریم. مثلا خود ارتودنسی نامرئی، شامل لینگوال، سرامیکی و الاینر شفاف است. از طرفی وقتی ارتودنسی ثابت می‌گوییم، ارتودنسی لینگوال و سرامیکی هم شامل آن است.

اگر بخواهیم ارتودنسی‌ها را به دو دسته مرئی و نامرئی دسته بندی کنیم:

  • ارتودنسی مرئی (به انگلیسی: Visible Orthodontic): این نوع ارتودنسی را حتما دیده‌اید. همان‌هایی که کاملا مشخص هستند و معمولا رنگ تیره دارند. البته برخی افراد هم براکت رنگی می‌گذارند که خب، زیبایی بیشتری ایجاد می‌کند. ارتودنسی مرئی معمولا از انواع ثابت است. یعنی نمی‌توانید آن را از دهان‌تان خارج کنید.

  • ارتودنسی نامرئی (به انگلیسی: Invisible Orthodontics): این نوع به شکلی است که وقتی در دهان‌تان است یا مشخص نیست یا اگر فرد خیلی به شما نزدیک شود می‌تواند آن را ببیند. مثلا اگر ارتودنسی ثابت با سرامیک بزنید، رنگ آن مشخص نیست یا مثلا ارتودنسی لینگوال، کاملا نامشخص است. البته عادت کردن به آن، کمی سخت است.

ارتودنسی2

هزینه ارتودنسی ثابت چقدر است؟

گفتیم که پس از معرفی انواع ارتودنسی، به سراغ قیمت آن‌ها می‌رویم. قیمت ارتودنسی ثابت، چیزی در حدود 5 میلیون تومان (برای هر دو فک پایین و بالا) تا حدود 2-3 هزار دلار آمریکا، برای نوع ارتودنسی ثابت با براکت‌های سرامیکی است.

هزینه ارتودنسی متحرک چقدر است؟

درست فکر کردید. هزینه ارتودنسی متحرک از ثابت بیشتر است. قیمت آن از چیزی در حدود 15 میلیون تومان (برای هر دو فک بالا و پایین) تا حدود 4.5-5.5 هزار دلار آمریکا برای ارتودنسی متحرک نامرئی (الاینر شفاف) است.

دکتر قریشی: متخصص ارتودنسی؛ با 4 کلینیک ارتودنسی در تهران و قم

دکتر سعید قریشی، یکی از به‌نام‌ترین متخصصین ارتودنسی فعال در کشور ایران هستند. ایشان با کسب مدارج و افتخارات متعدد، جزء نامدارترین افراد حوزه ارتودنسی ایران شناخته می‌شوند.

علاوه بر این، ایشان در کشور کانادا نیز اجازه فعالیت دارند و برخی از مدارج فعلی‌شان را (مانند دیپلم فلوشیپ‌شان و بورد تخصصی‌شان) را از دانشگاه آلبرتا کسب کرده‌اند. 

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.